Vad arg och ledsen man blir....
Hem & fritid
  1. Blomman*
    #1

    Vad arg och ledsen man blir....

    Var hos en kompis igår som har en femårig liten blandis - oförsäkrad. Sedan vi skaffade vår hund och märkte hur otroligt viktigt det är med försäkring har jag tjatat om att hon ska försäkra sin också, men hon vill inte slänga ut de pengarna. (Går det förresten att försäkra en hund i den åldern?)

    Iaf, nu har han fått ngn slags analödem, som var tvunget att opereras och kalaset kommer kosta henne 5000. Hon har inte råd och funderar på att avliva hunden istället... och skaffa en annan....

    Vet någon om man måste operera detta, eller om det finns något annat sätt?

  2. 1
    Vad arg och ledsen man blir.... Var hos en kompis igår som har en femårig liten blandis - oförsäkrad. Sedan vi skaffade vår hund och märkte hur otroligt viktigt det är med försäkring har jag tjatat om att hon ska försäkra sin också, men hon vill inte slänga ut de pengarna. (Går det förresten att försäkra en hund i den åldern?)

    Iaf, nu har han fått ngn slags analödem, som var tvunget att opereras och kalaset kommer kosta henne 5000. Hon har inte råd och funderar på att avliva hunden istället... och skaffa en annan....

    Vet någon om man måste operera detta, eller om det finns något annat sätt?

  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2

    Nämen...

    det var ett fruktansvärt kallt sätt att tänka på. *usch*

    Det går att försäkra hunden när den är 5 år, men jag tror man då behöver ett friskhetsintyg från veterinären.
  4. 2
    Nämen... det var ett fruktansvärt kallt sätt att tänka på. *usch*

    Det går att försäkra hunden när den är 5 år, men jag tror man då behöver ett friskhetsintyg från veterinären.
  5. Ida & Toria
    #3

    Man får

    försäkra en 5 årig hund i de flesta bolag, det bolag jag har försäkrar hundar fram tills dess att de fyller 7 (för jag bytte försäkringsbolag när jag hade en som samma år skulle fylla 7, en som var 2 år och galenpannan till katt som också var 2 år).
  6. 3
    Man får försäkra en 5 årig hund i de flesta bolag, det bolag jag har försäkrar hundar fram tills dess att de fyller 7 (för jag bytte försäkringsbolag när jag hade en som samma år skulle fylla 7, en som var 2 år och galenpannan till katt som också var 2 år).
  7. Ida & Toria
    #4

    Jo,

    det vill de oftast ha in om det är frågan om hundar över 2 år. Så det bär iväg till vetten för att kolla innan man kan försäkra en äldre hund.
  8. 4
    Jo, det vill de oftast ha in om det är frågan om hundar över 2 år. Så det bär iväg till vetten för att kolla innan man kan försäkra en äldre hund.
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5

    ja, visst...

    och när personen i nästa andetag säger att \"jag älskar verkligen min hund\", då börjar man undra....

    Ska försöka tjata mera, men inte lätt när hon verkar bestämt sig...
  10. 5
    ja, visst... och när personen i nästa andetag säger att \"jag älskar verkligen min hund\", då börjar man undra....

    Ska försöka tjata mera, men inte lätt när hon verkar bestämt sig...
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6

    ok

    det ska jag säga till henne, men frågan är ändå om hon vill lägga ut sååååå mycket pengar som det kostar att försäkra... :(
  12. 6
    ok det ska jag säga till henne, men frågan är ändå om hon vill lägga ut sååååå mycket pengar som det kostar att försäkra... :(
  13. Ida & Toria
    #7

    Försäkringen

    går kanske på låt säga 1000 kr om år och har man riktigt otur kan veterinärkostnaderna dra iväg hur långt som helst. Att det landar på över 10 000 är väl inte direkt någon ovanlighet. Med andra ord, låt säga att man betalar kring 1000-lappen i premie, har 2000 i självrisk så har man ändå \"tjänat\" 7000 den dag det drar iväg ordentligt.
  14. 7
    Försäkringen går kanske på låt säga 1000 kr om år och har man riktigt otur kan veterinärkostnaderna dra iväg hur långt som helst. Att det landar på över 10 000 är väl inte direkt någon ovanlighet. Med andra ord, låt säga att man betalar kring 1000-lappen i premie, har 2000 i självrisk så har man ändå \"tjänat\" 7000 den dag det drar iväg ordentligt.
  15. Medlem sedan
    Sep 2005
    #8

    precis

    vad jag försökt förklara, ´men det går inte riktigt in.
    Nu hade hunden ont i tassen också, men hon ville inte kolla med veterinären för han försökte bara lura henne, för det var inte heeela tiden han haltade... Ja du hör ju vilken inställning...
  16. 8
    precis vad jag försökt förklara, ´men det går inte riktigt in.
    Nu hade hunden ont i tassen också, men hon ville inte kolla med veterinären för han försökte bara lura henne, för det var inte heeela tiden han haltade... Ja du hör ju vilken inställning...
  17. Ida & Toria
    #9

    Ja jisses

    bara att beklaga.
  18. 9
    Ja jisses bara att beklaga.

Liknande trådar

  1. Blir så ledsen
    By Anonym in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2011-04-11, 07:14
  2. Jag blir så ledsen
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-01-22, 18:14
  3. Vad ledsen jag blir..
    By Norrlands-mamma in forum Autismspektrum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 18:24
  4. Jag blir så ledsen...
    By Mammadoc in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 21:13
  5. F-n, vad arg och ledsen jag blir.
    By Jessica m Ronja o Oliver in forum _0209 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 16:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar