Kanske var det mitt fel?
_0509 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Kanske var det mitt fel?

    Hej hej!

    Köpte Vi Föräldrar igår och läste speciellt kolik/ont-i-magen-avsnittet och inforutan där. Hjälp! Där var det en lista på livsmedel/ämnen som bebisar kan få ont i magen av om mamman äter. Och HJÄLP, jag har typ vräkt i mig 50% av dessa utan att veta att det kan ge Linnéa ont i magen (vilket vi ofta har problem med). Jordgubbar (har käkat kräm), pepparkakor (maken köpte hem förra veckan), choklad (åt ett paket Remikex, min stora passion), nyponsoppa (enkel mammalunch)... you name it. Suck, det skulle bara fattas att JAG orsakat Linnéas magont. Hon verkar ju ha känslig mage....

    I natt har tjejen sovit bättre än någonsin tidigare - och så har jag blivit dunderförkyld. Jag vet inte hur mycket jag var vaken och låg och tittade på den sovande skönheten. Till slut flyttade jag ut till soffan för att inte störa henne med mina hostningar.

    Om en stund kommer mina fyra närmaste grannar med sina totalt nio barn hit på fika. Vi är alla föräldralediga samtidigt, så det är bara att gå ut på gatan för sällskap... och jag behöver väl inte berätta hur ofta vi fikar? ;)

    Ha en bra dag!

    korkade Annica med sovande Linnéa i bärsele och Amanda framför barnprogram
  2. 1
    Kanske var det mitt fel? Hej hej!

    Köpte Vi Föräldrar igår och läste speciellt kolik/ont-i-magen-avsnittet och inforutan där. Hjälp! Där var det en lista på livsmedel/ämnen som bebisar kan få ont i magen av om mamman äter. Och HJÄLP, jag har typ vräkt i mig 50% av dessa utan att veta att det kan ge Linnéa ont i magen (vilket vi ofta har problem med). Jordgubbar (har käkat kräm), pepparkakor (maken köpte hem förra veckan), choklad (åt ett paket Remikex, min stora passion), nyponsoppa (enkel mammalunch)... you name it. Suck, det skulle bara fattas att JAG orsakat Linnéas magont. Hon verkar ju ha känslig mage....

    I natt har tjejen sovit bättre än någonsin tidigare - och så har jag blivit dunderförkyld. Jag vet inte hur mycket jag var vaken och låg och tittade på den sovande skönheten. Till slut flyttade jag ut till soffan för att inte störa henne med mina hostningar.

    Om en stund kommer mina fyra närmaste grannar med sina totalt nio barn hit på fika. Vi är alla föräldralediga samtidigt, så det är bara att gå ut på gatan för sällskap... och jag behöver väl inte berätta hur ofta vi fikar? ;)

    Ha en bra dag!

    korkade Annica med sovande Linnéa i bärsele och Amanda framför barnprogram
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    Hej!

    Med risk för att vara helt ute och cykla så tror jag att den listan är lite saltat. Känns lite som listan från livsmedelsverket med sånt man ska undvika när man är gravid. Har ju vart mycket prat om den på sista tiden och det har ju visat sig att det inte är så mycket man bör undvika.

    Tror att bebbarna kan få ont i magen av mycket, men ska man undvika allt på den listan så är det ju inte mycket kvar man kan äta.... =(.
  4. 2
    Hej! Med risk för att vara helt ute och cykla så tror jag att den listan är lite saltat. Känns lite som listan från livsmedelsverket med sånt man ska undvika när man är gravid. Har ju vart mycket prat om den på sista tiden och det har ju visat sig att det inte är så mycket man bör undvika.

    Tror att bebbarna kan få ont i magen av mycket, men ska man undvika allt på den listan så är det ju inte mycket kvar man kan äta.... =(.
  5. Azza
    #3

    Äsch!

    Jag äter precis vad jag vill, inkl jordgubbar o choklad =) Visst skriker Nora då och då, men att hitta nåt som orsakar det vore nästan omöjligt. Av grönsaker blir det väl bara morötter? Så länge man inte har STORA problem kan man nog fortsätta äta det man gillar. Annars blir det fasligt jobbigt att vara mamma ;-)
  6. 3
    Äsch! Jag äter precis vad jag vill, inkl jordgubbar o choklad =) Visst skriker Nora då och då, men att hitta nåt som orsakar det vore nästan omöjligt. Av grönsaker blir det väl bara morötter? Så länge man inte har STORA problem kan man nog fortsätta äta det man gillar. Annars blir det fasligt jobbigt att vara mamma ;-)
  7. Karin med Embla, Gabriel och Max
    #4

    Fast jag har hört

    att de ska vara vana vid sånt man ätit under gra<viditeten.
    Om man inte skulle kunna äta stark mat skulle ju barnen i Indien dö av kolik... eller tänker jag konstigt?
    Men allt ska väl vara med måtta o har barnet problem så klart att man bprovar allt, men du ska inte ha dåligt samvete!!!!

    Så avis på \"din gata\" här är dött, men ska komma några bebbar i trakten snart i alla fall. Hoppas de har tid för lite fika?
    :o)
  8. 4
    Fast jag har hört att de ska vara vana vid sånt man ätit under gra<viditeten.
    Om man inte skulle kunna äta stark mat skulle ju barnen i Indien dö av kolik... eller tänker jag konstigt?
    Men allt ska väl vara med måtta o har barnet problem så klart att man bprovar allt, men du ska inte ha dåligt samvete!!!!

    Så avis på \"din gata\" här är dött, men ska komma några bebbar i trakten snart i alla fall. Hoppas de har tid för lite fika?
    :o)
  9. maria_th
    #5

    Tycker också att de där listorna...

    ...gott kan skrotas. Visst funkar det för en del men för andra är det bara en plåga. Uteslöt allt mellan himmel och jord med den äldre dottern - ingenting fungerade. Hon skrek i princip mellan klockan sex och klockan tio iallafall (förutom när man ammade henne). Kände ändå att det måste vara något fel på maten eftersom hon fick så ont i magen.

    Den nya lilla klotten skriker aldrig på kvällarna. Henne får man istället kämpa med så att hon håller sig vaken, annars sover hon inte på natten. Det är ju trots allt samma mjölk som E fick som A får.
  10. 5
    Tycker också att de där listorna... ...gott kan skrotas. Visst funkar det för en del men för andra är det bara en plåga. Uteslöt allt mellan himmel och jord med den äldre dottern - ingenting fungerade. Hon skrek i princip mellan klockan sex och klockan tio iallafall (förutom när man ammade henne). Kände ändå att det måste vara något fel på maten eftersom hon fick så ont i magen.

    Den nya lilla klotten skriker aldrig på kvällarna. Henne får man istället kämpa med så att hon håller sig vaken, annars sover hon inte på natten. Det är ju trots allt samma mjölk som E fick som A får.

Liknande trådar

  1. Inte mitt smartaste drag kanske...
    By AnKar01 in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 08:28
  2. ursäkta, spam kanske, flyttar upp mitt
    By grynet in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 12:38
  3. Ett mitt-i-natten-fniss kanske???
    By Åkervindan in forum Singelmingel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 21:48
  4. kanske mitt sista inlägg här..
    By pinja in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 19:44
  5. Sofia kanske blev sur på mitt
    By Gabbi i Botswana in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 08:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar