Hur ofta badar ni era barn?
_04 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    Hur ofta badar ni era barn?

    Hej!
    Hur ofta badar ni era barn? Jag badar min flicka varannan dag.
  2. 1
    Hur ofta badar ni era barn? Hej!
    Hur ofta badar ni era barn? Jag badar min flicka varannan dag.
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    en gång i veckan

    han har väldigt torr hud så det räcker bra om man tvättar honom med tvättlapp därimellan.
  4. 2
    en gång i veckan han har väldigt torr hud så det räcker bra om man tvättar honom med tvättlapp därimellan.
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Vi badar ungefär varannan dag,

    ibland blir det var tredje.
  6. 3
    Vi badar ungefär varannan dag, ibland blir det var tredje.
  7. Åsapåsa med 2 finfina ungar
    #4

    1 gång/vecka

    Alice har böjveckseksem, så hon ska inte ligga i blöt föööör ofta ;-)
  8. 4
    1 gång/vecka Alice har böjveckseksem, så hon ska inte ligga i blöt föööör ofta ;-)
  9. Medlem sedan
    Apr 2001
    #5

    ca 3 gånger i veckan

    2 gånger hemma och 1 gång på Miniplask-kursen.
  10. 5
    ca 3 gånger i veckan 2 gånger hemma och 1 gång på Miniplask-kursen.
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6

    Varierar kraftigt

    En gång i veckan till tre dagar i sträck etc.
    Beror på omständigheterna.
  12. 6
    Varierar kraftigt En gång i veckan till tre dagar i sträck etc.
    Beror på omständigheterna.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    1-2 ggr/vecka *imt*

    ..
  14. 7
    1-2 ggr/vecka *imt* ..
  15. Malla med A
    #8

    Så ofta hon

    vill...Vilket innebär att det kan bli några timmar men också flera dagar mellan baden. Lilla A har fem äldre syskon och hoppar gärna i hos dem när de tar ett bad. Hon har lite torr hud men jag smörjer med mjukgörande kräm efter varje bad och det verkar gå bra. Vi får se hur det blir när det bli kallare och luften blir torrare. Då får vi kanske ransonera baden...
  16. 8
    Så ofta hon vill...Vilket innebär att det kan bli några timmar men också flera dagar mellan baden. Lilla A har fem äldre syskon och hoppar gärna i hos dem när de tar ett bad. Hon har lite torr hud men jag smörjer med mjukgörande kräm efter varje bad och det verkar gå bra. Vi får se hur det blir när det bli kallare och luften blir torrare. Då får vi kanske ransonera baden...
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Hon badar själv :-)

    Hon säger \"baaaa!\" och då får hon bada. En gång per dag brukar det bli. Hon har väldigt tjock hud på nåt sätt (simhud? :-) för vi behöver aldrig smörja in henne. Vi har fortfarande kvar halva den Natusan-tub som vi fick på BB.
  18. 9
    Hon badar själv :-) Hon säger \"baaaa!\" och då får hon bada. En gång per dag brukar det bli. Hon har väldigt tjock hud på nåt sätt (simhud? :-) för vi behöver aldrig smörja in henne. Vi har fortfarande kvar halva den Natusan-tub som vi fick på BB.
  19. NenNa m E-04, C-00 och A-98
    #10

    Någon gång i månaden...

    ...eftersom hon verkligen avskyr det! Hygienen i stort klarar vi av med tvättlappar istället - men hårtvätt får bli snabbt och brutalt när det verkligen behövs.

    De två stora går på simskola, och så här på vintern räcker det med duschen i simhallen för att de ska få problem med torr hud...
  20. 10
    Någon gång i månaden... ...eftersom hon verkligen avskyr det! Hygienen i stort klarar vi av med tvättlappar istället - men hårtvätt får bli snabbt och brutalt när det verkligen behövs.

    De två stora går på simskola, och så här på vintern räcker det med duschen i simhallen för att de ska få problem med torr hud...
  21. Medlem sedan
    Apr 2003
    #11

    Så ofta som det behövs

    Jag har ett kladdmonster hemma och oftast badar han varje kväll utom söndagar för då går vi på babysim. Han älskar att bada och det är en kamp att få upp honom ur badbaljan. Han gillar även att duscha men det är samma problem att få ut honom därifrån.
  22. 11
    Så ofta som det behövs Jag har ett kladdmonster hemma och oftast badar han varje kväll utom söndagar för då går vi på babysim. Han älskar att bada och det är en kamp att få upp honom ur badbaljan. Han gillar även att duscha men det är samma problem att få ut honom därifrån.
  23. Medlem sedan
    Jun 2003
    #12

    Några gånger i veckan

    hon älskar att bada så det blir många pass i badkaret.
  24. 12
    Några gånger i veckan hon älskar att bada så det blir många pass i badkaret.
  25. Medlem sedan
    Nov 2000
    #13

    2-3 ggr/vecka ca

    Men jag duschar av honom nertill varje dag, så det ska lukta fräscht om honom. Men han älskar att vara i badkaret, har tyvärr lite torr hud trots badolja. Så om han fick bestämma, skulle han bada varje dag, så kul är det!
  26. 13
    2-3 ggr/vecka ca Men jag duschar av honom nertill varje dag, så det ska lukta fräscht om honom. Men han älskar att vara i badkaret, har tyvärr lite torr hud trots badolja. Så om han fick bestämma, skulle han bada varje dag, så kul är det!
  27. Medlem sedan
    May 2003
    #14

    Varje dag

    Bella älskar att duscha och bada, hon och storebror brukar skvätta ner hela badrummet.
    Ingen av dom har torr hy så dom får bada så ofta dom vill, har blivit en del av kvällsrutinen.
  28. 14
    Varje dag Bella älskar att duscha och bada, hon och storebror brukar skvätta ner hela badrummet.
    Ingen av dom har torr hy så dom får bada så ofta dom vill, har blivit en del av kvällsrutinen.
  29. Medlem sedan
    Apr 2003
    #15

    1 gång i veckan inte mer.

    Nelly kan inte bada mer eftersom hon har så pass tunn hud, blir torr som bara den. Hon har ärvt det från sin far.
  30. 15
    1 gång i veckan inte mer. Nelly kan inte bada mer eftersom hon har så pass tunn hud, blir torr som bara den. Hon har ärvt det från sin far.
  31. Medlem sedan
    Jun 2003
    #16

    En till två gånger i veckan..

    eller oftare om det behövs. =0)
  32. 16
    En till två gånger i veckan.. eller oftare om det behövs. =0)
  33. Nilla
    #17

    7ggr i veckan*imt*

  34. 17
    7ggr i veckan*imt*

Liknande trådar

  1. Hur ofta badar era små?
    By Pip m Noel in forum _0505 Majbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 23:12
  2. Hur ofta badar era barn?
    By magnolia in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-12-02, 22:25
  3. Hur ofta badar ni era barn?
    By Landsbyggsmamman in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 10:01
  4. Hur ofta badar ni era små?
    By .charlotte. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 07:15
  5. Hur ofta badar ni era små?
    By Karro75 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 18:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar