ville bara skriva o berätta, ett år!!!
Sond- & knappmatning
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    ville bara skriva o berätta, ett år!!!

    igår var det ett år sen sebbes OP. ett år sedan jag satt där helt förtvivlad när min son som då var ett och ett halvt år och vägde 8 kilo och var jättesjuk, alldeles hålig under ögonen, konstant illamående och hängig, sövdes för att få ett nytt liv.
    ett år sen han o roger samtidigt sövdes, och opererades.
    ett år sen det var slut på kampen mot vikten, mot illamående och ett år sen det var slut på sondmatning på heltid.
    ett år sen det var slut på en lång tids helvete, ett år sen min lilla kille fick sin pappas njure, sitt nya liv.

  2. 1
    ville bara skriva o berätta, ett år!!! igår var det ett år sen sebbes OP. ett år sedan jag satt där helt förtvivlad när min son som då var ett och ett halvt år och vägde 8 kilo och var jättesjuk, alldeles hålig under ögonen, konstant illamående och hängig, sövdes för att få ett nytt liv.
    ett år sen han o roger samtidigt sövdes, och opererades.
    ett år sen det var slut på kampen mot vikten, mot illamående och ett år sen det var slut på sondmatning på heltid.
    ett år sen det var slut på en lång tids helvete, ett år sen min lilla kille fick sin pappas njure, sitt nya liv.

  3. Ann m Fanny & Frida
    #2

    Åhhhhhh

    Ja det är inte klokt vad man gått igenom när man tänker tillbaka! Och fasan att behöva söva dem båda två kan jag inte föreställa mig!!! Skönt att ni har det bakom er!

    Kram
    Ann
  4. 2
    Åhhhhhh Ja det är inte klokt vad man gått igenom när man tänker tillbaka! Och fasan att behöva söva dem båda två kan jag inte föreställa mig!!! Skönt att ni har det bakom er!

    Kram
    Ann
  5. Katarina
    #3

    Kram!

    Härligt, ett år i \"ljuset\"!
    Kram!
  6. 3
    Kram! Härligt, ett år i \"ljuset\"!
    Kram!
  7. Eva
    #4

    Nog är det härligt!!

    Man får väl bara lyfta på hatten för Sebbe!
    Min Pelle har gjort två år sedan han fick min njure och började äta, fem år gammal!!!Vi tog knappen maj 03!
  8. 4
    Nog är det härligt!! Man får väl bara lyfta på hatten för Sebbe!
    Min Pelle har gjort två år sedan han fick min njure och började äta, fem år gammal!!!Vi tog knappen maj 03!
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5

    Otroligt..

    vad fort det har gått. Känns som bara några månader sedan. Jag minns det så väl, både du och jag hade ju våra ungar på kontinuerligt och badade i spyor.


    Det var så fint av er att dela med er av er tillvaro. Artikeln om Sebbe mailade jag alla jag känner och la till något om hur tappra våra ungar är. Den där tapperheten är något som går förlorad med åren och man gnäller ihjäl sig över minsta krämpa. (Iaf vissa jag känner..)

    Ni fick ju en omedelbar belöning efter op, eller flera egentligen. Men jag tänker förstås på maten. Kan inte föreställa mig hur det måste ha känts. Själv kunde jag inte hålla tillbaka tårarna igår när Victoria drack tre klunkar varm choklad. En klunk, sedan tittade hon misstänksamt på koppen. Och sedan en till, ivrigare, och titta på koppen. Och så en till.

    Det är så långt vi har kommit.

    Tänkte på er i fredags. Var på HS inne på nutritionen där och på en dörr står det transplantation och ngt mer, tänkte att ni nog suttit därinnen några gånger.


    Fast det händer lite grejer på vårdfronten. Det verkar som att läkarna har missat en väldigt, väldigt, väldigt viktig sak. Förmodligen det som satte igång matproblematiken från första början. Ska rapportera när jag har fler detaljer.

    Jättekul att höra av dig. Titta in lite då och då så man får veta hur ni har det.
    Massor av kramar!
  10. 5
    Otroligt.. vad fort det har gått. Känns som bara några månader sedan. Jag minns det så väl, både du och jag hade ju våra ungar på kontinuerligt och badade i spyor.


    Det var så fint av er att dela med er av er tillvaro. Artikeln om Sebbe mailade jag alla jag känner och la till något om hur tappra våra ungar är. Den där tapperheten är något som går förlorad med åren och man gnäller ihjäl sig över minsta krämpa. (Iaf vissa jag känner..)

    Ni fick ju en omedelbar belöning efter op, eller flera egentligen. Men jag tänker förstås på maten. Kan inte föreställa mig hur det måste ha känts. Själv kunde jag inte hålla tillbaka tårarna igår när Victoria drack tre klunkar varm choklad. En klunk, sedan tittade hon misstänksamt på koppen. Och sedan en till, ivrigare, och titta på koppen. Och så en till.

    Det är så långt vi har kommit.

    Tänkte på er i fredags. Var på HS inne på nutritionen där och på en dörr står det transplantation och ngt mer, tänkte att ni nog suttit därinnen några gånger.


    Fast det händer lite grejer på vårdfronten. Det verkar som att läkarna har missat en väldigt, väldigt, väldigt viktig sak. Förmodligen det som satte igång matproblematiken från första början. Ska rapportera när jag har fler detaljer.

    Jättekul att höra av dig. Titta in lite då och då så man får veta hur ni har det.
    Massor av kramar!
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6

    hej

    varm choklad i höstmörkret! härligt viktoria!
    skönt o höra att det händer lite iaf, att de kanske kommer lite framsteg, får ni veta roten till problemet kanske de kan underlätta en aning,,,

    huddinge sjukhus! ja det var vårt andra hem ett tag, och snart ska vi ner o bo där nere tre dagar på ronald mcdonald, ettårskontroll med allt de innebär =)

    kram o kämpa på!
  12. 6
    hej varm choklad i höstmörkret! härligt viktoria!
    skönt o höra att det händer lite iaf, att de kanske kommer lite framsteg, får ni veta roten till problemet kanske de kan underlätta en aning,,,

    huddinge sjukhus! ja det var vårt andra hem ett tag, och snart ska vi ner o bo där nere tre dagar på ronald mcdonald, ettårskontroll med allt de innebär =)

    kram o kämpa på!
  13. Gabrielle med Victoria
    #7

    Mmm..

    så var det med positiva klubben. Victoria är tillbaka på kontinuerlig matning, more or less. Matar henne med 1-2 timmes intervaller sedan i lördags. Fan fan fan.

    Vi har kontaktat Astrid Lindgren för en second opinion. Mer info i \"minirapporten\".

    Kram igen!
  14. 7
    Mmm.. så var det med positiva klubben. Victoria är tillbaka på kontinuerlig matning, more or less. Matar henne med 1-2 timmes intervaller sedan i lördags. Fan fan fan.

    Vi har kontaktat Astrid Lindgren för en second opinion. Mer info i \"minirapporten\".

    Kram igen!
  15. Medlem sedan
    Mar 2004
    #8

    ne =/

    nej va jobbigt för er,,, tänk att det är så svårt at bara få kliva framåt,,att vägen alltid ska kantas av bakåtkliv oxå :S

    styrkekram till er!!

    *KRAM*
  16. 8
    ne =/ nej va jobbigt för er,,, tänk att det är så svårt at bara få kliva framåt,,att vägen alltid ska kantas av bakåtkliv oxå :S

    styrkekram till er!!

    *KRAM*
  17. Gabrielle med Victoria
    #9

    Tack ska du ha!!

    Behöver måååånga styrkekramar:)
  18. 9
    Tack ska du ha!! Behöver måååånga styrkekramar:)

Liknande trådar

  1. Ville bara skriva...
    By Curea in forum Kärlek & relationer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-29, 19:21
  2. Ville bara skriva...
    By Lola_79 in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 16:55
  3. Ville bara skriva...
    By Happy Me in forum Styvfamiljer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 12:02
  4. ville bara skriva ngt kul oxå
    By jane1979 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 12:42
  5. Ville bara skriva
    By marie in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 14:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar