Angående välling..
_05 Vårbarn
  1. Haileys mamma
    #1

    Angående välling..

    så provade vi med plusvälling till snuttan men det var ingen hit! Det rann ut vid sidan av munnen och hon grimaserade. Verkade tycka det var konstigt med flaskan också. Kan tillägga att hon dricker vatten ur flaska vid måltid. Ammar henne 5-6 ggr/dag och skulle vilja trappa ner lite. Är det bra att prova om ett tag igen eller att hon får smaka lite på sked varje dag. Hon måste ju inte äta välling men är det någon som varit med om liknande och har något bra råd?
    Tack!
  2. 1
    Angående välling.. så provade vi med plusvälling till snuttan men det var ingen hit! Det rann ut vid sidan av munnen och hon grimaserade. Verkade tycka det var konstigt med flaskan också. Kan tillägga att hon dricker vatten ur flaska vid måltid. Ammar henne 5-6 ggr/dag och skulle vilja trappa ner lite. Är det bra att prova om ett tag igen eller att hon får smaka lite på sked varje dag. Hon måste ju inte äta välling men är det någon som varit med om liknande och har något bra råd?
    Tack!
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2

    Känner igen det där!

    Min lilla Ebba gjorde precis så första gångerna hon fick testa välling(ca 3-4 veckor sen). Då hade jag oxå plusvälling, men hon gillade verkligen inte smaken! Så jag köpte drickfärdig majsvälling (vill inte köpa ett till pkt som bara står =D) och erbjöd henne lite var kväll. Den smaken så hon ut att gilla men \"Å va roligt med en leksak att tugga på\". Fick i henne typ 20-30ml på sisådär en halvtimma *PHU* så då fick hon bröstet istället..

    Men jag gav inte upp, och IGÅR tog hon flaskan för första gången! Slurp så det så hade 100 ml välling runnit ner i lilla magen, och idag åt hon 150ml..

    Tror helt enkelt att det bästa är att fortsätta erbjuda välling varje kväll, det är iaf det bästa tipset jag har att komma med.

    Lycka till! Kram //Malin
  4. 2
    Känner igen det där! Min lilla Ebba gjorde precis så första gångerna hon fick testa välling(ca 3-4 veckor sen). Då hade jag oxå plusvälling, men hon gillade verkligen inte smaken! Så jag köpte drickfärdig majsvälling (vill inte köpa ett till pkt som bara står =D) och erbjöd henne lite var kväll. Den smaken så hon ut att gilla men \"Å va roligt med en leksak att tugga på\". Fick i henne typ 20-30ml på sisådär en halvtimma *PHU* så då fick hon bröstet istället..

    Men jag gav inte upp, och IGÅR tog hon flaskan för första gången! Slurp så det så hade 100 ml välling runnit ner i lilla magen, och idag åt hon 150ml..

    Tror helt enkelt att det bästa är att fortsätta erbjuda välling varje kväll, det är iaf det bästa tipset jag har att komma med.

    Lycka till! Kram //Malin
  5. Haileys mamma
    #3

    Tack för tipset..

    ska prova imorgon igen för nu sover sötisen för natten.
    Tack så mycket!!
    Kram/pia
  6. 3
    Tack för tipset.. ska prova imorgon igen för nu sover sötisen för natten.
    Tack så mycket!!
    Kram/pia
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4

    du kan ju pumpa

    och blanda vällingen med bröstmjölk så gjorde vi förstaveckan med Storasyster när hon skulle börja med välling.
  8. 4
    du kan ju pumpa och blanda vällingen med bröstmjölk så gjorde vi förstaveckan med Storasyster när hon skulle börja med välling.

Liknande trådar

  1. Frågor angående välling och nappflaskor
    By Lillom in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-23, 22:01
  2. Välling eller inte välling?
    By Sarizz in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-10-10, 21:44
  3. välling = blä
    By mamma85a in forum _0807 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 16:00
  4. angående välling
    By Mars1 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 13:45
  5. Välling?
    By gullot in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 20:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar