Har ni provat att äta vitlök? *amning*
_0510 Oktoberbarn
  1. Karenina m. Saga 051018
    #1

    Har ni provat att äta vitlök? *amning*

    Och hur gick det?
    Åt vitlöksbröd till middagen igår och på kvällen hade Saga ont i magen verkade det som. Vitlök var det enda nya jag ätit så om det var matrelaterat måste det varit vitlöken. Men det är svårt att veta...

    Och hur fort märks det i mjölken egentligen om man ätit något dumt? Jag åt vid 19.30 och redan vid 21-tiden började Saga få det jobbigt. Det blev ingen mer mat direkt innan läggning för hon blev bara ledsen varje gång hon försökte äta. Vid 04.00 åt hon dock igen (massor!) och det gick bra, och hon verkade inte ha ont efteråt. Kommer och försvinner det så fort i mjölken tro?

    Jag både hoppas och inte hoppas att det var vitlöken. Hoppas, för då skulle jag ju förstå varför hon mådde dåligt och var så ledsen, och orsaken skulle vara lätt avhjälpt. Men hoppas inte, för att då måste jag ju avstå från mina älskade vitlöksbröd och annat smaskigt...

    Hmm...vad tror ni?
  2. 1
    Har ni provat att äta vitlök? *amning* Och hur gick det?
    Åt vitlöksbröd till middagen igår och på kvällen hade Saga ont i magen verkade det som. Vitlök var det enda nya jag ätit så om det var matrelaterat måste det varit vitlöken. Men det är svårt att veta...

    Och hur fort märks det i mjölken egentligen om man ätit något dumt? Jag åt vid 19.30 och redan vid 21-tiden började Saga få det jobbigt. Det blev ingen mer mat direkt innan läggning för hon blev bara ledsen varje gång hon försökte äta. Vid 04.00 åt hon dock igen (massor!) och det gick bra, och hon verkade inte ha ont efteråt. Kommer och försvinner det så fort i mjölken tro?

    Jag både hoppas och inte hoppas att det var vitlöken. Hoppas, för då skulle jag ju förstå varför hon mådde dåligt och var så ledsen, och orsaken skulle vara lätt avhjälpt. Men hoppas inte, för att då måste jag ju avstå från mina älskade vitlöksbröd och annat smaskigt...

    Hmm...vad tror ni?
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Möjligt...

    Förra gången fick vi rådet att utesluta ALL lök ur min kost eftersom David verkade få magont (mycket gaser) då. Inte lätt...

    Denna gång tar jag det försiktigt med lök öht, så vitlök har jag inte ätit. Hur snabbt det du ätit märks i mjölken vet jag inte... du åt 19.30 - när ammade du efter det? Tycker att vitlöken bör ha fått åtminstone någon timme i din kropp för att hamna i bröstmjölken...
  4. 2
    Möjligt... Förra gången fick vi rådet att utesluta ALL lök ur min kost eftersom David verkade få magont (mycket gaser) då. Inte lätt...

    Denna gång tar jag det försiktigt med lök öht, så vitlök har jag inte ätit. Hur snabbt det du ätit märks i mjölken vet jag inte... du åt 19.30 - när ammade du efter det? Tycker att vitlöken bör ha fått åtminstone någon timme i din kropp för att hamna i bröstmjölken...
  5. Snart bebis i november
    #3

    Jag tycker det låter som om din flicka var hungrig

    Ammade du inte mellan 19.30 - 04.00? Det är alldeles för långt tid för en treveckors som är vaken! 8½ timme! Det chockerar mig att höra. Är det något nytt fenomen att man inte ska amma fritt längre?
  6. 3
    Jag tycker det låter som om din flicka var hungrig Ammade du inte mellan 19.30 - 04.00? Det är alldeles för långt tid för en treveckors som är vaken! 8½ timme! Det chockerar mig att höra. Är det något nytt fenomen att man inte ska amma fritt längre?
  7. MarreB och Sara 23 okt
    #4

    en liten parentes

    det är ibland befogat att vara anonym, detta är inte ett av dessa tillfällen. varför så fientlig attityd? barnet var nog inte vaket under den tiden, jag fick intrycket att hon sov, och min dotter har sovit så länge utan mat och hon är inte tre veckor än. ett barn som växer som det ska och mår bra i övrigt behöver inte väckas för mat.
    och avslutningsvis till karenina - jag har ingen erfarenhet av lökproblem så jag kan inte svara dig, sorry!
  8. 4
    en liten parentes det är ibland befogat att vara anonym, detta är inte ett av dessa tillfällen. varför så fientlig attityd? barnet var nog inte vaket under den tiden, jag fick intrycket att hon sov, och min dotter har sovit så länge utan mat och hon är inte tre veckor än. ett barn som växer som det ska och mår bra i övrigt behöver inte väckas för mat.
    och avslutningsvis till karenina - jag har ingen erfarenhet av lökproblem så jag kan inte svara dig, sorry!
  9. Karenina m. Saga 051018
    #5

    Jo, det gjorde jag...

    Jag ammade vid 21, vid 22, vid 23.... Klart att hon får mat när hon är hungrig! Var jag så otydlig...? Men eftersom hon hade ont och var ledsen fick hon inte i sig så mycket, därav det stora målet kl. 04.
  10. 5
    Jo, det gjorde jag... Jag ammade vid 21, vid 22, vid 23.... Klart att hon får mat när hon är hungrig! Var jag så otydlig...? Men eftersom hon hade ont och var ledsen fick hon inte i sig så mycket, därav det stora målet kl. 04.
  11. Karenina m. Saga 051018
    #6

    Tja, vem vet...

    Nej, det låter inte lätt att ta bort ALL lök! Jobbigt (och tråkigt, lök är ju så gott)
    Jag lär väl inte veta om jag inte provar igen...Men om det var det är det ju i varje fall praktiskt att mjölken blir bra igen så fort.
    Tack i varje fall för att du tog dig tid att svara!
  12. 6
    Tja, vem vet... Nej, det låter inte lätt att ta bort ALL lök! Jobbigt (och tråkigt, lök är ju så gott)
    Jag lär väl inte veta om jag inte provar igen...Men om det var det är det ju i varje fall praktiskt att mjölken blir bra igen så fort.
    Tack i varje fall för att du tog dig tid att svara!
  13. Snart bebis i november
    #7

    Jaha! Okej.

    Förlåt för missförståndet då! Jag uppfattade det som att du inte ammade mellan 19.30 - 04 fastän att hon var vaken.
    Ber om ursäkt.
  14. 7
    Jaha! Okej. Förlåt för missförståndet då! Jag uppfattade det som att du inte ammade mellan 19.30 - 04 fastän att hon var vaken.
    Ber om ursäkt.

Liknande trådar

  1. Lukta vitlök..
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 19:43
  2. Vitlök
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 17:41
  3. Lök och vitlök
    By kids in forum _0707 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-22, 19:44
  4. Vitlök
    By Katta+3 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 18:36
  5. Vitlök....
    By Desperado in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-17, 12:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar