Ni som är föräldralediga- ute mkt??
_0406 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Ni som är föräldralediga- ute mkt??

    Jag känner att jag/ vi är utomhus för lite. Men å andra sidan vet jag inte riktigt vaaad man skulle göra ute heller. Det är ju nämligen inte alltför sällsynt att det regnar och är dyblött på marken... och klätterställningar är ju hala och slaskiga... Usch- får så dåligt samvete... Och sen om en månad sisådär kommer ju nästa bebis och då kommer det ta emot ännu mer att ta sig ut om det är smällkallt, då släpar jag helst inte ut en nyföding lixom...
    Hur gör ni andra?
  2. 1
    Ni som är föräldralediga- ute mkt?? Jag känner att jag/ vi är utomhus för lite. Men å andra sidan vet jag inte riktigt vaaad man skulle göra ute heller. Det är ju nämligen inte alltför sällsynt att det regnar och är dyblött på marken... och klätterställningar är ju hala och slaskiga... Usch- får så dåligt samvete... Och sen om en månad sisådär kommer ju nästa bebis och då kommer det ta emot ännu mer att ta sig ut om det är smällkallt, då släpar jag helst inte ut en nyföding lixom...
    Hur gör ni andra?
  3. Mizazza med Tuva
    #2

    jag är

    föräldraledig torsdagar och fredagar. Nu när det är mörkt, blött och kallt ute har utevistelsen minskat för oss med! Det känns ju inte alls lika roligt att gå till lekparken längre. Fast vi brukar trotsa vädret och klä på oss ordentligt, eftersom Tuva är så himla nöjd och glad utomhus. Eftersom vi också har hund så \"tvingas\" vi ut oavsett väder. Tuva hänger med på promenaderna och går bredvid bitvis och åker vagn bitvis. Det brukar bli många stopp på en promenad där det finns mycket att upptäcka! Förstår att det blir motigt att gå ut i kylan med en nyfödd. Men det finns ju massor av roliga saker att göra inomhus också, så släpp det dåliga samvetet =)
  4. 2
    jag är föräldraledig torsdagar och fredagar. Nu när det är mörkt, blött och kallt ute har utevistelsen minskat för oss med! Det känns ju inte alls lika roligt att gå till lekparken längre. Fast vi brukar trotsa vädret och klä på oss ordentligt, eftersom Tuva är så himla nöjd och glad utomhus. Eftersom vi också har hund så \"tvingas\" vi ut oavsett väder. Tuva hänger med på promenaderna och går bredvid bitvis och åker vagn bitvis. Det brukar bli många stopp på en promenad där det finns mycket att upptäcka! Förstår att det blir motigt att gå ut i kylan med en nyfödd. Men det finns ju massor av roliga saker att göra inomhus också, så släpp det dåliga samvetet =)
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3

    Kan ju inte skryta

    med att jag är ute massor med Alex tyvärr. Jag hade stora planer på att vara ute massor när vi fick barn, men det sprack ju rätt fort :( Jag går ju ut och går med Gollum, men det är inte ofta att Alex får leka i lekparken för det finns inte så mycket för honom att göra där mer än gunga och det tröttnar både han och jag på rätt fort...
  6. 3
    Kan ju inte skryta med att jag är ute massor med Alex tyvärr. Jag hade stora planer på att vara ute massor när vi fick barn, men det sprack ju rätt fort :( Jag går ju ut och går med Gollum, men det är inte ofta att Alex får leka i lekparken för det finns inte så mycket för honom att göra där mer än gunga och det tröttnar både han och jag på rätt fort...
  7. Medlem sedan
    Jul 2001
    #4

    Ganska mycket.

    Jo, det brukar bli en hel del. Antingen är vi ute på tomten, eller så går vi små promenader i omgivningarna. Det är ju inte alltid smidigt att gå långt, eftersom storebror kan bli trött och inte orka. Men han cyklar oftast på sin trehjuling och Elmer sitter i sulky. Det brukar gå bra. En förmiddag i veckan är storebror på skogsmulle, och då passar jag på att promenera med Elmer. Det känns lyx att bara promenera med ett barn :o) Förra vintern när det var kallt och snö, och Elmer bara var en liten bebbe så kunde det kännas segt att bylsa på allihopa och komma iväg ut. Men när man väl kommit ut så nrukar det vara så skönt, så jag försöker bita ihop och ta mig i kragen. Barnen älskar att vara ute.
  8. 4
    Ganska mycket. Jo, det brukar bli en hel del. Antingen är vi ute på tomten, eller så går vi små promenader i omgivningarna. Det är ju inte alltid smidigt att gå långt, eftersom storebror kan bli trött och inte orka. Men han cyklar oftast på sin trehjuling och Elmer sitter i sulky. Det brukar gå bra. En förmiddag i veckan är storebror på skogsmulle, och då passar jag på att promenera med Elmer. Det känns lyx att bara promenera med ett barn :o) Förra vintern när det var kallt och snö, och Elmer bara var en liten bebbe så kunde det kännas segt att bylsa på allihopa och komma iväg ut. Men när man väl kommit ut så nrukar det vara så skönt, så jag försöker bita ihop och ta mig i kragen. Barnen älskar att vara ute.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Så här gör vi

    jag är ledig torsdag och fredagar. Mina barn älskar att vara ute. Så det är på med mycke kläder. Linnéa är ganska nöjd med att storsa omkring kratta löv, sparka boll jaga store bror och leka i grannens lekstuga. Barnen brukar gilla att vara ute i busväder men jag själv tycker det är lite halvtrist. Vi är dock flera grannar som är föräldra lediga så det finns nästan alltid nån att prata med.

    Ulle
  10. 5
    Så här gör vi jag är ledig torsdag och fredagar. Mina barn älskar att vara ute. Så det är på med mycke kläder. Linnéa är ganska nöjd med att storsa omkring kratta löv, sparka boll jaga store bror och leka i grannens lekstuga. Barnen brukar gilla att vara ute i busväder men jag själv tycker det är lite halvtrist. Vi är dock flera grannar som är föräldra lediga så det finns nästan alltid nån att prata med.

    Ulle
  11. Cachi
    #6

    Nä,,

    ,,inte såå mycket ute o leker på gården hemma. Blir väl några ggr/vecka. Tråkigt är det dessutom om man nu inte hittar på nåt själv att göra. Krattade tex löv i går o Isac hjälpte till med sin kratta.
    Annars är jag ute \"på vift\" ganska mycket så förhoppningsvis hinner han få lite frisk luft mellan bilen o köpcentret/kompisar/dagmamman/etc! ;-)
  12. 6
    Nä,, ,,inte såå mycket ute o leker på gården hemma. Blir väl några ggr/vecka. Tråkigt är det dessutom om man nu inte hittar på nåt själv att göra. Krattade tex löv i går o Isac hjälpte till med sin kratta.
    Annars är jag ute \"på vift\" ganska mycket så förhoppningsvis hinner han få lite frisk luft mellan bilen o köpcentret/kompisar/dagmamman/etc! ;-)
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7

    Vi var ju ute sen idag på en lekplats men det

    är ju inte lätt. Klätterställningen var snorhal och eftersom det var kallt så blev Teo tvungen att ha vantar vilket gjorde att han absolut inte kan hålla i sig. Och att klättra i alla stora bylsiga kläder? hmmm.. Gick inte så bra :)
    Så jag accepterar nog årstiderns makt och skippar mitt dåliga samvete- för det går ju inte! och vi bor ju i lägenhet så vi kan inte bara vara ute och \"jobba\" och så i ngn trädgård inte...
  14. 7
    Vi var ju ute sen idag på en lekplats men det är ju inte lätt. Klätterställningen var snorhal och eftersom det var kallt så blev Teo tvungen att ha vantar vilket gjorde att han absolut inte kan hålla i sig. Och att klättra i alla stora bylsiga kläder? hmmm.. Gick inte så bra :)
    Så jag accepterar nog årstiderns makt och skippar mitt dåliga samvete- för det går ju inte! och vi bor ju i lägenhet så vi kan inte bara vara ute och \"jobba\" och så i ngn trädgård inte...
  15. Medlem sedan
    Feb 2002
    #8

    Äntligen lite rutin

    Ja, äntligen! Nu när vi fått plats på dagis till januari och vet deras ät/sov/ute så kör vi efter det.
    Fungerar superbra.

    Vi bor i närheten av skogen och A. älskar att gå där och kolla på olika saker. Kul då han sett vad som hänt med träden de senaste veckorna. Viss är det lite vått men inte lika vått som på gator och lekplatser. Det sjunker ju undan fortare.

    Jag brukar ha med ett par extra vantar. De kom väl till pass när han stamade i en vattenpöl och sedan testade plaska med händerna.

    Senaste dagarna har vi räfsat löv på tomten. Vi ska önska en räfsa i barns storlek i julklapp så han har till nästa år.

    Ibland åker vi ner till vårat lilla centrum och så får han gå runt där på torget.

    Vi går ofta ut utan något speciellt mål så får vi se vad som händer på vägen.

    MVH
  16. 8
    Äntligen lite rutin Ja, äntligen! Nu när vi fått plats på dagis till januari och vet deras ät/sov/ute så kör vi efter det.
    Fungerar superbra.

    Vi bor i närheten av skogen och A. älskar att gå där och kolla på olika saker. Kul då han sett vad som hänt med träden de senaste veckorna. Viss är det lite vått men inte lika vått som på gator och lekplatser. Det sjunker ju undan fortare.

    Jag brukar ha med ett par extra vantar. De kom väl till pass när han stamade i en vattenpöl och sedan testade plaska med händerna.

    Senaste dagarna har vi räfsat löv på tomten. Vi ska önska en räfsa i barns storlek i julklapp så han har till nästa år.

    Ibland åker vi ner till vårat lilla centrum och så får han gå runt där på torget.

    Vi går ofta ut utan något speciellt mål så får vi se vad som händer på vägen.

    MVH
  17. Medlem sedan
    Oct 2003
    #9

    Inte mycket

    Jag tycker inte du ska ha dåligt samvete. Jag är inte ute så mycket nu med Jonathan. Han har visserligen varit förkyld 1-2 veckor nu och det har samtidigt varit rätt regnigt så vi har mest varit inne. Däremot har det blivit promenad i vagnen nästan varje dag. Men då har han varit nerbäddad i åkpåsen. Jag är inte säker på att vi kommer att vara ute varje dag och leka nu de närmsta 3 månaderna. Utan vi hittar på en del inne. Att leka vid vattenkranen är toppen. Han står på en sån där pall som IKEA har med ett trappsteg upp. Den är lite bredare än en stol också.
  18. 9
    Inte mycket Jag tycker inte du ska ha dåligt samvete. Jag är inte ute så mycket nu med Jonathan. Han har visserligen varit förkyld 1-2 veckor nu och det har samtidigt varit rätt regnigt så vi har mest varit inne. Däremot har det blivit promenad i vagnen nästan varje dag. Men då har han varit nerbäddad i åkpåsen. Jag är inte säker på att vi kommer att vara ute varje dag och leka nu de närmsta 3 månaderna. Utan vi hittar på en del inne. Att leka vid vattenkranen är toppen. Han står på en sån där pall som IKEA har med ett trappsteg upp. Den är lite bredare än en stol också.

Liknande trådar

  1. föräldralediga i Stockholm?
    By astria in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-09, 20:02
  2. Föräldralediga i Halmstad?
    By Anonym in forum Hitta nya vänner
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-02, 23:00
  3. Föräldralediga i Göteborg
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 15:24
  4. IKEAfrukost för föräldralediga
    By MålarTora in forum _0807 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-22, 07:58
  5. ni som är föräldralediga
    By johanna73 in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 10:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar