Hej! Jag kunde inte svara på ditt inlägg på vanligt sett så jag får göra så här. Om jag var du så skulle jag försöka bli gravid nu. Då kommer barnet typ i augusti nästa sommar. Sedan kan du vara mammaledig ett år . Efter det kan du gå din utb. på folkhögskola. Det lär ju vara lite lugnare tempo där en det blir sedan på läkarlinjen. Det är bra att ha det lite lugnt första året efter mammaledigheten, barnet blir då ofta sjuk så att man måste vara hemma och man kanske inte vill ha barnet på dagis så långa dagar från början. Sedan blir det bra synkat med terminerna, eftersom du kan vara lite ledig i sommar innan barnet kommer, och sedan vara hemma i ett år och komma tillbaka till plugget lagom till terminstart hösten 07.
Jag började min sjuksköterskeutbildning direkt efter mammaledigheten med mitt första barn, det går jättebra att kombinera studier och, barn bara man inte har för dyra vanor, för då kan det bli svårt att ampassa sig till att leva på sitt studiemedel. Det som är bra är att man ofta kan bestämma när man ska plugga själv samt att ingen blir arg på en om man behöver stanna hemma med sjukt barn. Man får diciplinera sig och plugga när barnet är på dagis och när han/hon sover. Läkarlinjen verkar dock vara ganska tuff, så mitt tips är somsagt att börja avla bebis nu så att du får en mjukstart med folkhögskola när barnet är som minst. Lycka till!