Är era barn bara trotsiga mot er
Föräldraskap
  1. Nettan
    #1

    Är era barn bara trotsiga mot er

    föräldrar eller går deras trots oxå ut över andra ex mor o farföräldrar,dagisfröken?
  2. 1
    Är era barn bara trotsiga mot er föräldrar eller går deras trots oxå ut över andra ex mor o farföräldrar,dagisfröken?
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    bara mot oss

    Våran son är en helt annan kille på dagis och när han är själv med ngn annan vuxen, tex mormor eller farmor.
    det är bara mot oss, mamma och pappa som han trotsar.

    Jag har tagit upp det med dagis ett antal ggr, och de förklarar det som så, att barnen är trygga med föräldrarna, de känner dem mera och vågar mer då.
    På tex dagis, kan det finnas en annan förklaring, det är flera barn som kräver uppmärksamheten, så det blir inte lika roligt att trotsa, för de får ändå ingen respons. Hemma är de ju inte så många barn. Och de små barnen lär sig av de större barnen på dagis. De är lugna och trotsar inte, och då gör inte heller de små det...

    Jag vet inte, men jag kan tänka mig att det är så.
  4. 2
    bara mot oss Våran son är en helt annan kille på dagis och när han är själv med ngn annan vuxen, tex mormor eller farmor.
    det är bara mot oss, mamma och pappa som han trotsar.

    Jag har tagit upp det med dagis ett antal ggr, och de förklarar det som så, att barnen är trygga med föräldrarna, de känner dem mera och vågar mer då.
    På tex dagis, kan det finnas en annan förklaring, det är flera barn som kräver uppmärksamheten, så det blir inte lika roligt att trotsa, för de får ändå ingen respons. Hemma är de ju inte så många barn. Och de små barnen lär sig av de större barnen på dagis. De är lugna och trotsar inte, och då gör inte heller de små det...

    Jag vet inte, men jag kan tänka mig att det är så.

Liknande trådar

  1. 2 års trotsiga barn?
    By DollyLolly in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-21, 19:52
  2. Trotsiga barn?
    By elwira76 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-03, 21:03
  3. Trotsiga barn?!!
    By Svammelmamma in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 14:09
  4. Trotsiga barn del 2
    By Jajja m A&A in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 21:47
  5. Trotsiga barn!
    By Jajja m A&A in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 11:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar