BVC idag
_0509 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    BVC idag

    Dottern har nu passerat 5 kg (5080 för att vara exakt) och är 59,3 cm lång. De tyckte prickarna som ev kunde vara laktosintolerans såg bättre ut, men läkaren ska kolla nästa vecka. Lia flörtade med alla på bvc så nu är mamma jättestolt över sin pigga o glada bäbis.

    Nu ska jag träna och sen gå på restaurang med några kompisar - UTAN barn =)

    Nu
  2. 1
    BVC idag Dottern har nu passerat 5 kg (5080 för att vara exakt) och är 59,3 cm lång. De tyckte prickarna som ev kunde vara laktosintolerans såg bättre ut, men läkaren ska kolla nästa vecka. Lia flörtade med alla på bvc så nu är mamma jättestolt över sin pigga o glada bäbis.

    Nu ska jag träna och sen gå på restaurang med några kompisar - UTAN barn =)

    Nu
  3. Maria m Emmy, Saga & Axel 050913
    #2

    Måste bara få säga

    att då är min lill kille en riktig karl för han vägde 6065 gram när han var 6 veckor. Men det är ju lite olika mellan killar och tjejer. Fint namn ni har på er dotter...jag har alltid gillat det namnet, men dock inte döpt nått av mina barn till det.
    Hoppas att du fick en trevlig kväll ute med vännerna. Själv skulle jag inte ha ro att lämna bort min lille gosse när han är såhär liten...
  4. 2
    Måste bara få säga att då är min lill kille en riktig karl för han vägde 6065 gram när han var 6 veckor. Men det är ju lite olika mellan killar och tjejer. Fint namn ni har på er dotter...jag har alltid gillat det namnet, men dock inte döpt nått av mina barn till det.
    Hoppas att du fick en trevlig kväll ute med vännerna. Själv skulle jag inte ha ro att lämna bort min lille gosse när han är såhär liten...
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3

    Och ändå har

    min lilla tjej flera stycken dubbelhakor =) Hon hade ju lite problem att gå upp i början så jag är jättenöjd. Småbarn får gärna vara runda det är bara sött.

    Och utekvällen var jättetrevlig - det var sambon som var barnvakt så jag kände mig inte särskilt orolig. Dottern skiner som en sol varje gång han kommer hem från jobbet.
  6. 3
    Och ändå har min lilla tjej flera stycken dubbelhakor =) Hon hade ju lite problem att gå upp i början så jag är jättenöjd. Småbarn får gärna vara runda det är bara sött.

    Och utekvällen var jättetrevlig - det var sambon som var barnvakt så jag kände mig inte särskilt orolig. Dottern skiner som en sol varje gång han kommer hem från jobbet.
  7. Mamma
    #4

    Barnvakt??

    Kallar du Nathalies pappa för barnvakt? De låter lite konstigt tycker jag. Är det du som är barnvakt annars då?
  8. 4
    Barnvakt?? Kallar du Nathalies pappa för barnvakt? De låter lite konstigt tycker jag. Är det du som är barnvakt annars då?
  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5

    Kan man väl säga om man vill ;-)

    Nä, det jag menar är att normalt sett är det ju jag som är ensam med henne då sambon jobbar och när bara han är hemma med henne så blir ju han på sätt o vis barnvakt - likväl som jag kommer att bli det när han är pappaledig. Normalt delar vi ju på att ta hand om henne när han är hemma.
    Du och jag har nog olika språkbruk bara, tex säger jag att jag är \"ofrivillig singel\" om sambon är bortrest utan mig =) - vilket han tack o lov inte är så ofta!
  10. 5
    Kan man väl säga om man vill ;-) Nä, det jag menar är att normalt sett är det ju jag som är ensam med henne då sambon jobbar och när bara han är hemma med henne så blir ju han på sätt o vis barnvakt - likväl som jag kommer att bli det när han är pappaledig. Normalt delar vi ju på att ta hand om henne när han är hemma.
    Du och jag har nog olika språkbruk bara, tex säger jag att jag är \"ofrivillig singel\" om sambon är bortrest utan mig =) - vilket han tack o lov inte är så ofta!

Liknande trådar

  1. Räddar vi för många idag sjuka idag?
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 14:18
  2. mctur idag igen och idag ahr jag....
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-31, 18:52
  3. Nu lämnar jag er för idag, tack för idag
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 17:37
  4. 1 vecka idag & hade bf idag...
    By malmötösen in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 17:41
  5. Tack för idag slut för idag
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 20:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar