Annas Profylax
_0602 Februaribarn
  1. Donna m 2 (bf 2/2)
    #1

    Annas Profylax

    har vi anmält oss till i slutet av november. Är det någon mer från februarigänget som ska gå?

    Anna Wilsby har nyligen kommit ut med en bok som tar upp ungefär samma saker som kursen: Innan du föder.
    Kan varmt rekommenderas!!!
  2. 1
    Annas Profylax har vi anmält oss till i slutet av november. Är det någon mer från februarigänget som ska gå?

    Anna Wilsby har nyligen kommit ut med en bok som tar upp ungefär samma saker som kursen: Innan du föder.
    Kan varmt rekommenderas!!!
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Intressant!

    Jag har inte läst nåt om profylaxandning, och har ingen möjlighet att gå sådan kurs heller (bara att inse - Sthlm har klart bäst utbud!!).

    Min förra förlossning försökte jag ta lugna, djupa andetag under förlossningen & klarade mig med det som enda \"smärtlindring\"... hoppas kunna göra det även denna gången. Kanske skulle köpa Annas bok, har sett att hon kommit ut med en!

    Hoppas kursen är bra & givande!

    kram
  4. 2
    Intressant! Jag har inte läst nåt om profylaxandning, och har ingen möjlighet att gå sådan kurs heller (bara att inse - Sthlm har klart bäst utbud!!).

    Min förra förlossning försökte jag ta lugna, djupa andetag under förlossningen & klarade mig med det som enda \"smärtlindring\"... hoppas kunna göra det även denna gången. Kanske skulle köpa Annas bok, har sett att hon kommit ut med en!

    Hoppas kursen är bra & givande!

    kram
  5. Donna m 2 (bf 2/2)
    #3

    Men jag åker 100 mil

    från Luleå för att gå kursen. Dyrt blir det, men det ska bli jätteintressant. Jag var sugen redan förra graviditeten, men då jobbade jag heltid ända fram till förlossningen så det hanns liksom inte med. OCh med tanke på hur jag upplevde den förlossningen, så måste man ju prova något nytt ;-).

    Kramisar
  6. 3
    Men jag åker 100 mil från Luleå för att gå kursen. Dyrt blir det, men det ska bli jätteintressant. Jag var sugen redan förra graviditeten, men då jobbade jag heltid ända fram till förlossningen så det hanns liksom inte med. OCh med tanke på hur jag upplevde den förlossningen, så måste man ju prova något nytt ;-).

    Kramisar
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4

    Oj, dåså

    jag har 50+ mil till Sthlm enkel väg. Men nej, det känns lite väl för min del :-)

    Hoppas som sagt att det blir givande & intressant!

    kram
  8. 4
    Oj, dåså jag har 50+ mil till Sthlm enkel väg. Men nej, det känns lite väl för min del :-)

    Hoppas som sagt att det blir givande & intressant!

    kram
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    Japp!

    Vi ska gå i december. Jag är också omföderska, tror att det är mest förstföderskor som går kursen?

    Jag vill gå kursen för att få bättre redskap för smärthantering (men jag har inga som helst planer på att undvika medicisk smärtlindring för det). Jag vet dessutom med mig att jag hyperventilerar och spänner mig när jag har ont = inte bra. Har förstått att de jobbar mycket med visualisering också på kursen, och det vet jag är en bra teknik som funkar på mig.

    Vi får jämföra erfarenheter efteråt!
  10. 5
    Japp! Vi ska gå i december. Jag är också omföderska, tror att det är mest förstföderskor som går kursen?

    Jag vill gå kursen för att få bättre redskap för smärthantering (men jag har inga som helst planer på att undvika medicisk smärtlindring för det). Jag vet dessutom med mig att jag hyperventilerar och spänner mig när jag har ont = inte bra. Har förstått att de jobbar mycket med visualisering också på kursen, och det vet jag är en bra teknik som funkar på mig.

    Vi får jämföra erfarenheter efteråt!
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6

    Skulle vilja

    men tyvärr så har vi så svårt att komma ifrån iom att vi båda jobbar kvällar o helger. Sen så e det så attans dyrt =/
  12. 6
    Skulle vilja men tyvärr så har vi så svårt att komma ifrån iom att vi båda jobbar kvällar o helger. Sen så e det så attans dyrt =/
  13. Lillan med oliver + Bebisen V24
    #7

    Skulle oxå vilja...

    ...jag hade svårt med andingstekninken vid min förra förlossning och skulle gärna gå en kurs. Kan ju iaf köpa och läsa boken för häromkring finns det ingen Profylaxkurs :(

    Hoppas kursen blir bra!
  14. 7
    Skulle oxå vilja... ...jag hade svårt med andingstekninken vid min förra förlossning och skulle gärna gå en kurs. Kan ju iaf köpa och läsa boken för häromkring finns det ingen Profylaxkurs :(

    Hoppas kursen blir bra!
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8

    Gick den för

    2 år sedan då vi väntade sonen. Kan varmt rekommendera den och jag fick verkligen nytta av profylaxandningen under förlossningen. Även nu då sammandragningarna sätter i kan det \"vara skönt\" att andas \"rätt\". :)

    Bra val. :)

    kram
  16. 8
    Gick den för 2 år sedan då vi väntade sonen. Kan varmt rekommendera den och jag fick verkligen nytta av profylaxandningen under förlossningen. Även nu då sammandragningarna sätter i kan det \"vara skönt\" att andas \"rätt\". :)

    Bra val. :)

    kram

Liknande trådar

  1. Annas Profylax?
    By emma_sthlm in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 06:28
  2. Nån som ska gå Annas profylax?
    By *Ade* in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-25, 15:41
  3. Annas Profylax
    By Kdah in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 22:07
  4. Annas profylax
    By kinan in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 13:32
  5. Annas profylax
    By Emma med Agnes-02 +bf 13/2 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 09:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar