Julklappar
_04/05 Vinterbarn
  1. Susanne m Douglas 0301 & Ella 0501
    #1

    Julklappar

    Hej på er!
    Börjar få lite ångest inför julen. Jag har ingen aning om vad vi ska köpa och önska åt Ella i julklapp (och sen födelsedagen med). Eftersom hon har en storebror som är två år äldre så finns här väldigt många leksaker, lära-gå-vagn och lära-gå-bil här hemma. Visst, kläder behövs ju alltid men det är ju inte roligt att ge bara kläder.
    Vad ska ni köpa/önska till era barn?
    Sen kommer ju födelsedagen också....*suck*. Både Ella och Douglas fyller år i januari.
  2. 1
    Julklappar Hej på er!
    Börjar få lite ångest inför julen. Jag har ingen aning om vad vi ska köpa och önska åt Ella i julklapp (och sen födelsedagen med). Eftersom hon har en storebror som är två år äldre så finns här väldigt många leksaker, lära-gå-vagn och lära-gå-bil här hemma. Visst, kläder behövs ju alltid men det är ju inte roligt att ge bara kläder.
    Vad ska ni köpa/önska till era barn?
    Sen kommer ju födelsedagen också....*suck*. Både Ella och Douglas fyller år i januari.
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2

    Samma problem

    Iza har ALLA gamla leksaker sen Alex var liten men vi har iaf köpt två små ljud och musik leksaker iaf till henne, sen lite kläder och funderar på en docka med! Har även äönskat en gåvagn som vi inte har någon sen Alex var liten (lånade en då) och en matta med nåt prinsess motiv på, till hennes rum! Mer kommer jag inte på!

    Lite skor till vår och sommar kanske, svårt iofs med storlek då....andra saker som dom kan ha till sommaren typ bobbycar? Eller nån uteleksak, spann, spade, men det antar jag att du har sen innan med! *ler*
  4. 2
    Samma problem Iza har ALLA gamla leksaker sen Alex var liten men vi har iaf köpt två små ljud och musik leksaker iaf till henne, sen lite kläder och funderar på en docka med! Har även äönskat en gåvagn som vi inte har någon sen Alex var liten (lånade en då) och en matta med nåt prinsess motiv på, till hennes rum! Mer kommer jag inte på!

    Lite skor till vår och sommar kanske, svårt iofs med storlek då....andra saker som dom kan ha till sommaren typ bobbycar? Eller nån uteleksak, spann, spade, men det antar jag att du har sen innan med! *ler*
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3

    Olof ska få

    BobbyCar (Som storasyster kommer att bli grymt avundsjuk på. Så det får bli till julklapp när hon också får saker. Det blev inte av att hon fick någon, det vara alltid något annat som konkurrerade ut det.)
    Bultbräda
    Eget tåg till Idas Briojärnväg (så han slipper äta på hennes).
    Någon riktigt plastig tryck och petleksak som låter mycket. Han älskar saker som spelar!

    Men det är ju inte så himla viktigt nu egentligen. De fattar ju inte riktigt det här med massa paket. Det lär bli värre!
  6. 3
    Olof ska få BobbyCar (Som storasyster kommer att bli grymt avundsjuk på. Så det får bli till julklapp när hon också får saker. Det blev inte av att hon fick någon, det vara alltid något annat som konkurrerade ut det.)
    Bultbräda
    Eget tåg till Idas Briojärnväg (så han slipper äta på hennes).
    Någon riktigt plastig tryck och petleksak som låter mycket. Han älskar saker som spelar!

    Men det är ju inte så himla viktigt nu egentligen. De fattar ju inte riktigt det här med massa paket. Det lär bli värre!
  7. Solsken m Daniel
    #4

    Har inga problem...

    :)

    Har massor.. Lektunnel, pussel, böcker, badleksaker, ett täcke, en sänglampa, sittsäck, garage, bultbräda, saker som låter och som man kan plocka med, en tågbana, en radiostyrd bil..

    Till de äldre har jag också massor, och de fyller i början av januari.. Aldrig varit något problem :)

  8. 4
    Har inga problem... :)

    Har massor.. Lektunnel, pussel, böcker, badleksaker, ett täcke, en sänglampa, sittsäck, garage, bultbräda, saker som låter och som man kan plocka med, en tågbana, en radiostyrd bil..

    Till de äldre har jag också massor, och de fyller i början av januari.. Aldrig varit något problem :)

  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5

    vi

    ska köpa en sån dära sparkbil, och stora legon, tror dom heter quatro eller nå sånt. från morfar blir det pengar och då köper vi kläder, från mormor har vi önskat kläder, farfar ger saker när han vill inte nå speciellt till jul och födelsedag, mostrar och fastrar köper som dom tycker kanske nån liten leksak eller kläder. till födelsedag köper vi nog en gunghäst, kanske pussel och klossar eller nåt liknande... man kan ju köpa första lilla stolen som det är målat nå fint på och namnet och datum dit målat. en fin servis kanske (i plast) med gulligt motiv, en mössa med barnets namn...
  10. 5
    vi ska köpa en sån dära sparkbil, och stora legon, tror dom heter quatro eller nå sånt. från morfar blir det pengar och då köper vi kläder, från mormor har vi önskat kläder, farfar ger saker när han vill inte nå speciellt till jul och födelsedag, mostrar och fastrar köper som dom tycker kanske nån liten leksak eller kläder. till födelsedag köper vi nog en gunghäst, kanske pussel och klossar eller nåt liknande... man kan ju köpa första lilla stolen som det är målat nå fint på och namnet och datum dit målat. en fin servis kanske (i plast) med gulligt motiv, en mössa med barnets namn...
  11. Suz
    #6

    En rolig och billig sak...

    ...som BR Leksaker har är en \"Ekomick\". Det är en stor plastmikrofon med något membran i som gör att man hör det man säger i den upprepas som eko. Hur kul som helst för en liten tjej eller kille. Kostar 25 kronor. (och här tycker storasyster snart 3 den är toppen också)
  12. 6
    En rolig och billig sak... ...som BR Leksaker har är en \"Ekomick\". Det är en stor plastmikrofon med något membran i som gör att man hör det man säger i den upprepas som eko. Hur kul som helst för en liten tjej eller kille. Kostar 25 kronor. (och här tycker storasyster snart 3 den är toppen också)
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7

    En radiostyrd bil till en så här liten??

    Hur går det ihop? Min fyraåring fick en nu för ett tag sen... och han fixar det ok. Min 2½-åring klarar knappt att styra annat än att den åker fram å kraschar in i en vägg eller nåt *s*.

    Menar du att din lilla redan kan köra å styra en radiostyrd bil... WOW! Häftigt att det kan vara så olika!

    Sittsäck är det enda som vi inte redan har här hemma faktiskt... och det skulle jag vilja ha till dom... så det kunde kanske vara nåt till nåt av dom större iaf! :0) Vet du vart såna finns?? Vet inte alls vad lillan ska få?? Kläder finns i överflöd men lite nytt e ju alltid kul, leksaker likaså. Det enda jag kan komma på är en sån där liten låg typ gunghäst (finns elefant, häst, puh-gänget osv). Men det känns lite överflödigt när vi ju har en större... Men dom är ju såå söta och bra att lillan kan få gunga lite oxå.
    Har så himla trångt hemma bara...
  14. 7
    En radiostyrd bil till en så här liten?? Hur går det ihop? Min fyraåring fick en nu för ett tag sen... och han fixar det ok. Min 2½-åring klarar knappt att styra annat än att den åker fram å kraschar in i en vägg eller nåt *s*.

    Menar du att din lilla redan kan köra å styra en radiostyrd bil... WOW! Häftigt att det kan vara så olika!

    Sittsäck är det enda som vi inte redan har här hemma faktiskt... och det skulle jag vilja ha till dom... så det kunde kanske vara nåt till nåt av dom större iaf! :0) Vet du vart såna finns?? Vet inte alls vad lillan ska få?? Kläder finns i överflöd men lite nytt e ju alltid kul, leksaker likaså. Det enda jag kan komma på är en sån där liten låg typ gunghäst (finns elefant, häst, puh-gänget osv). Men det känns lite överflödigt när vi ju har en större... Men dom är ju såå söta och bra att lillan kan få gunga lite oxå.
    Har så himla trångt hemma bara...
  15. Medlem sedan
    Sep 2004
    #8

    Hon är ju första tjejen..

    efter två killar, så jag har inte så mkt tjejsaker som typ dockor och annat tjejigt, så det blir nog inga problem. Farmor hade redan beställt en Waldorfdocka till henne i sommras...så där blir det inga bekymmer och farfar är köpgalen och brukar hitta på både det ena och det andra (hon fick till och med en julklapp redan förra julen när hon fortfarande låg i magen *ler*) och mormor har redan ringt och haft egna förslag..så det verkar bara vara vi föräldrar som inte hunnit fundera än. Jag brukar komma igång nån gång efter lucia sådär... Till storbrorsorna har jag tänkt satsa på att rejäla saker som t ex mer grejer till tågbanan, smålego till 5-åringen och böcker att läsa vid läggning typ.
  16. 8
    Hon är ju första tjejen.. efter två killar, så jag har inte så mkt tjejsaker som typ dockor och annat tjejigt, så det blir nog inga problem. Farmor hade redan beställt en Waldorfdocka till henne i sommras...så där blir det inga bekymmer och farfar är köpgalen och brukar hitta på både det ena och det andra (hon fick till och med en julklapp redan förra julen när hon fortfarande låg i magen *ler*) och mormor har redan ringt och haft egna förslag..så det verkar bara vara vi föräldrar som inte hunnit fundera än. Jag brukar komma igång nån gång efter lucia sådär... Till storbrorsorna har jag tänkt satsa på att rejäla saker som t ex mer grejer till tågbanan, smålego till 5-åringen och böcker att läsa vid läggning typ.

Liknande trådar

  1. Julklappar
    By jullängtan in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 15:30
  2. Julklappar??????????
    By PiaD1978 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 09:07
  3. julklappar?
    By cogito in forum Medelålders 45+
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 09:44
  4. Julklappar
    By Tigerlily in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 15:33
  5. Mer om julklappar
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 22:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar