Ja nu var det länge sedan jag skrev lägesrapport om oss!

Tuva och Ville skolades in på dagis den 3/10. De går på samma dagis som storasyster och det är ett föräldrakooperativ. De trivs bra där och det är i stort sett inga problem att lämna heller. Det är Tuva som blir lite ledsen men det går visst över fort.
De har gått ca kl 9-15 men denna vecka får de gå 7.30-15 för att öva sig på lite längre dagar.
Jag har inget jobb ännu men som det ser ut så kommer jag att börja jobba i december.

Är lite kluven över mina jobbalternativ....
Har möjlighet att få ett vik. på heltidsjobb på ett ställe där jag vet att jag förmodligen skulle kunna få fortsätta jobba sedan. Men jag ville inte jobba 100% eftersom det blir sååå långa dagar för barnen.
Sedan så har jag möjlighet att få ett jobb där jag kommer jobba ca 35 tim/v och mycket närmar hemmet. Men det är bara i 4 månader.
Det lutar dock att jag tar det senare jobbet för barnens skull men det är synd att jag inte kan ta det första =(

Ville är numera en stor och glad filur!
Han älskar dagis och leker mycket själv. Det gör han även hemma.
Tuva är just nu väldigt mammig men otroligt charmig!
Det lyser bus i hennes ögon hela tiden.
Hennes idol är Alice och de leker nästan jämt ihop här hemma.

Jag och Alice lyxade till oss och tog en vecka i Turkiet. Vi åkte direkt härifrån Frösön den 20/10-27/10. Då fick hon rå om mamma alldeles själv en vecka och vi hade det varmt och skönt.
När vi kom hem så hade den första snön fallit och hon blev jätteglad att se det!
Däremot blev hon extremt krävande och bortskämd på bara en vecka men det har släppt nu.

Det var lite om oss!

kram