Anställnings intervju
_03 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Anställnings intervju

    var jag på idag. Spännande! Och ja jag får nog jobbet. Chefen frågade när jag kunde börja och vi bestämde några dagar då jag skall vikariera. Så nu skall jag bli en arbetande mor efter 4 års studier. Känns konstigt.

    Hur jobbar ni? Båda heltid? Hur går det?

    Vi funderar nämligen på att anställa en barnflicka för att förkorta Antons dagar, vad tror ni om det?
  2. 1
    Anställnings intervju var jag på idag. Spännande! Och ja jag får nog jobbet. Chefen frågade när jag kunde börja och vi bestämde några dagar då jag skall vikariera. Så nu skall jag bli en arbetande mor efter 4 års studier. Känns konstigt.

    Hur jobbar ni? Båda heltid? Hur går det?

    Vi funderar nämligen på att anställa en barnflicka för att förkorta Antons dagar, vad tror ni om det?
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2

    Vi jobbar heltid båda två

    så Sebastian har ganska långa dagar. Vi lämnar vid 8.20 på morgonen och han hämtas vid 16.30, men han trivs så bra så vi kör på med det.

    Hoppas det går bra med ditt jobb och lycka till.
  4. 2
    Vi jobbar heltid båda två så Sebastian har ganska långa dagar. Vi lämnar vid 8.20 på morgonen och han hämtas vid 16.30, men han trivs så bra så vi kör på med det.

    Hoppas det går bra med ditt jobb och lycka till.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3

    Åh ,vad kul!

    Är kanske för tidigt att säga grattis men jag gör det ändå :-) Om man har ekonomisk möjlighet till barnflicka så tror jag det är en jättebra altenativ.

    Jag har gått ned till 75% och sambon arbetar ca 100% (men en del ifrån hemmet). Tycker det fungerar bra och skulle inte vilja arbeta mer eller mindre just nu.

    När man precis börjar på nytt jobb så tror jag det är bra att arbeta 100% iaf till en början. Så man kommer in i det ordentligt. Kommer säkert att gå jättebra!
  6. 3
    Åh ,vad kul! Är kanske för tidigt att säga grattis men jag gör det ändå :-) Om man har ekonomisk möjlighet till barnflicka så tror jag det är en jättebra altenativ.

    Jag har gått ned till 75% och sambon arbetar ca 100% (men en del ifrån hemmet). Tycker det fungerar bra och skulle inte vilja arbeta mer eller mindre just nu.

    När man precis börjar på nytt jobb så tror jag det är bra att arbeta 100% iaf till en början. Så man kommer in i det ordentligt. Kommer säkert att gå jättebra!
  7. Ylva med Alice o lillebror bf 8/11 + 5
    #4

    Vi arbetade också 100%

    Alice började på dagis i januari och vi har båda arbetat 100%. Eftersom det har fungerat bra för oss och Alice, hon är fortfarande pigg och glad när vi hämtar henne kring 16 tiden och hon springer in på avdelningen påföljande morgon, så har vi tyckt att dessa relativt långa dagar fungerat bra.

    Lyxigt för Anton med barnflicka, vi har också pratat
    om lösningar för att förkorta Alice dagar \"någon som fokuserar enbart på henne\"

    Nu är jag visserligen hemma i väntan på nästa så då blir det ju snart 15 timmars veckor på dagis för Alice. Är lite rädd för hur hon ska få utlopp för all energi...

    Men vad spännande med jobbet Camilla, skönt att börja jobba efter att ha pluggat så länge. Håller tummarna.
  8. 4
    Vi arbetade också 100% Alice började på dagis i januari och vi har båda arbetat 100%. Eftersom det har fungerat bra för oss och Alice, hon är fortfarande pigg och glad när vi hämtar henne kring 16 tiden och hon springer in på avdelningen påföljande morgon, så har vi tyckt att dessa relativt långa dagar fungerat bra.

    Lyxigt för Anton med barnflicka, vi har också pratat
    om lösningar för att förkorta Alice dagar \"någon som fokuserar enbart på henne\"

    Nu är jag visserligen hemma i väntan på nästa så då blir det ju snart 15 timmars veckor på dagis för Alice. Är lite rädd för hur hon ska få utlopp för all energi...

    Men vad spännande med jobbet Camilla, skönt att börja jobba efter att ha pluggat så länge. Håller tummarna.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    Tack

    jo de ringde dagen efter och erbjöd mig jobbet. Men jag har inte tackat ja än. skall nämligen på en intervju till på fredag. Så vi får se.

    Skönt att Sebastian trivs på dagis.
  10. 5
    Tack jo de ringde dagen efter och erbjöd mig jobbet. Men jag har inte tackat ja än. skall nämligen på en intervju till på fredag. Så vi får se.

    Skönt att Sebastian trivs på dagis.
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6

    Hihi

    nä det var nog inte för tidigat att säga grattis :-) Chefen ringde tillbaka dagen efter och erbjöd mig jobbet. Men jag har inte tackat ja än. Skall på en till intervju på fredag.

    Skall nog överväga beslutet om barnflicka lite mer. Men tack för ditt svar.
  12. 6
    Hihi nä det var nog inte för tidigat att säga grattis :-) Chefen ringde tillbaka dagen efter och erbjöd mig jobbet. Men jag har inte tackat ja än. Skall på en till intervju på fredag.

    Skall nog överväga beslutet om barnflicka lite mer. Men tack för ditt svar.
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7

    Åh vad

    underbart med en liten lillebror! Vi hoppas väll också att vi också skall få en snart :-)

    Barnflicka känns som om det kan behövas för anton, han äter ju en massa mediciner som får honom att bli väldigt trött snabbt. Så för hans skull så vore det skönt att komma hem och bara ta det lungt med någon som du säger bara fokuserar på honom.

    Vi får väll se. Tack för tumhållningen. Den funkade :-)
  14. 7
    Åh vad underbart med en liten lillebror! Vi hoppas väll också att vi också skall få en snart :-)

    Barnflicka känns som om det kan behövas för anton, han äter ju en massa mediciner som får honom att bli väldigt trött snabbt. Så för hans skull så vore det skönt att komma hem och bara ta det lungt med någon som du säger bara fokuserar på honom.

    Vi får väll se. Tack för tumhållningen. Den funkade :-)
  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #8

    Kul!

    Men samtidigt jobbigt att jobba. Men att få mer pengar e aldrig fel. :)

    Såg att du fick jobbet, om du vill ha de. Grattis!
    Säg hur de går me intervjuven på fredag!

    Hmm, barnflicka verkar ju bra så länge man har råd. Skönt för Anton att få lite \"egentid\" istället för \"fullt upp me alla andra på dagis tid\".
  16. 8
    Kul! Men samtidigt jobbigt att jobba. Men att få mer pengar e aldrig fel. :)

    Såg att du fick jobbet, om du vill ha de. Grattis!
    Säg hur de går me intervjuven på fredag!

    Hmm, barnflicka verkar ju bra så länge man har råd. Skönt för Anton att få lite \"egentid\" istället för \"fullt upp me alla andra på dagis tid\".
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9

    Tar du jobbet?

    Grattis till erbjudandet i alla fall!

    Här jobbar vi båda 100% och det blir långa dagar för Emma och Cissi på dagis och fritids, men de klagar inte.

    Du måste berätta hur det går och hur ni tänker göra!
    Kram
  18. 9
    Tar du jobbet? Grattis till erbjudandet i alla fall!

    Här jobbar vi båda 100% och det blir långa dagar för Emma och Cissi på dagis och fritids, men de klagar inte.

    Du måste berätta hur det går och hur ni tänker göra!
    Kram
  19. _Afrodite_
    #10

    vad roligt

    hoppas det går bra me både jobb o barnflicka (låter som en jättebra idé).
    kramar
  20. 10
    vad roligt hoppas det går bra me både jobb o barnflicka (låter som en jättebra idé).
    kramar

Liknande trådar

  1. Anställnings Intervjun
    By Persikan in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-08-24, 18:20
  2. anställnings intervju o dag!
    By UngMamma89 in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 12:12
  3. Om man varit på anställnings-
    By Dags in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 19:41
  4. nu ska jag på anställnings
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 12:53
  5. Ytterligare en anställnings-
    By Cheyenne78 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-15, 10:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar