Valdemar har "mul och klövsjuka" :(
_0406 Junibarn
  1. Malin m Leia 020307 + Valdemar 040713
    #1

    Valdemar har \"mul och klövsjuka\" :(

    Hej!
    Valle har haft feber ett par nätter (inget på dan, knepigt) och dreglat mycket, så vi har trott att det var tänder i kombination med förkylning. Imorse upptäckte jag blåsor på handflator och fotsulor, + att hela rumpan var rödprickig. Ringde BVC, och de sa att det troligen är höstblåsor, även kallat hand foot and mouth disease (därav rubriken, tycker det låter lite komiskt att ha mul och klövsjuka).
    Just nu är han inte så dålig, går mest omkring och leker. Sköterskan sa att det inte är så smittsamt, så vi skall strax iväg och handla lite. Men det kan ju inte vara så trevligt med blåsor i munnen, stackars lille plutten. Kanske får köpa lite glass till honom.
    /Malin
  2. 1
    Valdemar har \"mul och klövsjuka\" :( Hej!
    Valle har haft feber ett par nätter (inget på dan, knepigt) och dreglat mycket, så vi har trott att det var tänder i kombination med förkylning. Imorse upptäckte jag blåsor på handflator och fotsulor, + att hela rumpan var rödprickig. Ringde BVC, och de sa att det troligen är höstblåsor, även kallat hand foot and mouth disease (därav rubriken, tycker det låter lite komiskt att ha mul och klövsjuka).
    Just nu är han inte så dålig, går mest omkring och leker. Sköterskan sa att det inte är så smittsamt, så vi skall strax iväg och handla lite. Men det kan ju inte vara så trevligt med blåsor i munnen, stackars lille plutten. Kanske får köpa lite glass till honom.
    /Malin
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    Inget roligt.

    Det har gått på Oscars avdeling, men som tur är klarade han sig denna gången.
    Ang namnet tror jag att man har börjat att kalla det för höstblåsor, för att inte skall blandas ihop med mul och klövsjuka som drabbar klövdjur.
  4. 2
    Inget roligt. Det har gått på Oscars avdeling, men som tur är klarade han sig denna gången.
    Ang namnet tror jag att man har börjat att kalla det för höstblåsor, för att inte skall blandas ihop med mul och klövsjuka som drabbar klövdjur.

Liknande trådar

  1. Mul- och klövsjuka
    By Camellis in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-14, 14:26
  2. mul och klövsjuka
    By parisullis in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 17:52
  3. Mun och klövsjuka...
    By * Tess * in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 20:27
  4. Mul o klövsjuka???
    By mamma mu in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 18:44
  5. Mur och klövsjuka.......
    By sofie in forum Barnsjukdomar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 11:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar