Julklapp
_0406 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Julklapp

    Sitter och funderar på vad vi ska köpa för julklappar till barnen (och vad \"dom\" önskar sig av andra). Vad har era junibarn på sin önskelista? Ida ska få en jättestor nalle, hon är helt galen i sådana (ville inte släppa den i leksaksaffären), men sen har jag inga fler bra idéer. Hon leker ju så mkt med Gustavs leksaker ännu...
  2. 1
    Julklapp Sitter och funderar på vad vi ska köpa för julklappar till barnen (och vad \"dom\" önskar sig av andra). Vad har era junibarn på sin önskelista? Ida ska få en jättestor nalle, hon är helt galen i sådana (ville inte släppa den i leksaksaffären), men sen har jag inga fler bra idéer. Hon leker ju så mkt med Gustavs leksaker ännu...
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2

    Hmm Verner ska få

    en bultbräda - det har vi inte sen förut, sen försöker jag hitta ett litet sopset, han älskar att ta fram det stora riktiga och städa.
    En MonsterJam-bil blir det också, då han och brorsan leker mycket med dem (minsta modellen)

    Av farmor/farfar önskar alla 3 varsin spargris.
    Av mormor/ morfar lego/duplo
  4. 2
    Hmm Verner ska få en bultbräda - det har vi inte sen förut, sen försöker jag hitta ett litet sopset, han älskar att ta fram det stora riktiga och städa.
    En MonsterJam-bil blir det också, då han och brorsan leker mycket med dem (minsta modellen)

    Av farmor/farfar önskar alla 3 varsin spargris.
    Av mormor/ morfar lego/duplo
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3

    Sopset

    Det kanske skulle vara nåt! Bra med lite idéer!

    Lycka till med bäbisen om jag inte skriver före h*n kommer. Vi åker till Thailand snart och stannar nästan en månad!
  6. 3
    Sopset Det kanske skulle vara nåt! Bra med lite idéer!

    Lycka till med bäbisen om jag inte skriver före h*n kommer. Vi åker till Thailand snart och stannar nästan en månad!
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4

    Annars om hon gillar spisen

    så finns såna här grönsaker som man fäster ihop med kardborre och så är det plastknivar så att man kan sköära sina grönsaker i bitar - det älskar Verner och Isak också...
  8. 4
    Annars om hon gillar spisen så finns såna här grönsaker som man fäster ihop med kardborre och så är det plastknivar så att man kan sköära sina grönsaker i bitar - det älskar Verner och Isak också...
  9. Majsan med Ylva 0103 & Ellen 040709
    #5

    Sopset köpte vi på Obs till Ylva...

    ... när hon var mindre. Det älskar båda två.
    Det fanns ett litet moppset också, den moppen gillar Ellen mycket nu, men hon vill gärna moppa runt högt upp och då får vi andra lätt en smäll! :)
  10. 5
    Sopset köpte vi på Obs till Ylva... ... när hon var mindre. Det älskar båda två.
    Det fanns ett litet moppset också, den moppen gillar Ellen mycket nu, men hon vill gärna moppa runt högt upp och då får vi andra lätt en smäll! :)
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #6

    Tycker också att det är svårt

    Har köpt potta och nappflaska till dockorna som hon älskar att leka med.

    ett par pippibyxor som jag köpte när det var 25%-dagen men de är förstora så det blir en julklapp.

    har tänkt köpa bilar, bussar, tåg vad jag kan hitta, hon är lite tokig i bilar just nu.

    Verktyg om det finns, morfar har varit här och borrat så nu är det mycket borrande och skruvande här :-)

    Men sen vet jag inte, hon behöver pyjamas så det blir det nog en + finklänning att ha på julafton med tillbehör, tänkte att hon får det i paket på morgonen.
    Om det är snö tänkte jag hon ska få en pulka på morgonen som sedan ska vara kvar hos mormor och morfar.
    men jag vet verkligen inte... finns det någon \"lärande\"leksak som man kan ge nu?

    Ska dessutom försöka att inte ge så många paket och så firar vi två jular så det ska ju vara lite på varje.

    Av släkten får hon vad jag vet en skrållandocka och en dockvagn.
  12. 6
    Tycker också att det är svårt Har köpt potta och nappflaska till dockorna som hon älskar att leka med.

    ett par pippibyxor som jag köpte när det var 25%-dagen men de är förstora så det blir en julklapp.

    har tänkt köpa bilar, bussar, tåg vad jag kan hitta, hon är lite tokig i bilar just nu.

    Verktyg om det finns, morfar har varit här och borrat så nu är det mycket borrande och skruvande här :-)

    Men sen vet jag inte, hon behöver pyjamas så det blir det nog en + finklänning att ha på julafton med tillbehör, tänkte att hon får det i paket på morgonen.
    Om det är snö tänkte jag hon ska få en pulka på morgonen som sedan ska vara kvar hos mormor och morfar.
    men jag vet verkligen inte... finns det någon \"lärande\"leksak som man kan ge nu?

    Ska dessutom försöka att inte ge så många paket och så firar vi två jular så det ska ju vara lite på varje.

    Av släkten får hon vad jag vet en skrållandocka och en dockvagn.
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7

    min mamma köpte

    ett städset till Maja, det var sopborste stor + liten, hink mop och en liten flaska ska väl vara nån sprayrengörning. Mycket uppskattat!

    Vet inte var hon köpte det, kanske biltema?
  14. 7
    min mamma köpte ett städset till Maja, det var sopborste stor + liten, hink mop och en liten flaska ska väl vara nån sprayrengörning. Mycket uppskattat!

    Vet inte var hon köpte det, kanske biltema?
  15. Medlem sedan
    Feb 2002
    #8

    Visst är det svårt

    men kanske det kan hjälpa att tänka vad som kan behövas under året.

    Jag tror att A. skulle uppskatta en spade,kratta och ett set med trädgårdsprodukter. Jag kommer ju att greja mkt i trädgården till nästa sommar och kan tänka att han behöver saker som är i hans storlek.

    I ettårspresent fick han en bok om färger där man kan dra och öppna olika saker. Har sett den på BR. Jätteuppskattad.

    Han har redan fått en julklapp.... Bord och stolar till sitt rum. Vi kunde inte vänta till jul.

    Hoppas du får många tips.
  16. 8
    Visst är det svårt men kanske det kan hjälpa att tänka vad som kan behövas under året.

    Jag tror att A. skulle uppskatta en spade,kratta och ett set med trädgårdsprodukter. Jag kommer ju att greja mkt i trädgården till nästa sommar och kan tänka att han behöver saker som är i hans storlek.

    I ettårspresent fick han en bok om färger där man kan dra och öppna olika saker. Har sett den på BR. Jätteuppskattad.

    Han har redan fått en julklapp.... Bord och stolar till sitt rum. Vi kunde inte vänta till jul.

    Hoppas du får många tips.
  17. Medlem sedan
    Jun 2000
    #9

    Alex har massor på sin önskelista

    men jag får inte köpa några leksaker för mina föräldrar. Dom ska köpa allt i år, jag fick nöja mig med kläder sa dom :) Förra året köpte vi för mycket sa dom så det fanns inget kvar till dom *ler*

    Han önskar sig iaf:
    Duplo
    Dammsugare
    Liten TV-fåtölj
    Leksaksspis
    Kastruller m.m.
    Verktygsbälte
    Bilar i massor
    Banka och slåsaker (ska låta så mycket som möjligt helst *s*)
    Badleksaker
    DVD-filmer
    Böcker
    Massa saker till hans rum
    Pussel
    Sopset
    M.M.....

    Det jag vill köpa till honom från oss är en \"himmel\" till sängen med spindelmannen på. Men jag vet inte riktigt eftersom den är till en stor säng och han än så länge sover i sin spjälsäng... Men den är så tuff :) Sen skär det sig ganska rejält till \"temat\" på hans rum som är vilda djur... Vi får se som sagt...
  18. 9
    Alex har massor på sin önskelista men jag får inte köpa några leksaker för mina föräldrar. Dom ska köpa allt i år, jag fick nöja mig med kläder sa dom :) Förra året köpte vi för mycket sa dom så det fanns inget kvar till dom *ler*

    Han önskar sig iaf:
    Duplo
    Dammsugare
    Liten TV-fåtölj
    Leksaksspis
    Kastruller m.m.
    Verktygsbälte
    Bilar i massor
    Banka och slåsaker (ska låta så mycket som möjligt helst *s*)
    Badleksaker
    DVD-filmer
    Böcker
    Massa saker till hans rum
    Pussel
    Sopset
    M.M.....

    Det jag vill köpa till honom från oss är en \"himmel\" till sängen med spindelmannen på. Men jag vet inte riktigt eftersom den är till en stor säng och han än så länge sover i sin spjälsäng... Men den är så tuff :) Sen skär det sig ganska rejält till \"temat\" på hans rum som är vilda djur... Vi får se som sagt...

Liknande trådar

  1. Min julklapp!
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 14:25
  2. Vad ger ni er man i julklapp?
    By -Catharina- in forum _1106 Junibarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 12:21
  3. vad får era små i julklapp
    By mandelblomma in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 09:17
  4. Min julklapp:)
    By Amiling in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-08, 12:27
  5. vad i julklapp
    By petrapeps in forum _95 Alla barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 09:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar