hjälp mig!!!
Epilepsi
  1. nilla med 2flickor o 2pojkar
    #1

    hjälp mig!!!

    min dotter mår inte bra just nu......tidigare så åt hon absenor och det slog ut nästan hela kroppens funktioner då hon åt dessa. det har tagit 1,5 år att må bättre så nu börjar hon gå upp i vikt igen efter att ha rasat i vikt.

    hon bytte till lamictal och från början så såg det ut som om det passade henne bättre men nu så lutar det åt att jag ber läkaren att ta bort dessa piller.
    när hon åt absenor mådde hon dåligt fysiskt men var snabbtänkt och klippsk.
    och nu när hon äter lamictal (sedan 1 år tillbaka)så fungerar inte skolan,kan inte ta instruktioner,tyvärr helt borta i huvudet ofta.
    man har trappat ner medicinerna mycket men det blir ingen skillnad.
    hon sover 12 timmar varje natt, sedan går hon i skolan mellan 8-13 och då är hon helt slut och är det sedan någon form av träning sen så måste hon sova middag. kan tillägga att hon snart är 9 år

    ska det verkligen vara så här eller har jag för stora krav?
    har börjat fundera om det är jag som kanske inte kan acceptera att hon är sjuk kan det vara så?
    ska barn med epilepsi inte kunna delta i aktiviteter som andra barn?

    hoppas att ni kan råda mig hur jag ska göra.
    kram
  2. 1
    hjälp mig!!! min dotter mår inte bra just nu......tidigare så åt hon absenor och det slog ut nästan hela kroppens funktioner då hon åt dessa. det har tagit 1,5 år att må bättre så nu börjar hon gå upp i vikt igen efter att ha rasat i vikt.

    hon bytte till lamictal och från början så såg det ut som om det passade henne bättre men nu så lutar det åt att jag ber läkaren att ta bort dessa piller.
    när hon åt absenor mådde hon dåligt fysiskt men var snabbtänkt och klippsk.
    och nu när hon äter lamictal (sedan 1 år tillbaka)så fungerar inte skolan,kan inte ta instruktioner,tyvärr helt borta i huvudet ofta.
    man har trappat ner medicinerna mycket men det blir ingen skillnad.
    hon sover 12 timmar varje natt, sedan går hon i skolan mellan 8-13 och då är hon helt slut och är det sedan någon form av träning sen så måste hon sova middag. kan tillägga att hon snart är 9 år

    ska det verkligen vara så här eller har jag för stora krav?
    har börjat fundera om det är jag som kanske inte kan acceptera att hon är sjuk kan det vara så?
    ska barn med epilepsi inte kunna delta i aktiviteter som andra barn?

    hoppas att ni kan råda mig hur jag ska göra.
    kram
  3. Lene
    #2

    Hur mycket krampar hon

    och hur mycket sprak utan synbara kramper har hon Det kan vara detta som gör henne trött Min dotter lite äldre än din har haft det så middagslur ett måste och jag vet att det är mycket vanligt för att inte säga normalt när man har epilepsi att var trött Just därför att kan ep ge ett inryck av allt från begåvninghadikapp till autism Det är svårt att veta vilket som är vilket
    Men håller med dig man slits sönder av oro för just denna trötthet som är så olik andra pigga barn ungdommar ,
    Jag har ett tipps som finns längre ner det finns utmärkata böcker från just tillverkaren av Lamictal så behöver jag inte skriva företagets namn!! Gå in på deras hemsida och beställ gratis böcker som just tar upp det du undrar om .
    Men det är tufft jag känner med dig Hela tiden finns oron att det ska var något annat som gör dem så trötta Vi ep förbundets föräldraträffar kan man få det stöd man så väl behöver just när det normala ser annorlunda ut
    Har du varit i kontakt med dem via hemsidan Där finns det också en chatsida för de unga och du kan fråga dem Vi som inte hur mycket förälder vi än är kan ju inte veta hur jsut vårt barns ep känns inne i dem,, Men att få info om det från just ungdomar med ep är ett bara tips,
  4. 2
    Hur mycket krampar hon och hur mycket sprak utan synbara kramper har hon Det kan vara detta som gör henne trött Min dotter lite äldre än din har haft det så middagslur ett måste och jag vet att det är mycket vanligt för att inte säga normalt när man har epilepsi att var trött Just därför att kan ep ge ett inryck av allt från begåvninghadikapp till autism Det är svårt att veta vilket som är vilket
    Men håller med dig man slits sönder av oro för just denna trötthet som är så olik andra pigga barn ungdommar ,
    Jag har ett tipps som finns längre ner det finns utmärkata böcker från just tillverkaren av Lamictal så behöver jag inte skriva företagets namn!! Gå in på deras hemsida och beställ gratis böcker som just tar upp det du undrar om .
    Men det är tufft jag känner med dig Hela tiden finns oron att det ska var något annat som gör dem så trötta Vi ep förbundets föräldraträffar kan man få det stöd man så väl behöver just när det normala ser annorlunda ut
    Har du varit i kontakt med dem via hemsidan Där finns det också en chatsida för de unga och du kan fråga dem Vi som inte hur mycket förälder vi än är kan ju inte veta hur jsut vårt barns ep känns inne i dem,, Men att få info om det från just ungdomar med ep är ett bara tips,
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3

    Till nilla med 2flickor o 2pojkar

    Hej jag känner igen mig i din beskrivning min dotter har haft och har samma problem mer eller mindre.Jag har haft det jättejobbigt att acceptera detta eftersom hon var helt frisk tills hon fyllde fem och sen har det bara gått utför, sakta men säkert.Vet inte om det är medicinen,sjukdomen eller en kombination av båda delarna.min dotter går i särskola nu hoppas att din dotter kommer att må bättre snart,det kan vara medicinen som gör att hon blir såfdan i din dotters fall.Min dotter sover oxå mycket och kan inte ta instruktioner.Vet inte vad jag ska råda dig till.prata med läkaren och byt medicin,det kan vara lamictalen,min dotter har haft den och den var inte bra på henne heller.ville bara att du skulle veta att det finns flera som har det likadant vi kan stödja varandra när det känns jobbigt.
  6. 3
    Till nilla med 2flickor o 2pojkar Hej jag känner igen mig i din beskrivning min dotter har haft och har samma problem mer eller mindre.Jag har haft det jättejobbigt att acceptera detta eftersom hon var helt frisk tills hon fyllde fem och sen har det bara gått utför, sakta men säkert.Vet inte om det är medicinen,sjukdomen eller en kombination av båda delarna.min dotter går i särskola nu hoppas att din dotter kommer att må bättre snart,det kan vara medicinen som gör att hon blir såfdan i din dotters fall.Min dotter sover oxå mycket och kan inte ta instruktioner.Vet inte vad jag ska råda dig till.prata med läkaren och byt medicin,det kan vara lamictalen,min dotter har haft den och den var inte bra på henne heller.ville bara att du skulle veta att det finns flera som har det likadant vi kan stödja varandra när det känns jobbigt.
  7. nilla med 2flickor o 2pojkar
    #4

    min dotter

    har inte krampat på länge men har frånvaroattacker!!!

    ska kolla upp böckerna.

    vad är det för adress till hemsidan?
  8. 4
    min dotter har inte krampat på länge men har frånvaroattacker!!!

    ska kolla upp böckerna.

    vad är det för adress till hemsidan?
  9. nilla med 2flickor o 2pojkar
    #5

    det är så

    skönt att läsa att det är fler som har det lika dant man blir ju tyvärr så insnöad i sina egna problem.

    min dotter vart också sjuk några månader innan hon fyllde fem.

    om jag får fråga så hur kommer det sig att hon inte klarar vanlig skola??
    har hon någon annan diagnos än ep.
    att jag frågar beror på att jag mer och mer funderar om hon verkligen kommer att klara vanlig skola.

    skatill läkaren snart så vi får se vad han säger då!

    så skönt att veta att vi är fler,personer som inte lever i detta kan inte riktigt förstå vad det innebär iallefall inte i min omgivning.
  10. 5
    det är så skönt att läsa att det är fler som har det lika dant man blir ju tyvärr så insnöad i sina egna problem.

    min dotter vart också sjuk några månader innan hon fyllde fem.

    om jag får fråga så hur kommer det sig att hon inte klarar vanlig skola??
    har hon någon annan diagnos än ep.
    att jag frågar beror på att jag mer och mer funderar om hon verkligen kommer att klara vanlig skola.

    skatill läkaren snart så vi får se vad han säger då!

    så skönt att veta att vi är fler,personer som inte lever i detta kan inte riktigt förstå vad det innebär iallefall inte i min omgivning.
  11. lene
    #6

    hemsidan kommer här

    www,glaxowllcome.se/epilepsi
    Beställ allt,
    Gå även in på ep förbundets hemsida o se om du kan hitta en kontakperson i ditt län Du kan även ringa till ep.förbundets sköterksa en dag kväll i veckan o fråga om allt som kommer upp i ditt huvud inge fårga är fel ,
    vi är fler som brottas i olika stadier av ep hos våra barn ,
  12. 6
    hemsidan kommer här www,glaxowllcome.se/epilepsi
    Beställ allt,
    Gå även in på ep förbundets hemsida o se om du kan hitta en kontakperson i ditt län Du kan även ringa till ep.förbundets sköterksa en dag kväll i veckan o fråga om allt som kommer upp i ditt huvud inge fårga är fel ,
    vi är fler som brottas i olika stadier av ep hos våra barn ,
  13. lene
    #7

    typiskt fel adress,,

    denna är rätt ,,, www.glaxowellcome.se/epilepsi
  14. 7
    typiskt fel adress,, denna är rätt ,,, www.glaxowellcome.se/epilepsi
  15. Medlem sedan
    Sep 2005
    #8

    nilla med 2flickor o 2pojkar

    hej igen, ja hon har inlärningsproblem,minnet funkar inte så bra så hon hänger inte med ,har inte lärt sig att läsa för hon minns inte vad alla bokstäverna heter,hon vet inte hur gammal hon är,hennes utveckling(mentala) har gått tillbaka rätt så kraftigt,medan den motoriska utvecklingen funkar som den ska.Hon började i vanlig klass och det funkade bra första terminen sen smög det sig på henne att allt blev svårare hennes kompisar hann mycket mera på en lektion och hon var trött osv .Var väldigt negativ till en början om att hon skulle på särskola förnekade mycket men det är det bästa jag har gjort allt är individanpassat och hon får ha trötta dagar och sova de har sängar och i en vanlig klass hade det inte gått.Be att få besöka en särskola så att du får en bild av det,det fick vi göra.
  16. 8
    nilla med 2flickor o 2pojkar hej igen, ja hon har inlärningsproblem,minnet funkar inte så bra så hon hänger inte med ,har inte lärt sig att läsa för hon minns inte vad alla bokstäverna heter,hon vet inte hur gammal hon är,hennes utveckling(mentala) har gått tillbaka rätt så kraftigt,medan den motoriska utvecklingen funkar som den ska.Hon började i vanlig klass och det funkade bra första terminen sen smög det sig på henne att allt blev svårare hennes kompisar hann mycket mera på en lektion och hon var trött osv .Var väldigt negativ till en början om att hon skulle på särskola förnekade mycket men det är det bästa jag har gjort allt är individanpassat och hon får ha trötta dagar och sova de har sängar och i en vanlig klass hade det inte gått.Be att få besöka en särskola så att du får en bild av det,det fick vi göra.
  17. nilla med 2flickor o 2pojkar
    #9

    tusen tack

    för ditt svar.
    jag ska kolla upp detta. ska ha utvecklingssamtal med fröken om några veckor så då får vi väl se vad hon också säger.
  18. 9
    tusen tack för ditt svar.
    jag ska kolla upp detta. ska ha utvecklingssamtal med fröken om några veckor så då får vi väl se vad hon också säger.

Liknande trådar

  1. Men hjälp gravid igen, namn hjälp tack
    By sötismamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-04-30, 08:40
  2. Obetalda fakturor hjälp hjälp
    By anonym just nu in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 16:07
  3. Hjälp hjälp och lite mera hjälp
    By Meggie in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 17:31
  4. Hjälp bullarna jäser inte... HJÄLP!
    By Karolina in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 17:02
  5. Hjälp ursäkta men måste ha snabb hjälp
    By Lisa in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 19:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar