Hej
_00 Alla barn
  1. A-k
    #1

    Hej

    Snart är det dags för skolan!
    Hua mig vad fort det gått,,jag tycker det är lite läskigt att skicka upp henne till skolan då det känns som de inte har samma koll på barnen på raster och så...
    Hur känner ni inför skolstarten?
  2. 1
    Hej Snart är det dags för skolan!
    Hua mig vad fort det gått,,jag tycker det är lite läskigt att skicka upp henne till skolan då det känns som de inte har samma koll på barnen på raster och så...
    Hur känner ni inför skolstarten?
  3. Sofia*
    #2

    När min äldsta skulle börja..

    ..hade jag ångest till tusen. Hon är född i december så hon var bara 5,5 år gammal och vi funderade massor fram och tillbaka. Nu är det betydligt lugnare dels för att lillasyster, vår -00, är marsbarn och därmed nästan ett helt år äldre än storasyter, hon är också av en annan kaliber och även om hennes akademiska kunskaper är betydligt färre än vad storasysters var så har hon lättare i sociala sammanhang och kommer, tror jag, att få det lättare i skolan. Det har inte varit självklart att lillasyster ska börja på samma skola som storasyster, men vi har strävat efter det hela tiden. OCh nu blir det så och vi är glada och nöjda och flickorna är jätteglada över att de ska få gå tillsammans. Skolan arbetar i ett arbetslag f-5 så även om de inte kommer gå i samma klass kommer de att samarbeta en hel del.
  4. 2
    När min äldsta skulle börja.. ..hade jag ångest till tusen. Hon är född i december så hon var bara 5,5 år gammal och vi funderade massor fram och tillbaka. Nu är det betydligt lugnare dels för att lillasyster, vår -00, är marsbarn och därmed nästan ett helt år äldre än storasyter, hon är också av en annan kaliber och även om hennes akademiska kunskaper är betydligt färre än vad storasysters var så har hon lättare i sociala sammanhang och kommer, tror jag, att få det lättare i skolan. Det har inte varit självklart att lillasyster ska börja på samma skola som storasyster, men vi har strävat efter det hela tiden. OCh nu blir det så och vi är glada och nöjda och flickorna är jätteglada över att de ska få gå tillsammans. Skolan arbetar i ett arbetslag f-5 så även om de inte kommer gå i samma klass kommer de att samarbeta en hel del.
  5. Eir & barnen
    #3

    Jag förtränger :)

    Det känns ändå som ett tag kvar..tycker hon är liten än. Men jag tror säkert det kommer att gå bra för Nadia som det gjort för syskonen när den dagen kommer.
    De växer ju i takt med utmaningarna så jag oroar mig inte speciellt mycket.
  6. 3
    Jag förtränger :) Det känns ändå som ett tag kvar..tycker hon är liten än. Men jag tror säkert det kommer att gå bra för Nadia som det gjort för syskonen när den dagen kommer.
    De växer ju i takt med utmaningarna så jag oroar mig inte speciellt mycket.
  7. A-k
    #4

    hoppas det

    *
  8. 4
    hoppas det *
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5

    Tycker det är lite läskigt!

    Inga bekymmer med klassrumsaktiviteterna. Tycker skolgården är läskigast. Hoppas att alla är snälla mot min lilla plutt...
  10. 5
    Tycker det är lite läskigt! Inga bekymmer med klassrumsaktiviteterna. Tycker skolgården är läskigast. Hoppas att alla är snälla mot min lilla plutt...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar