Söker tips på lekar
_96 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Mar 1998
    #1

    Söker tips på lekar

    Albin har nyss fyllt 9 och ska ha kalas för hela klassen i morgon kväll. Jag sitter här och planerar lite lekar, men behvöer tips. De blir närmre 20 barn och jag tänkte därför leka mer samarbetslekar, men kommer inte på så många som passar den här åldern. Kanske någon av er har något bra tips?
  2. 1
    Söker tips på lekar Albin har nyss fyllt 9 och ska ha kalas för hela klassen i morgon kväll. Jag sitter här och planerar lite lekar, men behvöer tips. De blir närmre 20 barn och jag tänkte därför leka mer samarbetslekar, men kommer inte på så många som passar den här åldern. Kanske någon av er har något bra tips?
  3. Elisa
    #2

    Hand mot rygg, fot mot knä....

    Den här där man har ett gäng lappar med uppmaningar likt ovan och så ska man göra som det står med lappen emellan. Flest lappar utan att tappa någon vinner. Funkar två och två men också med lag.
  4. 2
    Hand mot rygg, fot mot knä.... Den här där man har ett gäng lappar med uppmaningar likt ovan och så ska man göra som det står med lappen emellan. Flest lappar utan att tappa någon vinner. Funkar två och två men också med lag.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    En lek som var uppskattad

    då Johanna hade kalas var en de lekt i skolan också.
    De satte fast en sked i en ände av ett långt snöre och sen skulle den där skeden vandra genom alla i lagets tröjarmar. Alltså in i en arm och ut i nästa för att sen fortsätta till kompisen bredvid som gjorde samma. Det lag som först hade fått skeden till sista tröjarmen hade vunnit men snörets andra ända skulle vara i handen på den som stod först i laget.
  6. 3
    En lek som var uppskattad då Johanna hade kalas var en de lekt i skolan också.
    De satte fast en sked i en ände av ett långt snöre och sen skulle den där skeden vandra genom alla i lagets tröjarmar. Alltså in i en arm och ut i nästa för att sen fortsätta till kompisen bredvid som gjorde samma. Det lag som först hade fått skeden till sista tröjarmen hade vunnit men snörets andra ända skulle vara i handen på den som stod först i laget.
  7. Sofia*
    #4

    Familjen Olsson

    Hej Christina, jag minns när våra små A fyllde två. Jag kan inte vara 7 år äldre än det:-) Det måste vara barnen som växer (inte jag). En kul lek är ju familjen Olsson, när man delar barnen i två eller tre lag och alla är en familjemedlem och sedan berättar man en saga om familjen och varje gång en familjemedlem nämns sås ska denne springa ett varv runt de andra, den finns i stora QL-boken vill jag minnas men går säkert att hitta på nätet. Stå på stolar och sortera sig är också kul: Vem är äldst, bokstavsordning, skostorlek, husnummer osv.
  8. 4
    Familjen Olsson Hej Christina, jag minns när våra små A fyllde två. Jag kan inte vara 7 år äldre än det:-) Det måste vara barnen som växer (inte jag). En kul lek är ju familjen Olsson, när man delar barnen i två eller tre lag och alla är en familjemedlem och sedan berättar man en saga om familjen och varje gång en familjemedlem nämns sås ska denne springa ett varv runt de andra, den finns i stora QL-boken vill jag minnas men går säkert att hitta på nätet. Stå på stolar och sortera sig är också kul: Vem är äldst, bokstavsordning, skostorlek, husnummer osv.
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5

    Familjen Olsson stående favorit!

    Hej!
    Jag rekommenderar fam. Olsson med valfritt antal fam. medlemmar allt efter antalet kalasbarn och antalet lag. Min 9-åring vill alltid ha med fam. Olsson, ju knasigare saga, desto bättre =)
  10. 5
    Familjen Olsson stående favorit! Hej!
    Jag rekommenderar fam. Olsson med valfritt antal fam. medlemmar allt efter antalet kalasbarn och antalet lag. Min 9-åring vill alltid ha med fam. Olsson, ju knasigare saga, desto bättre =)
  11. Medlem sedan
    Mar 1998
    #6

    Tack för tipsen!

    Kul med nya ideér!
    Vi lekte chokladkakan (när de ska slå med en tärning och om de får en sexa ta på sig vantar, mössa och halsduk och sen börja öppna en chokladkaka med kniv och gaffel), en lek där laget stod i ring och skulle förflytta en rockring ett varv runt, vända matta (laget står på en matta och ska vända upp och ner på mattan utan att röra golvet) och ja och nej frågor fast tvärtom. Det var vad vi hann med. Frågorna gick verkligen hem!

    Vi var dessutom ute i skogen och gick en reflexrunda i mörkret.Spännande och mycket uppskattat!
  12. 6
    Tack för tipsen! Kul med nya ideér!
    Vi lekte chokladkakan (när de ska slå med en tärning och om de får en sexa ta på sig vantar, mössa och halsduk och sen börja öppna en chokladkaka med kniv och gaffel), en lek där laget stod i ring och skulle förflytta en rockring ett varv runt, vända matta (laget står på en matta och ska vända upp och ner på mattan utan att röra golvet) och ja och nej frågor fast tvärtom. Det var vad vi hann med. Frågorna gick verkligen hem!

    Vi var dessutom ute i skogen och gick en reflexrunda i mörkret.Spännande och mycket uppskattat!
  13. Medlem sedan
    Mar 1998
    #7

    Helt rätt!

    Barnen blir äldre, men inte vi! Det kan inte vara på något annat vis.

    Familjen Olsson lekte vi ifjol, men tyvärr urartade den. Det är ett gäng killar som är väldigt aktiva och de rusade på och några andra blev till och med ledsna. Annars är det en bra lek som brukar funka! Albin ville bjuda hela klassen - 23 st - men, det blev inte fler än 14 och tur var kanske det. det var ganska lagom.

    Sorteringsleken har jag aldrig lekt på stolar - måste testa det med konfirmanderna! Har du fortfarande konfirmander, Sofia?
  14. 7
    Helt rätt! Barnen blir äldre, men inte vi! Det kan inte vara på något annat vis.

    Familjen Olsson lekte vi ifjol, men tyvärr urartade den. Det är ett gäng killar som är väldigt aktiva och de rusade på och några andra blev till och med ledsna. Annars är det en bra lek som brukar funka! Albin ville bjuda hela klassen - 23 st - men, det blev inte fler än 14 och tur var kanske det. det var ganska lagom.

    Sorteringsleken har jag aldrig lekt på stolar - måste testa det med konfirmanderna! Har du fortfarande konfirmander, Sofia?
  15. Sofia*
    #8

    Inte aktivt

    Jag var mammaledig från arbetet som lärare i 7 år, alla de åren hade jag konfirmander i Nöbbelöv tillsammans med Bengt. A-K flyttade efter några år och jag fick ta över en del av hennes arbetsuppgifter. Det var dock inte fullt lika kul utan henne även om många anda bra ledare fanns kvar. Efter det har jag arbetat på läger som scoutena har och numer sitter jag i den gruppen som adminsistrerar det lägret, men jag deltar oftast inte. Jag har inte 4 sommarveckor att avvara längre. Mitt kyrkliga engagemang lever dock vidare och jag sitter i kyrkorådet i min församling och ungdomsverksamheten är naturligtvis en av mina hjärtefrågor. De sneaste åren har det mesta av mitt engagemang legat åt scouthållet, nu har jag trappat ner lite på det eftersom jag blev vald som fackli representant på jobbet och tyvärr finns det ju begränsat med tid. Men barnen är så stora nu att de kan vara ensamma någon timma på kvällen ch det ger ju mer tid åt mig.
  16. 8
    Inte aktivt Jag var mammaledig från arbetet som lärare i 7 år, alla de åren hade jag konfirmander i Nöbbelöv tillsammans med Bengt. A-K flyttade efter några år och jag fick ta över en del av hennes arbetsuppgifter. Det var dock inte fullt lika kul utan henne även om många anda bra ledare fanns kvar. Efter det har jag arbetat på läger som scoutena har och numer sitter jag i den gruppen som adminsistrerar det lägret, men jag deltar oftast inte. Jag har inte 4 sommarveckor att avvara längre. Mitt kyrkliga engagemang lever dock vidare och jag sitter i kyrkorådet i min församling och ungdomsverksamheten är naturligtvis en av mina hjärtefrågor. De sneaste åren har det mesta av mitt engagemang legat åt scouthållet, nu har jag trappat ner lite på det eftersom jag blev vald som fackli representant på jobbet och tyvärr finns det ju begränsat med tid. Men barnen är så stora nu att de kan vara ensamma någon timma på kvällen ch det ger ju mer tid åt mig.

Liknande trådar

  1. Tips på lekar?
    By mimiototte in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 21:56
  2. tips på lekar..
    By Jajja m A&A in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 19:58
  3. tips på lekar..
    By feather in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-21, 10:58
  4. Tips på lekar!!!
    By *Lillan* in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 14:32
  5. tips på lekar
    By Annah med Emily 011217 in forum _01/02 Vinterbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-24, 23:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar