Chockbesked här oxå....
Missfall
  1. Sarah
    #1

    Chockbesked här oxå....


    Var på vul i går och fick beskedet att min efterlängtade graviditet avstannat för ett par vekor sedan.
    Det har inte kommit en endaste droppe blod och anledninge till vul var att jag haft två missfall innan detta.

    Vet inte om jag kommer att orka med detta....
    Ska skrapas i morgon... Vilken underbar helg jag kommer att få :(

    Kommer förmodligen att hålla till här en del, men just nu behöver jag bara smälta detta - om det går att smälta.... *Gråter*

  2. 1
    Chockbesked här oxå....
    Var på vul i går och fick beskedet att min efterlängtade graviditet avstannat för ett par vekor sedan.
    Det har inte kommit en endaste droppe blod och anledninge till vul var att jag haft två missfall innan detta.

    Vet inte om jag kommer att orka med detta....
    Ska skrapas i morgon... Vilken underbar helg jag kommer att få :(

    Kommer förmodligen att hålla till här en del, men just nu behöver jag bara smälta detta - om det går att smälta.... *Gråter*

  3. Lm
    #2

    Kramar

    till dej Sarah. Det är ju helt fördjävligt.
    Kram
  4. 2
    Kramar till dej Sarah. Det är ju helt fördjävligt.
    Kram
  5. Sarah med Ida
    #3

    Tack!


    Jo du, det är helt fördjävligt!
    Det är skönt att veta att det finns en sida där man inte är ensam om att gå igenom detta helvete!
  6. 3
    Tack!
    Jo du, det är helt fördjävligt!
    Det är skönt att veta att det finns en sida där man inte är ensam om att gå igenom detta helvete!
  7. Lm
    #4

    Ja ,jo

    det är ju hemskt att det skall behövas finnas såna här sidor men det är såå skönt att det gör det.
    Man kan liksom känna sig så himla ensam när man får mf eller ma. Folk säger att dom förstår trots att dom inte gått igenom det själva och då har jag kännt att hur kan ni göra det?
    Har själv haft 7 misfall och ett ma så jag vet att det är - det är fööör jobbigt. Och det hjälper inte om man redan har barn sedan tidigare. Det är jobbigt ändå.
  8. 4
    Ja ,jo det är ju hemskt att det skall behövas finnas såna här sidor men det är såå skönt att det gör det.
    Man kan liksom känna sig så himla ensam när man får mf eller ma. Folk säger att dom förstår trots att dom inte gått igenom det själva och då har jag kännt att hur kan ni göra det?
    Har själv haft 7 misfall och ett ma så jag vet att det är - det är fööör jobbigt. Och det hjälper inte om man redan har barn sedan tidigare. Det är jobbigt ändå.
  9. Sarah
    #5

    Åh gud så hemskt...

    Jag ryser när jag läser ditt svar! SJU missfall? Hur fan orkar man?
    Jag har just fått mitt tredje och det känns som att detta kommer jag inte att fixa. Jag vill ha ett barn till, och jag vill så det värker i hela kroppen.

    Läkaren konstaterade i går att tre missfall på raken inte är att klassa som slumpen, men vad kan man göra?
    vad finns det att göra när kroppen inte behåller graviditeten.

    Nu ska det tas en massa prover, men även om de visar nåt så kan man tydligen inte göra nåt!!

    Du har så rätt i att om man inte gått igenom ett ma eller mf själv så har man ingen aning om vad det innebär!!

    Spontant så känner jag att du inte får ge upp, för förr eller senare... Men det är så lagom lätt att peppa andra när man sjävl helst skulle vilja gräva ner sig...
  10. 5
    Åh gud så hemskt... Jag ryser när jag läser ditt svar! SJU missfall? Hur fan orkar man?
    Jag har just fått mitt tredje och det känns som att detta kommer jag inte att fixa. Jag vill ha ett barn till, och jag vill så det värker i hela kroppen.

    Läkaren konstaterade i går att tre missfall på raken inte är att klassa som slumpen, men vad kan man göra?
    vad finns det att göra när kroppen inte behåller graviditeten.

    Nu ska det tas en massa prover, men även om de visar nåt så kan man tydligen inte göra nåt!!

    Du har så rätt i att om man inte gått igenom ett ma eller mf själv så har man ingen aning om vad det innebär!!

    Spontant så känner jag att du inte får ge upp, för förr eller senare... Men det är så lagom lätt att peppa andra när man sjävl helst skulle vilja gräva ner sig...
  11. Lm
    #6

    Det är ingen

    fara med mej just nu :) Fick fyra av mina misfall innan min yngsta son föddes 98 och två 99. Sen ett senare. Har precis tagit mej igenom sorgen efter mitt ma i v 14 och allt känns ganska bra nu.
    Tror nog att jag vill ha fler barn men vet inte riktigt säkert längre. Men jag känner mig inte längre ledsen och rädd.
    Nu är jag inte hundra på det här men jag tror att det finns något hormon som man kan få om man har svårt att behålla graviditeten och det inte visar sig vara några andra problem.
  12. 6
    Det är ingen fara med mej just nu :) Fick fyra av mina misfall innan min yngsta son föddes 98 och två 99. Sen ett senare. Har precis tagit mej igenom sorgen efter mitt ma i v 14 och allt känns ganska bra nu.
    Tror nog att jag vill ha fler barn men vet inte riktigt säkert längre. Men jag känner mig inte längre ledsen och rädd.
    Nu är jag inte hundra på det här men jag tror att det finns något hormon som man kan få om man har svårt att behålla graviditeten och det inte visar sig vara några andra problem.
  13. Sarah med Ida
    #7

    Jag vet - progesteron!


    Har tagit två vaggisar per dag sedan den stora dagen när jag testade positivt! Men se det hjälpe dessvärre inte mig!
  14. 7
    Jag vet - progesteron!
    Har tagit två vaggisar per dag sedan den stora dagen när jag testade positivt! Men se det hjälpe dessvärre inte mig!
  15. Medlem sedan
    Apr 2004
    #8

    Åh..

    vad tråkigt att höra. Att det inte hjäpte.

    När jag och min fd man gjorde vår utredning visade det sig att han har en translokation, en typ av stort kromosom fel som visar sig på spermierna. Han har dock fått två friska barn ändå. Ett med mej och ett med en annan kvinna som inte fick några misfall utan där allt var precis som \"vanligt\".
    Vad jag vill säga är nog att det kan vara bra att kolla så man vet om det är ngt fel. Det känndes ialla fall bättre för mej att veta varför det blev missfall hela tiden.
  16. 8
    Åh.. vad tråkigt att höra. Att det inte hjäpte.

    När jag och min fd man gjorde vår utredning visade det sig att han har en translokation, en typ av stort kromosom fel som visar sig på spermierna. Han har dock fått två friska barn ändå. Ett med mej och ett med en annan kvinna som inte fick några misfall utan där allt var precis som \"vanligt\".
    Vad jag vill säga är nog att det kan vara bra att kolla så man vet om det är ngt fel. Det känndes ialla fall bättre för mej att veta varför det blev missfall hela tiden.
  17. Sarah med Ida
    #9

    Du har rätt!


    det är lika bra att få veta vad det är som gör att det inte vill fungera...
  18. 9
    Du har rätt!
    det är lika bra att få veta vad det är som gör att det inte vill fungera...
  19. Medlem sedan
    Dec 2001
    #10

    Kära Sarah, jag finner inga ord!

    Jag är så ledsen för din skull! Skriv av dig här hur mycket du vill!
    Skickar många tröst och styrkekramar till dig!
  20. 10
    Kära Sarah, jag finner inga ord! Jag är så ledsen för din skull! Skriv av dig här hur mycket du vill!
    Skickar många tröst och styrkekramar till dig!
  21. Sarah med Ida
    #11

    Tack Elin!


    Du verkar vara en så himla omtänksam person. Vet du hur mycket det värmer att bli ihågkommen av dig? Det betyder massor.

    Jag trodde ALDRIG i min vidaste fantasi att jag skulle hamna här igen, och chocken jag fick i går förlamar mig fortfarande.

    Usch, måste försöka rycka upp mig lite, livet går ju vidare och jag har världens underbaraste tös hemma :)

    Tack för styrkekramarna. Jag behöver dem!!
  22. 11
    Tack Elin!
    Du verkar vara en så himla omtänksam person. Vet du hur mycket det värmer att bli ihågkommen av dig? Det betyder massor.

    Jag trodde ALDRIG i min vidaste fantasi att jag skulle hamna här igen, och chocken jag fick i går förlamar mig fortfarande.

    Usch, måste försöka rycka upp mig lite, livet går ju vidare och jag har världens underbaraste tös hemma :)

    Tack för styrkekramarna. Jag behöver dem!!
  23. Medlem sedan
    Nov 2003
    #12

    beklagar verkligen

    vet att det inte hjälper men massor av kramar från oss.
  24. 12
    beklagar verkligen vet att det inte hjälper men massor av kramar från oss.
  25. Medlem sedan
    Oct 2005
    #13

    Hej gumman!!

    Vet inte vad jag ska säga..
    Gud vad jobbigt!
    Jag beklagar värkligen!!
    Så ledsen för din/er skull!!
    Styrke å tröst kramar!!!
    Ewa
  26. 13
    Hej gumman!! Vet inte vad jag ska säga..
    Gud vad jobbigt!
    Jag beklagar värkligen!!
    Så ledsen för din/er skull!!
    Styrke å tröst kramar!!!
    Ewa
  27. Maddis
    #14

    Neeeejj

    vad hemskt! Lider verkligen med dig..Livet är inte rättvist, tre missfall...Ja, vad ska jag skriva mer än att jag tänker på dig och sörjer med dig.
  28. 14
    Neeeejj vad hemskt! Lider verkligen med dig..Livet är inte rättvist, tre missfall...Ja, vad ska jag skriva mer än att jag tänker på dig och sörjer med dig.
  29. Medlem sedan
    Dec 2001
    #15

    Tack, dina ord värmde verkligen!

    Jag tänker på dig! Tillåt dig att sörja, även om du har världens underbaraste tös, så behöver du också sörje det ni mist. Hur gammal är din Ida?
    Kramar i massor
  30. 15
    Tack, dina ord värmde verkligen! Jag tänker på dig! Tillåt dig att sörja, även om du har världens underbaraste tös, så behöver du också sörje det ni mist. Hur gammal är din Ida?
    Kramar i massor
  31. Sarah m. Ida -02
    #16

    Min ljus i tillvaron är...


    ...född i juli 2002 :)
  32. 16
    Min ljus i tillvaron är...
    ...född i juli 2002 :)
  33. Medlem sedan
    Dec 2001
    #17

    Mitt ljus är född i mars-02.

    Hoppas att skrapningen går bra i morgon. Du kan väl låta oss veta hur det går.
    Jag kommer att tänka på dig i morgon!
    Kramar
  34. 17
    Mitt ljus är född i mars-02. Hoppas att skrapningen går bra i morgon. Du kan väl låta oss veta hur det går.
    Jag kommer att tänka på dig i morgon!
    Kramar
  35. Medlem sedan
    Feb 2002
    #18

    Åhhh...

    kan såklart inte förstå hur du känner det, vill bara skicka omtanke och kramar till er.

    :-(
  36. 18
    Åhhh... kan såklart inte förstå hur du känner det, vill bara skicka omtanke och kramar till er.

    :-(

Liknande trådar

  1. två chockbesked...
    By anonymt namn in forum _0506 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 17:34
  2. MA i v12 - chockbesked ikväll
    By Augusta v12 + 4 (om allt hade varit som det skull in forum Missfall
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 20:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar