Blöt säng...
_02 Höstbarn
  1. Cattis m. Ludde-97 & Philip-02
    #1

    Blöt säng...

    Vår son som är 3 år och 2 månader har fortfarnade blöja på natten. Det är inte vårt problem utan det som är jobbigt är att varja morgon när han vaknar så är både pyjamasen och sängen nerkissad.
    Han har ätit välling tills för två dagar sedan precis innan han ska sova så jag förstår att han kissar efter det, därför har vi nu provat att han inte ska göra det men ändå var sängen blöt imorse...
    Vi använder Pampers byxblöja den största storleken men ändå håller den inte tätt.
    Är det någon som kan komma med något råd eller tips på andra blöjor så skulle vi bli väldigt glada, och tvätthögen skulle minska :-)

  2. 1
    Blöt säng... Vår son som är 3 år och 2 månader har fortfarnade blöja på natten. Det är inte vårt problem utan det som är jobbigt är att varja morgon när han vaknar så är både pyjamasen och sängen nerkissad.
    Han har ätit välling tills för två dagar sedan precis innan han ska sova så jag förstår att han kissar efter det, därför har vi nu provat att han inte ska göra det men ändå var sängen blöt imorse...
    Vi använder Pampers byxblöja den största storleken men ändå håller den inte tätt.
    Är det någon som kan komma med något råd eller tips på andra blöjor så skulle vi bli väldigt glada, och tvätthögen skulle minska :-)

  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Har samma problem...

    Använder Libero den största... Så du behöver inte prova den sorten...

    Jag misstänker att dom egentligen är torra på natten och kissar hela nattkisset med en gång på morgonen.
    Hjalmar ligger dessutom alltid på magen och kissar, så han och sängen blir ju sjöblöt...
    Har haft en bror som varit sängvätare så jag har sådana inlägg i sängen. Men det blir ju allt som oftast ett lakan och en handuk att tvätta flera gånger i veckan. Dom gånger som jag väcker honom så är blöjan oftast torr och han likaså. Tyvärr så kissar han då och då på natten när han är förkyld eller sover oroligt, så det är inte dags att sluta med blöja än på ett tag. Han vill inte det heller, han vill ha blöja när han sover.

    Så ingen hjälp, men du är inte ensam...

    Ha det!
  4. 2
    Har samma problem... Använder Libero den största... Så du behöver inte prova den sorten...

    Jag misstänker att dom egentligen är torra på natten och kissar hela nattkisset med en gång på morgonen.
    Hjalmar ligger dessutom alltid på magen och kissar, så han och sängen blir ju sjöblöt...
    Har haft en bror som varit sängvätare så jag har sådana inlägg i sängen. Men det blir ju allt som oftast ett lakan och en handuk att tvätta flera gånger i veckan. Dom gånger som jag väcker honom så är blöjan oftast torr och han likaså. Tyvärr så kissar han då och då på natten när han är förkyld eller sover oroligt, så det är inte dags att sluta med blöja än på ett tag. Han vill inte det heller, han vill ha blöja när han sover.

    Så ingen hjälp, men du är inte ensam...

    Ha det!
  5. Cattis m. Ludde-97 & Philip-02
    #3

    Tack... imt

    df
  6. 3
    Tack... imt df
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4

    Vi använder pampers aktivfit

    och vi har aldrig nåt problem med att nattblöjan läcker, utan han kan till och med ha den till efter frukost.

    Nu äter ju inte William välling och har aldrig gjort så jag vet inte om det är där erat problem ligger eller om det är blöjsorten.
  8. 4
    Vi använder pampers aktivfit och vi har aldrig nåt problem med att nattblöjan läcker, utan han kan till och med ha den till efter frukost.

    Nu äter ju inte William välling och har aldrig gjort så jag vet inte om det är där erat problem ligger eller om det är blöjsorten.
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5

    Inte riktigt samma...

    ...problem har vi, då Wilma precis bestämt att hon ska sova utan blöja på natten. Men vi märkte mot slutet att allt kiss kom på morgonen i ett enda svep, med resultat en dyngsur blöja.
    Nu sover hon utan blöja med plastad frotté under lakanet. Någon gång i veckan kissar hon i sängen men vi har lite förebyggande åtgärder som vi tycker funkar bra:
    * Ingen välling på kvällen.
    * Inga mängder vatten att dricka efter middagen.
    * Vi tar upp henne och sätter henne på toa innan vi går och lägger oss vid 22.30.
    På det sättet har vi minskat antalet \"olyckor\" rejält och tvätthögen är snällare.
    När det gäller blöjor, har ni testat att använda vanliga blöjor med knäppning? De kanske sitter stadigare och tätare kring kroppen. Värt ett försök kanske.
  10. 5
    Inte riktigt samma... ...problem har vi, då Wilma precis bestämt att hon ska sova utan blöja på natten. Men vi märkte mot slutet att allt kiss kom på morgonen i ett enda svep, med resultat en dyngsur blöja.
    Nu sover hon utan blöja med plastad frotté under lakanet. Någon gång i veckan kissar hon i sängen men vi har lite förebyggande åtgärder som vi tycker funkar bra:
    * Ingen välling på kvällen.
    * Inga mängder vatten att dricka efter middagen.
    * Vi tar upp henne och sätter henne på toa innan vi går och lägger oss vid 22.30.
    På det sättet har vi minskat antalet \"olyckor\" rejält och tvätthögen är snällare.
    När det gäller blöjor, har ni testat att använda vanliga blöjor med knäppning? De kanske sitter stadigare och tätare kring kroppen. Värt ett försök kanske.
  11. Medlem sedan
    Nov 2005
    #6

    Samma här

    Jag kör med exakt samma förebyggande åtgärder med min dotter. Det har fungerat kanonbra.
    Jag pratade mycket med min dotter innan vi skulle försöka sluta med blöja på natten och visst hände de olyckor i början, men betydligt färre än jag trott.

    Vad gäller trådens början så kanske ni kan ta upp barnet tidigare på morgonen/senare på kvällen och sätta på toaletten och kissa. Min dotter vaknar inte ens när jag sätter henne där så man stör inte deras sömn :-)
  12. 6
    Samma här Jag kör med exakt samma förebyggande åtgärder med min dotter. Det har fungerat kanonbra.
    Jag pratade mycket med min dotter innan vi skulle försöka sluta med blöja på natten och visst hände de olyckor i början, men betydligt färre än jag trott.

    Vad gäller trådens början så kanske ni kan ta upp barnet tidigare på morgonen/senare på kvällen och sätta på toaletten och kissa. Min dotter vaknar inte ens när jag sätter henne där så man stör inte deras sömn :-)
  13. Ann m Isa & Em
    #7

    Tipsar om

    Bambolinas blöjbyxor. De är det enda som håller torrt på min storkissare. Pampers & Libero funkar inte alls utan det blir helt blött.
  14. 7
    Tipsar om Bambolinas blöjbyxor. De är det enda som håller torrt på min storkissare. Pampers & Libero funkar inte alls utan det blir helt blött.
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8

    Var hittar jag dom?

    Hade varit kanon att testa!

    Ha det!
  16. 8
    Var hittar jag dom? Hade varit kanon att testa!

    Ha det!
  17. Medlem sedan
    Mar 2002
    #9

    Har testat snart alla blöjor.

    Välling dricker han inte.
    Ta upp honom på kvällen fungerar inte något vidare.
    Han gråter och kämpar emot. Vill sova säger han.
    Han kissar inte då. Han är oerhört lättväckt. Så det går inte att bara bära ut honom.

    Inte lätt...
  18. 9
    Har testat snart alla blöjor. Välling dricker han inte.
    Ta upp honom på kvällen fungerar inte något vidare.
    Han gråter och kämpar emot. Vill sova säger han.
    Han kissar inte då. Han är oerhört lättväckt. Så det går inte att bara bära ut honom.

    Inte lätt...
  19. Regina & Eliel nov-02
    #10

    citygross imt

    .
  20. 10
    citygross imt .
  21. Medlem sedan
    Feb 2000
    #11

    Jo!

    Prova att byta märke!!

    Mina barn har användt Libero när de varit små, men vid ca 2 passade pampers bättre på Ida! De har olika kroppsform, och de ändrar form när de växer!

  22. 11
    Jo! Prova att byta märke!!

    Mina barn har användt Libero när de varit små, men vid ca 2 passade pampers bättre på Ida! De har olika kroppsform, och de ändrar form när de växer!

  23. Ann m Isa & Em
    #12

    Jag har hittat de

    på City Gross och på Vivo.
    Vet att de fått bäst i test flera gånger också och kan inte annat än att hålla med *ler*
  24. 12
    Jag har hittat de på City Gross och på Vivo.
    Vet att de fått bäst i test flera gånger också och kan inte annat än att hålla med *ler*
  25. Medlem sedan
    Mar 2006
    #13

    samma här

    vi använder libero. Kan det bero på att snoppen är lite längre nu och om den ligger lite snett så kisset riktas mot ljumsken så håller inte blöjan tätt? Jag har provar både pampers och libero med kiss i sängen blir det med båda märkena.
  26. 13
    samma här vi använder libero. Kan det bero på att snoppen är lite längre nu och om den ligger lite snett så kisset riktas mot ljumsken så håller inte blöjan tätt? Jag har provar både pampers och libero med kiss i sängen blir det med båda märkena.
  27. Medlem sedan
    Mar 2006
    #14

    oj , det blev lite fel...imt

    .
  28. 14
    oj , det blev lite fel...imt .
  29. Medlem sedan
    Mar 2006
    #15

    samma här

    vi använder libero. Kan det bero på att snoppen är lite längre nu och om den ligger lite snett så kisset riktas mot ljumsken så håller inte blöjan tätt? Jag har provar både pampers och libero med kiss i sängen blir det med båda märkena.
  30. 15
    samma här vi använder libero. Kan det bero på att snoppen är lite längre nu och om den ligger lite snett så kisset riktas mot ljumsken så håller inte blöjan tätt? Jag har provar både pampers och libero med kiss i sängen blir det med båda märkena.

Liknande trådar

  1. För blöt??
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-08-02, 17:41
  2. Vilka får sova i er säng? Säng-enkät.
    By alle in forum Ordet är fritt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2011-07-28, 22:20
  3. Säng, säng, säng, sova...
    By mamzen64 in forum Känsliga snack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-18, 00:01
  4. Egen säng/ delad säng
    By _mammamia_ in forum _0705 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 16:38
  5. Blöt säng igen
    By maylin in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 12:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar