Ang skolan och avgifter
Skolbarn
  1. Mica
    #1

    Ang skolan och avgifter

    Den nya skollagen är ännu inte klubbad så den gamla gäller ff.

    Där står att skolan _i princip_ ska vara avgiftsfri.

    I lärarnas tidning finns exempel på rättsfall som prövats och avslagits eller fällts.

    Av dem att döma är det ok att vid enstaka tillfällen ha en ringa kostnad (ex matsäck, 20kr till glass el dyl). Domarna som friades gällde 2-3 ggr/termin.

    Ni som nedan hävdar att det finns nya direktiv som ska gälla redan nu får gärna länka till webplats där de finns eller var de nu finns att läsa.

  2. 1
    Ang skolan och avgifter Den nya skollagen är ännu inte klubbad så den gamla gäller ff.

    Där står att skolan _i princip_ ska vara avgiftsfri.

    I lärarnas tidning finns exempel på rättsfall som prövats och avslagits eller fällts.

    Av dem att döma är det ok att vid enstaka tillfällen ha en ringa kostnad (ex matsäck, 20kr till glass el dyl). Domarna som friades gällde 2-3 ggr/termin.

    Ni som nedan hävdar att det finns nya direktiv som ska gälla redan nu får gärna länka till webplats där de finns eller var de nu finns att läsa.

  3. Sofia*
    #2

    Jag letar

    och hittar ingen som hänvisar till några nya direktiv? Däremot hittar jag frågor om det finns nya direktiv och vad det står i de gamla. Men jag har kanske misst det inlägg du hänvisar till.
  4. 2
    Jag letar och hittar ingen som hänvisar till några nya direktiv? Däremot hittar jag frågor om det finns nya direktiv och vad det står i de gamla. Men jag har kanske misst det inlägg du hänvisar till.

Liknande trådar

  1. Del 2, avgifter i skolan
    By Marlonda in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-02-22, 18:39
  2. Avgifter i skolan?
    By Marlonda in forum Ordet är fritt
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2009-02-22, 18:38
  3. Skolan och avgifter
    By -Cookiekakan- in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 10:02
  4. V/A avgifter
    By morran in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 13:01
  5. Avgifter vid FP
    By FP in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-26, 15:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar