nidationsblödning?
Planera för barn
  1. bubbla00
    #1

    nidationsblödning?

    jag har en menscykel på ca 30-35 dagar vanligtvis. Igår, dag 21 i cyckeln började jag blöda och har nu blött i ett dygn. Jag har aldrig fått någon mellanblödning förut. Blödningen är som mens och jag har molande värk, som mensvärk. Gick in och läste lite på nätet och då stod det att man kunde få en blödning ca 1 vecka efter att man blivit gravid (nid blödning). Jag kan ha blivit gravid för en vecka sedan. Är det någon som har haft en nid blödning? Hur brukar den se ut i färg? Jag läste att det inte gör ont i magen när man har en nidblödning, men man kan väl ha som mensverk om man är gravid för att livmodern växer, eller är det för tidigt att få det en vecka efter att man blivit gravid?
  2. 1
    nidationsblödning? jag har en menscykel på ca 30-35 dagar vanligtvis. Igår, dag 21 i cyckeln började jag blöda och har nu blött i ett dygn. Jag har aldrig fått någon mellanblödning förut. Blödningen är som mens och jag har molande värk, som mensvärk. Gick in och läste lite på nätet och då stod det att man kunde få en blödning ca 1 vecka efter att man blivit gravid (nid blödning). Jag kan ha blivit gravid för en vecka sedan. Är det någon som har haft en nid blödning? Hur brukar den se ut i färg? Jag läste att det inte gör ont i magen när man har en nidblödning, men man kan väl ha som mensverk om man är gravid för att livmodern växer, eller är det för tidigt att få det en vecka efter att man blivit gravid?
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    Nidationsblödning...

    brukar vara ytterst sparsam, inte som mens alltså. Växtvärk i livmodern är det nog för tidigt för. Däremot kan det ju vara så att du får lite ont för att ett befruktat ägg håller på att fästa.

    Men en nidationsblödning som jag förstått det är liten, hur den ser ut i färg vet jag ej, skulle tro det ser ut som färskt blod, men kan säkert vara bara lite rosa eller lite brunt oxå. Dock ej som mens, för du sköljs nog ett eventuellt befruktat ägg ut.

    Hmmm... Jag är osäker men det är vad jag tror. Hoppas dock att du är gravid :o) Såklart!!!

    kram

    Anja
  4. 2
    Nidationsblödning... brukar vara ytterst sparsam, inte som mens alltså. Växtvärk i livmodern är det nog för tidigt för. Däremot kan det ju vara så att du får lite ont för att ett befruktat ägg håller på att fästa.

    Men en nidationsblödning som jag förstått det är liten, hur den ser ut i färg vet jag ej, skulle tro det ser ut som färskt blod, men kan säkert vara bara lite rosa eller lite brunt oxå. Dock ej som mens, för du sköljs nog ett eventuellt befruktat ägg ut.

    Hmmm... Jag är osäker men det är vad jag tror. Hoppas dock att du är gravid :o) Såklart!!!

    kram

    Anja
  5. törnrosa
    #3

    jag har haft det

    Jag har under båda min graviditeter fått nidblödning och ont i magen ca tio dagar efter ägglossningen. Ont kan man få av att ägget fäster. Men blödningen var bara några droppar färskt blod.
  6. 3
    jag har haft det Jag har under båda min graviditeter fått nidblödning och ont i magen ca tio dagar efter ägglossningen. Ont kan man få av att ägget fäster. Men blödningen var bara några droppar färskt blod.

Liknande trådar

  1. Nidationsblödning?
    By SummerT in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 21:37
  2. Nidationsblödning?
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-25, 00:14
  3. Nidationsblödning?
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-03, 20:57
  4. Nidationsblödning??
    By Anne med britterna in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-08, 13:55
  5. Nidationsblödning?
    By Vill in forum _0707 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 21:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar