Ärftlighet
Autismspektrum
  1. mamicka
    #1

    Ärftlighet

    HAr för mig att jag läst någonstans att \"risken\" för att ett syskon till ett barn med en störning inom autismspektrumet själv skall ha en sådan störning endast är några procent. Har jag helt fel?
  2. 1
    Ärftlighet HAr för mig att jag läst någonstans att \"risken\" för att ett syskon till ett barn med en störning inom autismspektrumet själv skall ha en sådan störning endast är några procent. Har jag helt fel?
  3. Pia
    #2

    När vi utredde

    vår son för ca 1,5 år sedan så frågade jag samma fråga då vi hade en liten kille på 4 månader. Jag fick svaret att det var ytterst sällsynt att flera barn drabbas men att det finns också de familjer där samtliga barn har någon form av autism. Jag vet inte om svaret var en så stor tröst. Det var bara att vänta och se. Nu är grabben snart två år och ingenting tyder på att han har någon form av handikapp.
  4. 2
    När vi utredde vår son för ca 1,5 år sedan så frågade jag samma fråga då vi hade en liten kille på 4 månader. Jag fick svaret att det var ytterst sällsynt att flera barn drabbas men att det finns också de familjer där samtliga barn har någon form av autism. Jag vet inte om svaret var en så stor tröst. Det var bara att vänta och se. Nu är grabben snart två år och ingenting tyder på att han har någon form av handikapp.
  5. Ludde liten
    #3

    Lilleman är 7 mån

    Och vi ser inga tecken.Det har även bvc psykologen styrkt utan att vi först frågat.När jag jämför med Ludde och Pelle så ser jag att han är mycket tidig i sin utveckling,något som dom var väldigt sena med. Det är i vårt fall troligt att ngt hänt under graviditeten eftersom båda drabbats men ingen av dom andra tre såvitt vi vet.Dom andra har visserligen en annan pappa,men jag gissar att det är så.Jag vill egentligen ha fler barn,men det blir inte så.
  6. 3
    Lilleman är 7 mån Och vi ser inga tecken.Det har även bvc psykologen styrkt utan att vi först frågat.När jag jämför med Ludde och Pelle så ser jag att han är mycket tidig i sin utveckling,något som dom var väldigt sena med. Det är i vårt fall troligt att ngt hänt under graviditeten eftersom båda drabbats men ingen av dom andra tre såvitt vi vet.Dom andra har visserligen en annan pappa,men jag gissar att det är så.Jag vill egentligen ha fler barn,men det blir inte så.

Liknande trådar

  1. Ärftlighet
    By Komplex mamma in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 14:24
  2. Ärftlighet
    By Komplex mamma in forum Änglabarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-08, 16:06
  3. Ärftlighet...
    By marilin in forum Autismspektrum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-08-14, 21:34
  4. Ärftlighet?
    By Ben Dover in forum Autismspektrum
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 14:51
  5. Det här med ärftlighet...
    By auroraleigh in forum Bokstavsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 12:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar