Dramatisk söndag!
_04/05 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Dramatisk söndag!

    I söndags satt Olof på golvet i köket medan jag gjorde frukost. Han lekte med en magnetbokstav, närmare bestämt ett Ö, som har klarat småbarnskollen med den där säkerhetscylindern. Helt plötsligt hör jag hur han låter konstigt och jag böjer mig ner och föröker få ut Ö:et ur munnen på honom. Efter ett tag lyckas det, hela Ö:et kommer ut, men Olof andas ändå inte. Först fattar jag det inte utan undrar bara vad han håller på med, men sedan slänger jag honom över knäet och slår honom i ryggen (skönt att ha gått barnolycksfallskurs så man vet man man ska göra). Till min stora fasa händer inget. Inget förlösande skrik, ingenting som kommer ut ur hans mun. Jag bankar och skakar och ger i från mig ett litet hjälp och Hasse kommer rusande. Han ringer ambulansen medan jag fortsätter med mina allt mer panikartade slag och tryckanden och jag känner hur han sjunker ihop i mina armar. Efter vad som känns som en evighet händer i alla fall något, det börjar rossla i takt med mina bankanden, så jag ger \"konstgjord andning\" genom att fortsätta slå/trycka på ryggen. Jag vågar inte vända honom upp för att se om han andas för jag är rädd att vad det nu var som hindrade honom från att andas ska ramla ner i halsen igen. Strax innan ambulansen kommer (bo aldrig längre än 5 minuters bilfärd från ett ambulansintag!!!) börjar han skrika och läget känns mycket bättre. När de gulliga ambulanskillarna kommer konstaterar de glatt att de gillar barn som skriker och tar av sig sina plasthandskar. Eftersom vi inte vet vad som stoppade andningen kanske det sitter något kvar (kanske en matrest från köksgolvet - städa noga!!!) så de råder oss att åka in till barnakuten för att kolla upp det.

    När vi lugnat oss lite grann åker vi in. Efter lite väntan konstateras att inget sitter i luftvägarna. Läkaren tror att han egentligen drabbades av någon kramp. Tydligen kan förkylda barn få det när något kommer ner i luftstrupen, något som ibland händer när de ska intubera inför en operation.

    Olof då hyfsat tillbaka i gammal god form, men är lite slö och trött. Inte så konstigt kanske efter så idog misshandel...

    På eftermiddagen, när Olof sovit, satte jag ner honom på golvet för att gå och laga mat. Han blev arg och när jag kom tillbaka med en leksak, såg jag att ahn inte andades och hur ögonen vändes inåt/bakåt och han blev blå i ansiktet. Jag vrålar till honom och skakar och slår igen. Till slut kommer andningen igång igen. Rejält skakad sätter jag mig och ringer till akuten igen. När Olof sitter i mitt knä medan jag är i telefonkön börjar han gråta igen och återigen slutar han andas. Jag böjer honom fram och tillbaka och skakar igång andningen (utan att släppa telefonluren. Hur knäpp är man?). Efter att äntligen kommit fram och pratat med dem på akuten bestämmer vi oss för att åka in igen.

    Mamma och pappa kommer och tar hand om Ida, vilket hon tycker är rena rama nöjet. Hon bråkar inte ens när vi ska borsta tänderna \"Jag bråkar inte idag mamma, det får du som belöning för att du är så snäll att du ringde till mormor\".

    Väl inne på akuten sitter inte en enda människa i väntrummet så vi knatar bara rätt in och får snart träffa en läkare. Han tror på något som heter affekt-kramper eftersom alla gångerna hänt när Olof varit oskrämd eller arg. Ibland när Olof slagit sig rejält eller blir riktigt tokarg slutar han andas en lååång stund innan han kan släppa loss det stora vrålet. Men det som hänt nu är inte alls så, vilket vi föröker tala om. Det reagerar vi ju knappt på längre, men alla tre gångerna den här dagen har han betett sig helt annorlunda. Efter att ha pratat om saken en stund bestämt att vi ska stanna kvar på observation över natten, så det görs ett EKG och lite andra provtagningar.

    Jag och Olof stannar kvar och Hasse åker hem till Ida och mormor och morfar. Givetvis händer ingenting under natten och de hittar inget på sina undersökningar, mer än att syresättningen är något låg. På morgonen pratar jag med ytterligare en läkare, som skriver ut oss, med en dos Stesolid att ta till om det skulle hända igen och han inte skulle komma igång med andningen, och med en remiss till EEG för att kolla att det inte är något epileptiskt.

    Nu under kvällen har Olof så fort han blivit minsta arg eller ledsen börjat tappa andan, men inte så mycket att han inte klarat att börja andas själv utan skak och slag. Så på något sätt är det nog någon slags affekt-kramp ändå, trots att det betett sig helt olika mot tidigare. Vi hoppas att det är så, för i så fall är det helt ofarligt, men givetvis hemskt otäckt medan det håller på.

    Så allt verkar vara OK med lilleman. Men jag tog helt slut och bröt ihop i storgråt när jag kom hem och fick se hans lilla säng. Tänk vilken tur att vi har en liten kille att lägga där, tänk om det hade varit så illa som jag trodde ett tag när jag höll på och slog det där livlösa byltet i ryggen. Hu, jag vågar inte ens tänka tanken....
  2. 1
    Dramatisk söndag! I söndags satt Olof på golvet i köket medan jag gjorde frukost. Han lekte med en magnetbokstav, närmare bestämt ett Ö, som har klarat småbarnskollen med den där säkerhetscylindern. Helt plötsligt hör jag hur han låter konstigt och jag böjer mig ner och föröker få ut Ö:et ur munnen på honom. Efter ett tag lyckas det, hela Ö:et kommer ut, men Olof andas ändå inte. Först fattar jag det inte utan undrar bara vad han håller på med, men sedan slänger jag honom över knäet och slår honom i ryggen (skönt att ha gått barnolycksfallskurs så man vet man man ska göra). Till min stora fasa händer inget. Inget förlösande skrik, ingenting som kommer ut ur hans mun. Jag bankar och skakar och ger i från mig ett litet hjälp och Hasse kommer rusande. Han ringer ambulansen medan jag fortsätter med mina allt mer panikartade slag och tryckanden och jag känner hur han sjunker ihop i mina armar. Efter vad som känns som en evighet händer i alla fall något, det börjar rossla i takt med mina bankanden, så jag ger \"konstgjord andning\" genom att fortsätta slå/trycka på ryggen. Jag vågar inte vända honom upp för att se om han andas för jag är rädd att vad det nu var som hindrade honom från att andas ska ramla ner i halsen igen. Strax innan ambulansen kommer (bo aldrig längre än 5 minuters bilfärd från ett ambulansintag!!!) börjar han skrika och läget känns mycket bättre. När de gulliga ambulanskillarna kommer konstaterar de glatt att de gillar barn som skriker och tar av sig sina plasthandskar. Eftersom vi inte vet vad som stoppade andningen kanske det sitter något kvar (kanske en matrest från köksgolvet - städa noga!!!) så de råder oss att åka in till barnakuten för att kolla upp det.

    När vi lugnat oss lite grann åker vi in. Efter lite väntan konstateras att inget sitter i luftvägarna. Läkaren tror att han egentligen drabbades av någon kramp. Tydligen kan förkylda barn få det när något kommer ner i luftstrupen, något som ibland händer när de ska intubera inför en operation.

    Olof då hyfsat tillbaka i gammal god form, men är lite slö och trött. Inte så konstigt kanske efter så idog misshandel...

    På eftermiddagen, när Olof sovit, satte jag ner honom på golvet för att gå och laga mat. Han blev arg och när jag kom tillbaka med en leksak, såg jag att ahn inte andades och hur ögonen vändes inåt/bakåt och han blev blå i ansiktet. Jag vrålar till honom och skakar och slår igen. Till slut kommer andningen igång igen. Rejält skakad sätter jag mig och ringer till akuten igen. När Olof sitter i mitt knä medan jag är i telefonkön börjar han gråta igen och återigen slutar han andas. Jag böjer honom fram och tillbaka och skakar igång andningen (utan att släppa telefonluren. Hur knäpp är man?). Efter att äntligen kommit fram och pratat med dem på akuten bestämmer vi oss för att åka in igen.

    Mamma och pappa kommer och tar hand om Ida, vilket hon tycker är rena rama nöjet. Hon bråkar inte ens när vi ska borsta tänderna \"Jag bråkar inte idag mamma, det får du som belöning för att du är så snäll att du ringde till mormor\".

    Väl inne på akuten sitter inte en enda människa i väntrummet så vi knatar bara rätt in och får snart träffa en läkare. Han tror på något som heter affekt-kramper eftersom alla gångerna hänt när Olof varit oskrämd eller arg. Ibland när Olof slagit sig rejält eller blir riktigt tokarg slutar han andas en lååång stund innan han kan släppa loss det stora vrålet. Men det som hänt nu är inte alls så, vilket vi föröker tala om. Det reagerar vi ju knappt på längre, men alla tre gångerna den här dagen har han betett sig helt annorlunda. Efter att ha pratat om saken en stund bestämt att vi ska stanna kvar på observation över natten, så det görs ett EKG och lite andra provtagningar.

    Jag och Olof stannar kvar och Hasse åker hem till Ida och mormor och morfar. Givetvis händer ingenting under natten och de hittar inget på sina undersökningar, mer än att syresättningen är något låg. På morgonen pratar jag med ytterligare en läkare, som skriver ut oss, med en dos Stesolid att ta till om det skulle hända igen och han inte skulle komma igång med andningen, och med en remiss till EEG för att kolla att det inte är något epileptiskt.

    Nu under kvällen har Olof så fort han blivit minsta arg eller ledsen börjat tappa andan, men inte så mycket att han inte klarat att börja andas själv utan skak och slag. Så på något sätt är det nog någon slags affekt-kramp ändå, trots att det betett sig helt olika mot tidigare. Vi hoppas att det är så, för i så fall är det helt ofarligt, men givetvis hemskt otäckt medan det håller på.

    Så allt verkar vara OK med lilleman. Men jag tog helt slut och bröt ihop i storgråt när jag kom hem och fick se hans lilla säng. Tänk vilken tur att vi har en liten kille att lägga där, tänk om det hade varit så illa som jag trodde ett tag när jag höll på och slog det där livlösa byltet i ryggen. Hu, jag vågar inte ens tänka tanken....
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    Jag har inte ord!!! Åh vad jobbigt för er lille

    pojk & ER!!!! Ska tänka på er!!!
  4. 2
    Jag har inte ord!!! Åh vad jobbigt för er lille pojk & ER!!!! Ska tänka på er!!!
  5. Sabina m barnen
    #3

    Sitter

    med en klump i halsen när jag läser om vad som hänt.
    Kan bara föreställa mig.
    Stora kramar härifrån.
  6. 3
    Sitter med en klump i halsen när jag läser om vad som hänt.
    Kan bara föreställa mig.
    Stora kramar härifrån.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Ryser!

    Usch, vad läskigt! Tänk vad mycket som kan hända de små liven som man inte hade en aning om. Har aldrig hört talas om affektkramp. Vad skönt att han mår bättre och håller tummarna för att det inte ska hända igen.

    Stor kram
  8. 4
    Ryser! Usch, vad läskigt! Tänk vad mycket som kan hända de små liven som man inte hade en aning om. Har aldrig hört talas om affektkramp. Vad skönt att han mår bättre och håller tummarna för att det inte ska hända igen.

    Stor kram
  9. *Annika med Joel och Isak*
    #5

    Men vad hemskt!

    Blir alldeles skakig då jag läser ditt inlägg. Vad skönt att allt gick bra!!
  10. 5
    Men vad hemskt! Blir alldeles skakig då jag läser ditt inlägg. Vad skönt att allt gick bra!!
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6

    Ohh vad hemskt

    Stackars Olof och er! Hoppas att det har lugnat ner sig lite nu.

    Jag kan tänka mig hur panikslagen man blir när något sådant händer.

    När har ni tid för EEG?

    Vi skall förresten nästan bli grannar med er (om ca ett år)
  12. 6
    Ohh vad hemskt Stackars Olof och er! Hoppas att det har lugnat ner sig lite nu.

    Jag kan tänka mig hur panikslagen man blir när något sådant händer.

    När har ni tid för EEG?

    Vi skall förresten nästan bli grannar med er (om ca ett år)
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7

    Vad otäckt!

    Hoppas att allt lugnar ner sig snart så han slipper fler kramper
  14. 7
    Vad otäckt! Hoppas att allt lugnar ner sig snart så han slipper fler kramper
  15. Medlem sedan
    Feb 2002
    #8

    Nämen!

    Vart ska ni flytta? Spännande!

    Vi ska på EEG den 21:e. Fick precis kallelsen. \"Se till att barnet är lagom trött så att det somnar under registreringen\". Hmmm, lättare sagt än gjort med den här krångelkillen, men det ska väl gå på något sätt...
  16. 8
    Nämen! Vart ska ni flytta? Spännande!

    Vi ska på EEG den 21:e. Fick precis kallelsen. \"Se till att barnet är lagom trött så att det somnar under registreringen\". Hmmm, lättare sagt än gjort med den här krångelkillen, men det ska väl gå på något sätt...
  17. Medlem sedan
    Feb 2004
    #9

    Herregud!

    Tur att du visste vad du skulle göra med honom, riktigt läskigt det där.

    Hoppas att det inte är något värre än affekt-kramper.

    Kram,
  18. 9
    Herregud! Tur att du visste vad du skulle göra med honom, riktigt läskigt det där.

    Hoppas att det inte är något värre än affekt-kramper.

    Kram,
  19. Maria m Linn
    #10

    Kramar till dig Karin

    Du fixade detta jättebra tycker jag. Jag ser framför mig din förtvivlan. Men du behöll lugnet vilket var jättebra. Kramar
  20. 10
    Kramar till dig Karin Du fixade detta jättebra tycker jag. Jag ser framför mig din förtvivlan. Men du behöll lugnet vilket var jättebra. Kramar
  21. Medlem sedan
    Jan 2000
    #11

    Usch så otäckt!

    Fruktansvärt otrevligt och tur att allt gick bra. *ryser* bara tanken på vad som kunde hänt!

    Kramar i mängder!!
  22. 11
    Usch så otäckt! Fruktansvärt otrevligt och tur att allt gick bra. *ryser* bara tanken på vad som kunde hänt!

    Kramar i mängder!!
  23. Medlem sedan
    Jul 2004
    #12

    Men herregud!!!

    Fy, jag ryser och hittar inte ord... Herregud, tänk att du var så samlad och visste vad du skulle göra och inte blev panikslagen. Va fruktansvärt för er alla, och stackars lille Olof va rädd han måste varit. Stor, stor kram till er!
  24. 12
    Men herregud!!! Fy, jag ryser och hittar inte ord... Herregud, tänk att du var så samlad och visste vad du skulle göra och inte blev panikslagen. Va fruktansvärt för er alla, och stackars lille Olof va rädd han måste varit. Stor, stor kram till er!
  25. Susanne m Douglas 0301 & Ella 0501
    #13

    Hemskt!

    Fy, vad jobbigt! Hoppas att allt är bra med Olof nu! Förstår att det måste ha varit otroligt jobbigt för er. Vår Ella har apnèr och slutar att andas i sömnen så jag förstår hur hemskt det är att ens barn inte andas.
    Såg även att ni fått tid till EEG. Vet inte om du har någon erfarenhet av det men om du vill så kan jag berätta lite hur det har varit för oss. Douglas har gjort det tre gånger och första gången var han i Olofs ålder.
    Håller tummarna för att det har lugnat sig nu!
  26. 13
    Hemskt! Fy, vad jobbigt! Hoppas att allt är bra med Olof nu! Förstår att det måste ha varit otroligt jobbigt för er. Vår Ella har apnèr och slutar att andas i sömnen så jag förstår hur hemskt det är att ens barn inte andas.
    Såg även att ni fått tid till EEG. Vet inte om du har någon erfarenhet av det men om du vill så kan jag berätta lite hur det har varit för oss. Douglas har gjort det tre gånger och första gången var han i Olofs ålder.
    Håller tummarna för att det har lugnat sig nu!
  27. Medlem sedan
    Dec 2000
    #14

    Men fy vad hemskt!

    Sitter med tårar i ögonen, stackars er och stackars Olof! Hoppas inte det kommer igen! Stora kramar från oss!
  28. 14
    Men fy vad hemskt! Sitter med tårar i ögonen, stackars er och stackars Olof! Hoppas inte det kommer igen! Stora kramar från oss!
  29. Medlem sedan
    Oct 2001
    #15

    Jo

    vi har köpt den obebyggda tomten på Muraregatan 1. Vi hoppas på byggstart till våren och inflyttning i början av hösten.

    Det verkar inte så lätt att få honom att sova till undersökningen. Hade det varit Lovisa så hade hon tyckt att det var jättespännande och hade nog inte somnat hur trött hon än var. Hoppas att det går bra.
  30. 15
    Jo vi har köpt den obebyggda tomten på Muraregatan 1. Vi hoppas på byggstart till våren och inflyttning i början av hösten.

    Det verkar inte så lätt att få honom att sova till undersökningen. Hade det varit Lovisa så hade hon tyckt att det var jättespännande och hade nog inte somnat hur trött hon än var. Hoppas att det går bra.
  31. Medlem sedan
    Jan 2005
    #16

    Massor med kramar

    Nu gråts det för fullt här... Vilken otroligt hemsk upplevelse. Jag kan inte förstå, bara ana, och det är fullt tillräckligt.

    Vad duktigt och rådigt du betedde dig! Stor guldstjärna!

    Massor med kramar till hela familjen
  32. 16
    Massor med kramar Nu gråts det för fullt här... Vilken otroligt hemsk upplevelse. Jag kan inte förstå, bara ana, och det är fullt tillräckligt.

    Vad duktigt och rådigt du betedde dig! Stor guldstjärna!

    Massor med kramar till hela familjen
  33. Medlem sedan
    Feb 2002
    #17

    Ja, berätta!

    Jag vill gärna vet hur det går till på en EEG-mätning. Det enda jag vet är att han ska vara trött så att han kan somna under registreringen. Dream on!

    Hur kommer det sig att Douglas har gjort EEG-undersökningar? Jag är lite dålig på att hålla koll på alla här inne så jag vet inte så mycket om alla barnen.

    Olof har inte haft några kramper alls varken idag eller igår. Det verkade som att den första och allvarligaste liksom triggade systemet så han var mer känslig ett tag efter det, för nu kan han skrika och vara arg utan att alls bete sig konstigt.
  34. 17
    Ja, berätta! Jag vill gärna vet hur det går till på en EEG-mätning. Det enda jag vet är att han ska vara trött så att han kan somna under registreringen. Dream on!

    Hur kommer det sig att Douglas har gjort EEG-undersökningar? Jag är lite dålig på att hålla koll på alla här inne så jag vet inte så mycket om alla barnen.

    Olof har inte haft några kramper alls varken idag eller igår. Det verkade som att den första och allvarligaste liksom triggade systemet så han var mer känslig ett tag efter det, för nu kan han skrika och vara arg utan att alls bete sig konstigt.
  35. Medlem sedan
    Feb 2002
    #18

    TACK ALLIHOP!

    Tack för att ni bryr er och att ni tänkt på oss!

    Man är inte så himla duktig i vanliga fall kanske, men när det gäller ens barn så händer det något. Man handlar plötsligt ganska rationellt och kopplar helt bort sig själv och sin panikkänsla och rädlsa. Den får komma i andra hand helt enkelt.

    Jag kan inte fatta hur jag kunde tänka och göra det jag gjorde (även om det nu kanske inte var så avgörande trots allt, TUR!) när jag tänker på det efteråt, men då fanns liksom inget annat att göra.

    Nu verkar allt mycket lugnare med Olof. Inga fler kramper. Vi har dessutom hunnit ta reda lite om affektkramper och hört om andra osm haft det så det känns mycket lugnare.
  36. 18
    TACK ALLIHOP! Tack för att ni bryr er och att ni tänkt på oss!

    Man är inte så himla duktig i vanliga fall kanske, men när det gäller ens barn så händer det något. Man handlar plötsligt ganska rationellt och kopplar helt bort sig själv och sin panikkänsla och rädlsa. Den får komma i andra hand helt enkelt.

    Jag kan inte fatta hur jag kunde tänka och göra det jag gjorde (även om det nu kanske inte var så avgörande trots allt, TUR!) när jag tänker på det efteråt, men då fanns liksom inget annat att göra.

    Nu verkar allt mycket lugnare med Olof. Inga fler kramper. Vi har dessutom hunnit ta reda lite om affektkramper och hört om andra osm haft det så det känns mycket lugnare.
  37. Medlem sedan
    Feb 2002
    #19

    Vad kul!

    Vad kul och spännande det låter!!! Då kommer ni ju att bo riktigt nära oss. Det gamla gulbruna huset som då är era grannar tvärs över Muraregatan har precis fått nya ägare. Vi har inte träffat dem än, men jag har smygspanat lite från våra fönster och det verkar vara ett ungt par. Några barn har jag inte sett till, men hittills har de nog mest renoverat så det är inte säkert att de flyttat in på riktigt än.

    Vad ska ni bygga då? Ja ett hus fattar jag :o), men vilken typ? Hur stort?

    Då kanske du vet hur detaljplanen ser ut? Vi är lite intresserade av det eftersom våra grannar rakt bakåt (alltså på Muraregaten) är ett gammalt par i ett litet gammalt hus. Den dagen när de inte orkar bo kvar längre, vilket kan hända vilken dag som helst, så lär inte det huset stå kvar. Och eftersom det ligger lite högre än vårt och ganska nära vår tomtgräns är jag rätt angelägen om att ett nybygge inte blir så mycket högre än det gamla. För då kommer det att bli lite som att vår trädgård blir som en botten på en brunn...

    Men, ni kanske kan komma hit en dag och hälsa på oss?Se hur vi har det och berätta mer om era planer. Och kanske även bekanta er med andra kommande grannar. Våra grannar på Stensjögatan 23 är världens bästa. Har en liten Vera född i april i år.

    Vi är som vanligt hemma på dagarna. Jag hämtar Ida klockan 11 utom på torsdagar då hon går mellan 10 och 13 (skogsdag).

    Det vore kul att ses igen!
  38. 19
    Vad kul! Vad kul och spännande det låter!!! Då kommer ni ju att bo riktigt nära oss. Det gamla gulbruna huset som då är era grannar tvärs över Muraregatan har precis fått nya ägare. Vi har inte träffat dem än, men jag har smygspanat lite från våra fönster och det verkar vara ett ungt par. Några barn har jag inte sett till, men hittills har de nog mest renoverat så det är inte säkert att de flyttat in på riktigt än.

    Vad ska ni bygga då? Ja ett hus fattar jag :o), men vilken typ? Hur stort?

    Då kanske du vet hur detaljplanen ser ut? Vi är lite intresserade av det eftersom våra grannar rakt bakåt (alltså på Muraregaten) är ett gammalt par i ett litet gammalt hus. Den dagen när de inte orkar bo kvar längre, vilket kan hända vilken dag som helst, så lär inte det huset stå kvar. Och eftersom det ligger lite högre än vårt och ganska nära vår tomtgräns är jag rätt angelägen om att ett nybygge inte blir så mycket högre än det gamla. För då kommer det att bli lite som att vår trädgård blir som en botten på en brunn...

    Men, ni kanske kan komma hit en dag och hälsa på oss?Se hur vi har det och berätta mer om era planer. Och kanske även bekanta er med andra kommande grannar. Våra grannar på Stensjögatan 23 är världens bästa. Har en liten Vera född i april i år.

    Vi är som vanligt hemma på dagarna. Jag hämtar Ida klockan 11 utom på torsdagar då hon går mellan 10 och 13 (skogsdag).

    Det vore kul att ses igen!
  39. Medlem sedan
    Oct 2001
    #20

    Gärna

    Vi träffas gärna igen! Då kan jag ju berätta lite mer om planer och annat.

    Vi har ju ungefär samma tider som er. Vad sägs om nästa tisdag eller onsdag?

    Era nya grannar är förresten våra gamla. De bodde i uppgången bredvid oss tidigare och vägg i vägg med vår lägenhet...
  40. 20
    Gärna Vi träffas gärna igen! Då kan jag ju berätta lite mer om planer och annat.

    Vi har ju ungefär samma tider som er. Vad sägs om nästa tisdag eller onsdag?

    Era nya grannar är förresten våra gamla. De bodde i uppgången bredvid oss tidigare och vägg i vägg med vår lägenhet...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Dramatisk ändring......
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-09-24, 13:44
  2. Dramatisk å livrädd!
    By sams in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 08:28
  3. Dramatisk förändring
    By SAix in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 19:02
  4. Dramatisk pop-handel...
    By Kristin med 8 barn in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 19:54
  5. Dramatisk söndag (om Olof) - långt
    By Karin m I&O in forum _0207 Julibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 22:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar