Undran..minipill
Planera för barn
  1. anno-nym
    #1

    Undran..minipill

    Hej allihopa!
    En liten undran...Jag slutade att ta minipliiret (Cerazette) i torsdags och undrar nu hur länge det tar för att allt blir sig likt det naturliga cykeln igen? ingenting känns annorlunda...väntar jag på äl först eller mensen eller är det olika för alla?
    tack på förhand
  2. 1
    Undran..minipill Hej allihopa!
    En liten undran...Jag slutade att ta minipliiret (Cerazette) i torsdags och undrar nu hur länge det tar för att allt blir sig likt det naturliga cykeln igen? ingenting känns annorlunda...väntar jag på äl först eller mensen eller är det olika för alla?
    tack på förhand
  3. Annas & Emmas mamma
    #2

    fick ringa min bm igår angående Cerazette

    har haft konstiga blödningar och trots att jag slutade med Cerazette forsatte blödningarna. Min bm sa att det kan ta upp till en månad för kroppen att bli av med alla konstiga hormoner...

    Hade aldrig sådana problem med första barnet. Slutade först med Cerazette, några veckor sedan slutade jag med amningen. Mensen kom 31 dagar efter jag slutat amma, sedan fick jag mens en gång till innan jag blev gravid med tvåan. Efter Jul skall vi försöka oss på en trea.
  4. 2
    fick ringa min bm igår angående Cerazette har haft konstiga blödningar och trots att jag slutade med Cerazette forsatte blödningarna. Min bm sa att det kan ta upp till en månad för kroppen att bli av med alla konstiga hormoner...

    Hade aldrig sådana problem med första barnet. Slutade först med Cerazette, några veckor sedan slutade jag med amningen. Mensen kom 31 dagar efter jag slutat amma, sedan fick jag mens en gång till innan jag blev gravid med tvåan. Efter Jul skall vi försöka oss på en trea.
  5. anno-nym
    #3

    ok...

    Det var det jag misstänkte...jag få väl avvakta och se hur det bli.
    tack för ditt svar!
  6. 3
    ok... Det var det jag misstänkte...jag få väl avvakta och se hur det bli.
    tack för ditt svar!
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    för mig tog

    det några månader efter att jag slutade med cerazette. Hade ingen mens alls när jag åt cerazette och det tog alltså länge innan cykeln blev normal igen (den var vääldigt lång och oregelbunden i början). Jag tänker aldrig äta dem igen.
    Fast andra här har fått normal äl och cykel direkt efter stopp. Men jag skulle invänta första mensen och sen sätta igång på allvar om jag var du.
  8. 4
    för mig tog det några månader efter att jag slutade med cerazette. Hade ingen mens alls när jag åt cerazette och det tog alltså länge innan cykeln blev normal igen (den var vääldigt lång och oregelbunden i början). Jag tänker aldrig äta dem igen.
    Fast andra här har fått normal äl och cykel direkt efter stopp. Men jag skulle invänta första mensen och sen sätta igång på allvar om jag var du.
  9. lilla jag
    #5

    snabbt för mig

    När jag slutade med Cerazette kom mensen igång efter ngn vecka och vi blev gravida med lillasyster på andra försöket
  10. 5
    snabbt för mig När jag slutade med Cerazette kom mensen igång efter ngn vecka och vi blev gravida med lillasyster på andra försöket
  11. Lilla Blå
    #6

    1 år

    tog det från sista piller till + på stickan.
  12. 6
    1 år tog det från sista piller till + på stickan.

Liknande trådar

  1. Undran
    By pebe1 in forum Komplikationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 07:46
  2. Undran
    By pebe1 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-18, 22:40
  3. Undran
    By viktors-mamma in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 15:29
  4. undran?
    By Tindra in forum Barn som yrke
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 21:02
  5. undran
    By Tindra in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 17:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar