Ni som har partner....
Pappasnack
  1. ~holy~
    #1

    Ni som har partner....

    huserar hon på AFF också? Var det rent av er partner som \"lurade\" hit er, eller hittade ni hit för \"egen maskin\"? Läste att det bara var 3%(!) män som är medlemmar på AFF, och man kan ju undra lite vad det beror på..... Jag menar; 50% av föräldrarna är ju män ;0)
  2. 1
    Ni som har partner.... huserar hon på AFF också? Var det rent av er partner som \"lurade\" hit er, eller hittade ni hit för \"egen maskin\"? Läste att det bara var 3%(!) män som är medlemmar på AFF, och man kan ju undra lite vad det beror på..... Jag menar; 50% av föräldrarna är ju män ;0)
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    En gång i tiden...

    ....försökte jag locka hit min dåvarande hustru. Hon blev, vad jag vet, inte långvarig.
  4. 2
    En gång i tiden... ....försökte jag locka hit min dåvarande hustru. Hon blev, vad jag vet, inte långvarig.
  5. ~holy~
    #3

    om det fanns

    lite andra snacksidor, mer inriktade på mäns \"intresseområden\"...tror du det skulle locka hit fler män då?
    T.ex \"jakt & fiskesnack\" Ölhävarsnack, Whiskeyhörnan eller något i den stilen ;0) Eller är det möjligen så att män i allmänhet, är aningen skeptiska mot forum som har namn som har med föräldraskap att göra? Att de på förhand vet att det mest är mammor där, och därmed ointressant?
  6. 3
    om det fanns lite andra snacksidor, mer inriktade på mäns \"intresseområden\"...tror du det skulle locka hit fler män då?
    T.ex \"jakt & fiskesnack\" Ölhävarsnack, Whiskeyhörnan eller något i den stilen ;0) Eller är det möjligen så att män i allmänhet, är aningen skeptiska mot forum som har namn som har med föräldraskap att göra? Att de på förhand vet att det mest är mammor där, och därmed ointressant?
  7. Majamyra
    #4

    Ursäkta, men

    vad är det för manligt med whiskey?? Det kanske nån man ska förklara föresten, eftersom alla män höjer på ögonbrynen så fort jag säger att jag gillar whiskey.
  8. 4
    Ursäkta, men vad är det för manligt med whiskey?? Det kanske nån man ska förklara föresten, eftersom alla män höjer på ögonbrynen så fort jag säger att jag gillar whiskey.
  9. ~holy~
    #5

    tyst kvinna!

    .
  10. 5
    tyst kvinna! .
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Det var...

    jag som hittade hit för egen maskin.

    Har försökt få min hustru att också skriva här men hon vill bara läsa, hon har inte orken eller tålamodet till att skriva också säger hon.
  12. 6
    Det var... jag som hittade hit för egen maskin.

    Har försökt få min hustru att också skriva här men hon vill bara läsa, hon har inte orken eller tålamodet till att skriva också säger hon.
  13. Majamyra
    #7

    :#

    .
  14. 7
    :# .
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Jag tror nog...

    tyvärr att det inte skulle locka så många fler män.

    Kvinnor har idag monopol på föräldraskap vilket gör att många män avstår eller inte ens ids att försöka + att många killar ser inte nyttan med att jag sitter här på \"en föräldrasajt\" och snackar en massa blaj.
  16. 8
    Jag tror nog... tyvärr att det inte skulle locka så många fler män.

    Kvinnor har idag monopol på föräldraskap vilket gör att många män avstår eller inte ens ids att försöka + att många killar ser inte nyttan med att jag sitter här på \"en föräldrasajt\" och snackar en massa blaj.
  17. ~holy~
    #9

    men då kommer nästa fråga...

    vems ansvar är det? Att häva monopolet? Kvinnans?
    Ska hon \"lämna\" det ifrån sig, eller ska mannen ta halva \"äganderätten på eget bevåg?
    Jag tror nog att det ligger en del i det du säger, men som sagt...vem ligger ansvaret hos? Ligger det inte i mannens intresse att \"ta för sig\" på den kvinnodominerade föräldrafronten? Att \"hägna in nya domäner\" där han har lika mycket utbyte av föräldrarollen som kvinnan.

    Och vad gör du för att motverka fördomen om att det bara skrivs en massa blaj? (okej då..... men allt är inte blaj vill jag tro)
    Ser du någon \"nytta\" med att skriva här? Och oj vad frågor jag ställer......;0) Sorry.....*skyller på min kvinnlighet* ;0)
  18. 9
    men då kommer nästa fråga... vems ansvar är det? Att häva monopolet? Kvinnans?
    Ska hon \"lämna\" det ifrån sig, eller ska mannen ta halva \"äganderätten på eget bevåg?
    Jag tror nog att det ligger en del i det du säger, men som sagt...vem ligger ansvaret hos? Ligger det inte i mannens intresse att \"ta för sig\" på den kvinnodominerade föräldrafronten? Att \"hägna in nya domäner\" där han har lika mycket utbyte av föräldrarollen som kvinnan.

    Och vad gör du för att motverka fördomen om att det bara skrivs en massa blaj? (okej då..... men allt är inte blaj vill jag tro)
    Ser du någon \"nytta\" med att skriva här? Och oj vad frågor jag ställer......;0) Sorry.....*skyller på min kvinnlighet* ;0)
  19. ~holy~
    #10

    men hallå....

    är du sååå krävande ;0)
  20. 10
    men hallå.... är du sååå krävande ;0)
  21. Daddy Cool
    #11

    Daddy svarar

    Japp, det var min partner (fru sedan 1994) som började husera här. Senare vart jag nyfiken, och lite senare skaffade jag ett eget konto.
  22. 11
    Daddy svarar Japp, det var min partner (fru sedan 1994) som började husera här. Senare vart jag nyfiken, och lite senare skaffade jag ett eget konto.
  23. Daddy Cool
    #12

    Och precis som Smålandsfarsan...

    ..så \"läser\" frugan mest här.
  24. 12
    Och precis som Smålandsfarsan... ..så \"läser\" frugan mest här.
  25. Medlem sedan
    Oct 2001
    #13

    Både och kanske?

    Många kvinnor är bara alltför glada och förtjusta i att ta hela föräldrapenningen och låta pappan nöja sig med pappadagar. Många killar är bara alltför glada i att slippa byta blöjor dagligen och kunna fortsätta träna eller jobba övertid.

    Båda måste vilja förändra det såklart. Om förändringen sker så kommer även intresset vakna hos män att prata om det på en sajt som AFF.
  26. 13
    Både och kanske? Många kvinnor är bara alltför glada och förtjusta i att ta hela föräldrapenningen och låta pappan nöja sig med pappadagar. Många killar är bara alltför glada i att slippa byta blöjor dagligen och kunna fortsätta träna eller jobba övertid.

    Båda måste vilja förändra det såklart. Om förändringen sker så kommer även intresset vakna hos män att prata om det på en sajt som AFF.
  27. Medlem sedan
    Oct 2001
    #14

    Hittade hit själv

    Min partner vet antagligen inte ens om att jag skriver här. Hon är inte så intresserad av det heller skulle jag gissa då hon tycker det är töntigt att \"chatta\" på nätet och lägger tiden på annat vettigt i verkliga livet istället.
  28. 14
    Hittade hit själv Min partner vet antagligen inte ens om att jag skriver här. Hon är inte så intresserad av det heller skulle jag gissa då hon tycker det är töntigt att \"chatta\" på nätet och lägger tiden på annat vettigt i verkliga livet istället.
  29. ~holy~
    #15

    ok....

    tack för svaret ;0)
  30. 15
    ok.... tack för svaret ;0)
  31. ~holy~
    #16

    :0)

    ok...

    Men om det inte är verkligt att sitta och skriva och diskutera skriftligt med andra människor....vad är det då?....en fantasivärld?,0)

    Min man tycker ungefär likadant.....själv tycker jag den här \"kanalen\" är mycket bättre än att behöva sitta öga mot öga med folk ......*ryser vid tanken*
  32. 16
    :0) ok...

    Men om det inte är verkligt att sitta och skriva och diskutera skriftligt med andra människor....vad är det då?....en fantasivärld?,0)

    Min man tycker ungefär likadant.....själv tycker jag den här \"kanalen\" är mycket bättre än att behöva sitta öga mot öga med folk ......*ryser vid tanken*
  33. Medlem sedan
    Aug 2004
    #17

    Jag blev...

    tipsat om detta ställe av mitt x och jag vet av att hon huserar här med men inte nödvändigvis vilket nick eller om hon bara läser.

    Som du vet har mitt ena barn (och jag) speciella behov och det är väl anledningen till att jag är här så pass mycket, sen dimpar jag förbi här också o häver ur mig en del ovett av bara farten.

    Sen är min tolkning av könsfördelningen att det beror på de könsskillnader som finns i just könen: tjejer pratar om problemen, killer löser dom!

    Javisst, oerhört generaliserande osv men jag vill nog hålla en femma på att jag har ganska rätt i den tolkning.

    Jag vill i detta påpeka att killer precis som tjejer behöver input från olika källor för att se de olika val som _kan_ tas men det är väl en del med den manliga stoltheten (\"Fråga om vägen? Jag hittar minsann!\") men min tolkningen är att en RIKTIG karl med hår på bröstet vågar gråta, fråga efter råd och faktisk tveka på sin egen felfrihet.

    Att jag sedan har svårt för att höra långa förklaringer innan jag tar ett beslut finns det ju andra anledningar till som har med min personlighet att göra.
  34. 17
    Jag blev... tipsat om detta ställe av mitt x och jag vet av att hon huserar här med men inte nödvändigvis vilket nick eller om hon bara läser.

    Som du vet har mitt ena barn (och jag) speciella behov och det är väl anledningen till att jag är här så pass mycket, sen dimpar jag förbi här också o häver ur mig en del ovett av bara farten.

    Sen är min tolkning av könsfördelningen att det beror på de könsskillnader som finns i just könen: tjejer pratar om problemen, killer löser dom!

    Javisst, oerhört generaliserande osv men jag vill nog hålla en femma på att jag har ganska rätt i den tolkning.

    Jag vill i detta påpeka att killer precis som tjejer behöver input från olika källor för att se de olika val som _kan_ tas men det är väl en del med den manliga stoltheten (\"Fråga om vägen? Jag hittar minsann!\") men min tolkningen är att en RIKTIG karl med hår på bröstet vågar gråta, fråga efter råd och faktisk tveka på sin egen felfrihet.

    Att jag sedan har svårt för att höra långa förklaringer innan jag tar ett beslut finns det ju andra anledningar till som har med min personlighet att göra.
  35. Medlem sedan
    May 2004
    #18

    Jajjamensan - jag kör stenhårt..

    med henne - hela dagarna *L* Jag kliar, masserar och servar på henne - klart hon inte hinner. *L*

    Njaa - det verkar inte var hennes grej helt enkelt att sitta och skriva såhär.



  36. 18
    Jajjamensan - jag kör stenhårt.. med henne - hela dagarna *L* Jag kliar, masserar och servar på henne - klart hon inte hinner. *L*

    Njaa - det verkar inte var hennes grej helt enkelt att sitta och skriva såhär.



  37. ~holy~
    #19

    ;0)

    .... jag har tydligen en del \"manliga egenskaper\"... (jag frågar INTE efter vägen. Jag kan själv)....och jag löser problem hellre än pratar om dem, (och det kanske har med min personlighet att göra ;0))

    Ok...men jag köper din teori om varför det är så få män, och desto fler kvinnor..... det är ju en snacksajt..... och som sagt, män är kanske inte lika roade av att just \"snacka\". Generaliserande? ja kanske det.....men ändock ett faktum. Eller åtminstone; män och kvinnor gillar oftast inte att prata om samma saker.

    Fast Totte.... lite OT (vi har ju liknande \"problematik\" vad jag förstått) så kan jag säga att den här sajten har lärt mig mycket mer om människor och hur det fungerar med de sociala samspelet och koderna, än vad mitt IRL-liv har gjort under nästan 40 år!
  38. 19
    ;0) .... jag har tydligen en del \"manliga egenskaper\"... (jag frågar INTE efter vägen. Jag kan själv)....och jag löser problem hellre än pratar om dem, (och det kanske har med min personlighet att göra ;0))

    Ok...men jag köper din teori om varför det är så få män, och desto fler kvinnor..... det är ju en snacksajt..... och som sagt, män är kanske inte lika roade av att just \"snacka\". Generaliserande? ja kanske det.....men ändock ett faktum. Eller åtminstone; män och kvinnor gillar oftast inte att prata om samma saker.

    Fast Totte.... lite OT (vi har ju liknande \"problematik\" vad jag förstått) så kan jag säga att den här sajten har lärt mig mycket mer om människor och hur det fungerar med de sociala samspelet och koderna, än vad mitt IRL-liv har gjort under nästan 40 år!
  39. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #20

    Tror inte det

    Det finns ju t.ex. ett sportsnack, men det har ingen större trafik. Jag vet faktiskt inte varför det är så få män som är intresserade av att vara med i Snack. Kanske är kvinnor i gemen mera intresserade av diskussioner på nätet än män?

    Att ett forum innehåller mest mammor borde ju göra det extra intressant, åtminstone om man som jag är singel... ;-) Fast jag hittade ju hit långt innan.
  40. 20
    Tror inte det Det finns ju t.ex. ett sportsnack, men det har ingen större trafik. Jag vet faktiskt inte varför det är så få män som är intresserade av att vara med i Snack. Kanske är kvinnor i gemen mera intresserade av diskussioner på nätet än män?

    Att ett forum innehåller mest mammor borde ju göra det extra intressant, åtminstone om man som jag är singel... ;-) Fast jag hittade ju hit långt innan.
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Partner tid
    By anonymt namn in forum Många barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 18:05
  2. Om er partner
    By -magnolia- in forum Ordet är fritt
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2009-02-26, 11:22
  3. Ni med en partner
    By -Tess- in forum Ordet är fritt
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 17:56
  4. om er partner dör då?
    By Demeter in forum Ordet är fritt
    Svar: 60
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 15:30
  5. Ny partner
    By bromba in forum Pappasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 13:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar