Tomten kom tidigt i år.
Utvecklingshämning
  1. Susanne m Douglas 0301 & Ella 0501
    #1

    Tomten kom tidigt i år.

    Idag har vi varit på hjälpmedelscentralen och fått prova ut en cykel till Douglas. Det blev en trehjulad Skeppshult cykel med 12½ \" hjul.
    Den har fast nav så att tramperna hjälper honom att cykla och så hjälper de tre hjulen honom att hålla balansen. Han var helt salig där han cyklade runt. Fast gubben som meckade med Douglas cykel tyckte han var minst lika intressan :)
    Trodde att vi skulle få vänta länge innan vi fick hem den, men hör och häpna......den står redan hemma i förrådet!! Gissa någon som kommer att bli glad imorgon! Sambon fick åka och hämta cyklen i em då vi hade hela bagaget fullt av vagnar så Douglas vet inte om att det är hans cykel.
    Douglas är som besatt av cyklar och har varit riktigt grinig över att han inte fixar att cykla på trehjulingar eller en tvåhjulad cykel med stödhjul. Det brukar vara en kamp varje morgon och eftermiddag då vi går förbi cykelstället utanför dagis. Där kan han stå läääääänge och klämma och känna på de andra barnens cyklar.
  2. 1
    Tomten kom tidigt i år. Idag har vi varit på hjälpmedelscentralen och fått prova ut en cykel till Douglas. Det blev en trehjulad Skeppshult cykel med 12½ \" hjul.
    Den har fast nav så att tramperna hjälper honom att cykla och så hjälper de tre hjulen honom att hålla balansen. Han var helt salig där han cyklade runt. Fast gubben som meckade med Douglas cykel tyckte han var minst lika intressan :)
    Trodde att vi skulle få vänta länge innan vi fick hem den, men hör och häpna......den står redan hemma i förrådet!! Gissa någon som kommer att bli glad imorgon! Sambon fick åka och hämta cyklen i em då vi hade hela bagaget fullt av vagnar så Douglas vet inte om att det är hans cykel.
    Douglas är som besatt av cyklar och har varit riktigt grinig över att han inte fixar att cykla på trehjulingar eller en tvåhjulad cykel med stödhjul. Det brukar vara en kamp varje morgon och eftermiddag då vi går förbi cykelstället utanför dagis. Där kan han stå läääääänge och klämma och känna på de andra barnens cyklar.
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    vad kul

    Hoppas att han får det kul med sin cykel. Vi ska till hjälpmedelscentralen och prova en liknande cykel på fredag
    kram
    Helene
  4. 2
    vad kul Hoppas att han får det kul med sin cykel. Vi ska till hjälpmedelscentralen och prova en liknande cykel på fredag
    kram
    Helene
  5. Erika med Loke 030528
    #3

    Toppen

    då får han chansen att cykla lite. På Lokes dagis har de en trehjuling med släp, där man kan sitta. Loke klarar inte att cykla, men han går och sätter sig på släpet och väntar snällt på att någon skall komma och cykla med honom. Han kan inte prata, så han sitter bara där och tittar uppfordrande på de andra barnen. Tänk att de kan tycka att det är så roligt med cyklar!
  6. 3
    Toppen då får han chansen att cykla lite. På Lokes dagis har de en trehjuling med släp, där man kan sitta. Loke klarar inte att cykla, men han går och sätter sig på släpet och väntar snällt på att någon skall komma och cykla med honom. Han kan inte prata, så han sitter bara där och tittar uppfordrande på de andra barnen. Tänk att de kan tycka att det är så roligt med cyklar!
  7. Susanne m Douglas 0301 & Ella 0501
    #4

    Hoppas

    att ni hittar en som passar Alexander. Det finns många olika varianter att välja på och \"meckargubbarna\" kan fixa och trixa så att mycket blir anpassat efter barnet.
    Kram!
  8. 4
    Hoppas att ni hittar en som passar Alexander. Det finns många olika varianter att välja på och \"meckargubbarna\" kan fixa och trixa så att mycket blir anpassat efter barnet.
    Kram!
  9. Susanne m Douglas 0301 & Ella 0501
    #5

    Douglas dagis har de också sådana där trehjulingar med släp (och utan). Douglas sitter på dessa och sparkar sig fram. Han har en enorm vilja och är som sagt besatt av cyklar så han ska ta sig fram oavsett vad ;). Men, han gillar också att åka på släpet med de andra barnen. Douglas kan inte heller prata men idag tecknade han \"cykel\" för alla han träffade när han kom till dagis. Han var såååå lycklig över sin cykel. Han sken som en sol och även de föräldrar som inte känner Douglas tog sig tid att stanna upp en stund och beundra han cykel och prata med Douglas.
    Nu vet jag ju inte varför Loke inte kan cykla, men tänkte när du skrev att han kunde gå att de är otroligt duktiga på hjälpmedelscentralen och kan anpassa cyklarna efter barnens behov. Där finns alla möjliga knep att ta till för att hjälpa ett barn som vill cykla att få göra det. Det finns bålstöd (så att man inte trillar av), spännen till fötterna, lättrampade nav som hjälper till med själva trampandet, olika sadlar och olika styren. Ja, det finns hur mycket som helst.....och så flera olika modeller av cyklar då dessutom! Stora och minismå!
  10. 5
    På Douglas dagis har de också sådana där trehjulingar med släp (och utan). Douglas sitter på dessa och sparkar sig fram. Han har en enorm vilja och är som sagt besatt av cyklar så han ska ta sig fram oavsett vad ;). Men, han gillar också att åka på släpet med de andra barnen. Douglas kan inte heller prata men idag tecknade han \"cykel\" för alla han träffade när han kom till dagis. Han var såååå lycklig över sin cykel. Han sken som en sol och även de föräldrar som inte känner Douglas tog sig tid att stanna upp en stund och beundra han cykel och prata med Douglas.
    Nu vet jag ju inte varför Loke inte kan cykla, men tänkte när du skrev att han kunde gå att de är otroligt duktiga på hjälpmedelscentralen och kan anpassa cyklarna efter barnens behov. Där finns alla möjliga knep att ta till för att hjälpa ett barn som vill cykla att få göra det. Det finns bålstöd (så att man inte trillar av), spännen till fötterna, lättrampade nav som hjälper till med själva trampandet, olika sadlar och olika styren. Ja, det finns hur mycket som helst.....och så flera olika modeller av cyklar då dessutom! Stora och minismå!
  11. Erika med Loke 0305
    #6

    Jag hoppas

    att Loke skall lära sig att cykla på vanlig trehjuling. Eftersom vi inte så noga vet vad som är \"fel\" med Loke så är vi lite vilsna. Jag antar att man måste ha en remiss till Hjälpmedelscentralen? Vi skall byta över från sjukhuset till habiliteringen och har en första träff i december. Då skall jag passa på att höra mig för!
  12. 6
    Jag hoppas att Loke skall lära sig att cykla på vanlig trehjuling. Eftersom vi inte så noga vet vad som är \"fel\" med Loke så är vi lite vilsna. Jag antar att man måste ha en remiss till Hjälpmedelscentralen? Vi skall byta över från sjukhuset till habiliteringen och har en första träff i december. Då skall jag passa på att höra mig för!

Liknande trådar

  1. Tomten kom tidigt
    By cogito in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-12-18, 11:50
  2. Tomten kom tidigt i år :)
    By Sandra med 4 in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 19:29
  3. Lyx-tomten kom tidigt i år
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 17:40
  4. Imorgon bitti tidigt tidigt..
    By Marmelad in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 13:05
  5. Tomten kom visst tidigt i år Långt
    By Gela in forum Småbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-10, 20:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar