Skrivstil/texta?
Dyslexi & dyskalkyli
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Skrivstil/texta?

    Sonen verkar ha lättare att skriva snygga och jämna bokstäver när han skriver skrivstil än när han textar. Bokstäverna blir i samma storlek när han skriver skrivstil, men helt olika när han textar. Nån som mörkt av nåt liknande?
  2. 1
    Skrivstil/texta? Sonen verkar ha lättare att skriva snygga och jämna bokstäver när han skriver skrivstil än när han textar. Bokstäverna blir i samma storlek när han skriver skrivstil, men helt olika när han textar. Nån som mörkt av nåt liknande?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Jag tror

    att det beror på att skrivstil är mer flytande form av skrivande och han behöver inte lyfta pennan och placera om den igen på papperet och därför blir det bättre stil för honom när han skriver skrivstil.

    Jag har märkt att så är fallet hos de elever jag haft - att många skriver \"bättre\" när de skriver skrivstil än vanlig textning. Dessa elever har alltså inga uppenbara läs- och skrivsvårigheter.
  4. 2
    Jag tror att det beror på att skrivstil är mer flytande form av skrivande och han behöver inte lyfta pennan och placera om den igen på papperet och därför blir det bättre stil för honom när han skriver skrivstil.

    Jag har märkt att så är fallet hos de elever jag haft - att många skriver \"bättre\" när de skriver skrivstil än vanlig textning. Dessa elever har alltså inga uppenbara läs- och skrivsvårigheter.

Liknande trådar

  1. Skrivstil, why oh why??
    By MaryT in forum Ordet är fritt
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2009-05-12, 11:36
  2. Skrivstil?
    By anonymt namn in forum Skolbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 19:35
  3. Skrivstil
    By Tintin in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-06-23, 17:35
  4. texta på ljus
    By ~Susanna~ in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 11:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar