Monitor vid sängen?
Epilepsi
  1. Mamman
    #1

    Monitor vid sängen?

    Min lilla tjej krampar mest nattetid. Vi har haft henne i vårt sovrum sedan ep:n upptäcktes men nu känns det mer stabilt och vi skulle gärna vilja ha lite privacy tillbaka igen. *ler* Vi tänkte flytta in henne i eget rum nu men saken är ju att man vill ha uppsikt över henne på natten IFALL hon börjar krampa. Hur fixar man det??? Det hörs ju inget när hon börjar krampa, bara syns, så vi tänkte oss nån form av kamera vid hennes säng och en monitor inne hos oss. Är det någon som har en sån, var får man ta i det? Kan man få det som någon form av hjälpmedel?
  2. 1
    Monitor vid sängen? Min lilla tjej krampar mest nattetid. Vi har haft henne i vårt sovrum sedan ep:n upptäcktes men nu känns det mer stabilt och vi skulle gärna vilja ha lite privacy tillbaka igen. *ler* Vi tänkte flytta in henne i eget rum nu men saken är ju att man vill ha uppsikt över henne på natten IFALL hon börjar krampa. Hur fixar man det??? Det hörs ju inget när hon börjar krampa, bara syns, så vi tänkte oss nån form av kamera vid hennes säng och en monitor inne hos oss. Är det någon som har en sån, var får man ta i det? Kan man få det som någon form av hjälpmedel?
  3. Aase
    #2

    Ep-larm

    Enligt sonens epilepsisjuksköterska finns det två typer av ep-larm, de som utlöses av ljud och de som utlöses av rörelse. Om det finns någon annan typ vet jag inte.

    \"Vanliga\" larm kan man få som hjälpmedel, åtminstone i Sthlm. Vet inte om det är så i alla landsting.
  4. 2
    Ep-larm Enligt sonens epilepsisjuksköterska finns det två typer av ep-larm, de som utlöses av ljud och de som utlöses av rörelse. Om det finns någon annan typ vet jag inte.

    \"Vanliga\" larm kan man få som hjälpmedel, åtminstone i Sthlm. Vet inte om det är så i alla landsting.

Liknande trådar

  1. Baby monitor.
    By helen_riyo in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 21:23
  2. babyvakt/monitor
    By lelle_snart bebis in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-22, 15:56
  3. Lita på monitor?
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-25, 13:52
  4. Har beställt monitor nu..
    By Norrlandsmamma in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 11:15
  5. hjärtljuds monitor
    By Folkabo in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 11:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar