Jag hoppas att få lite idéer från er kring vad min vän har råkat ut för! Alla läkare står handfallna, men kanske, kanske finns det någon här som hört/varit med om något liknande?

Min vän har gått igenom en IVF-behandling och två veckor efter införandet av ägget började hennes problem. Hon får ca 40 graders feber under 6-7 timmar varje dag, med värk i fötter, knän och upp mot höfter - detta sker alltså varje dag och har så gjort i ca fyra veckor nu. Hon har varit inlagd i perioder med antibiotika, men inget har hjälpt. Diverse prover är tagna, däribland reumatologiska, men ingenting visar något.

Till saken hör förstås att hon faktiskt blev gravid! Lyckan är outsägligt stor, men grumlas förstås rejält av hennes riktigt dåliga hälsa. Läkarna tror att sjukdomen har samband med IVF-en, eller kanske snarare graviditeten, eftersom det faktiskt uppstod samtidigt. Men där slutar också ledtrådarna.

Finns det någon här som hört om något liknande? Vi famlar alla i mörkret och behöver något sorts hopp och någon idé om vad det kanske kan vara, vad som bör kollas upp mer.