Hej alla tjejer - ang. kvällsskrik
_0509 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Hej alla tjejer - ang. kvällsskrik

    Jag vill dela med mig något som fick min lilla Josefin att minska sina magont kvällsskrik drastiskt.

    Jag började med att undvika följande:

    -Apelsinjuice
    -Grönsaker, framför allt lök och kål
    -Frukt, till exempel äpplen och plommon
    -Starkt kryddad mat
    -Choklad, kaffe, te och andra koffeinhaltiga drycker
    -Grovt bröd
    -Coca cola

    Jag bara alltså undviker men äter lite av allt förutom lök, cola, apelisnjuice och äpplen som jag strängligen inte äter. Kaffe dricker jag bara en kopp på dagen:

    Viktigt!
    Förutom att följa listan dricker jag ca 2 koppar fänkålste med anis fr. hälsokostbutiken och ger henne 10 droppar miniform innan amning de 2 sista kvällsmåltiderna innan natten.

    Lilla Josefin har trappat ner från att ha skrikit i timmar till att skrika ca 5 min. á ca 3ggr på nån timme så detta gör jag gärna så länge jag ammar och jag ser resultat på henne.

    kramisar
    Maja
  2. 1
    Hej alla tjejer - ang. kvällsskrik Jag vill dela med mig något som fick min lilla Josefin att minska sina magont kvällsskrik drastiskt.

    Jag började med att undvika följande:

    -Apelsinjuice
    -Grönsaker, framför allt lök och kål
    -Frukt, till exempel äpplen och plommon
    -Starkt kryddad mat
    -Choklad, kaffe, te och andra koffeinhaltiga drycker
    -Grovt bröd
    -Coca cola

    Jag bara alltså undviker men äter lite av allt förutom lök, cola, apelisnjuice och äpplen som jag strängligen inte äter. Kaffe dricker jag bara en kopp på dagen:

    Viktigt!
    Förutom att följa listan dricker jag ca 2 koppar fänkålste med anis fr. hälsokostbutiken och ger henne 10 droppar miniform innan amning de 2 sista kvällsmåltiderna innan natten.

    Lilla Josefin har trappat ner från att ha skrikit i timmar till att skrika ca 5 min. á ca 3ggr på nån timme så detta gör jag gärna så länge jag ammar och jag ser resultat på henne.

    kramisar
    Maja
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2

    skönt att du hittat ett trix

    som funkar
    Med Em gav jag henne tsk-vis av te gjort på fänkål o anis, hjälpte bra i komb. med Minifom.
    Denna gång e vi lyckligt förskonade... peppar, peppar
    Men han blir tjorvig av ersättning som vi provat för att se hur det funkar för att kunna använda OM mjäälken tar slut när jag jobbar... ska prove Nestlés... fast de är hemska m tanke på vad de gjort i Afrika....

    kram
  4. 2
    skönt att du hittat ett trix som funkar
    Med Em gav jag henne tsk-vis av te gjort på fänkål o anis, hjälpte bra i komb. med Minifom.
    Denna gång e vi lyckligt förskonade... peppar, peppar
    Men han blir tjorvig av ersättning som vi provat för att se hur det funkar för att kunna använda OM mjäälken tar slut när jag jobbar... ska prove Nestlés... fast de är hemska m tanke på vad de gjort i Afrika....

    kram
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3

    hej du...

    vad har de gjort i Afrika?
  6. 3
    hej du... vad har de gjort i Afrika?
  7. Medlem sedan
    Mar 2005
    #4

    jo

    De övertygade mammorna att ersättning var bättre än bröstmjölk. Följden blev att många barn blev sjuka ch även dog. Som jag minns det var det p.g.a. att de inte hade tillgång till rent vatten.
    Tycker att det är höjden av omoral att låta nån tro att de ska använda sina surt förvärvade pengar på en produkt som de har en mycket bättre variant av i den egan kroppen.
    Visst ersättning är bra, när den behövs, men om man kan amma så är det ju bättre ändå.
    Jag undviker i möjligaste mån Nestlé, men det är svårt då de är så stoooooora och äger bolag via andra bolag.
    Säger moral-Karin
  8. 4
    jo De övertygade mammorna att ersättning var bättre än bröstmjölk. Följden blev att många barn blev sjuka ch även dog. Som jag minns det var det p.g.a. att de inte hade tillgång till rent vatten.
    Tycker att det är höjden av omoral att låta nån tro att de ska använda sina surt förvärvade pengar på en produkt som de har en mycket bättre variant av i den egan kroppen.
    Visst ersättning är bra, när den behövs, men om man kan amma så är det ju bättre ändå.
    Jag undviker i möjligaste mån Nestlé, men det är svårt då de är så stoooooora och äger bolag via andra bolag.
    Säger moral-Karin
  9. Medlem sedan
    Jul 2004
    #5

    och jag väktar ock!

    ...försöker udvika nestlé som mkt det bara går - liksom philip morris och coca-cola. *ler*

    moral-tant på höga hästar? javisst! *blink*
  10. 5
    och jag väktar ock! ...försöker udvika nestlé som mkt det bara går - liksom philip morris och coca-cola. *ler*

    moral-tant på höga hästar? javisst! *blink*
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6

    inte rätt...

    de gav gratisprover till sjukhusen i afrika...det har de dock slutat med och jag tycker isåfall att semper är lika illa för det är vad som finns på de svenska sjukhusen och tro inte att sverige är bättre...visst vi har rent vatten men mina stora tjejer blev itryckta ersättning från dag ett och jag fick hela vistelsen veta att jag inte skulle kunna amma dem!

    Jag undviker helst båda för jag tycker båda gärna ser att man hellre ger deras produkter än egna (naturligtvis de skall ju tjäna pengar som vilket annat företag som helst :))...men nu råkar det vara så att mina barn verkar föredra Nestlé för med två föräldrar med dåliga magar så får man knappast stålmage :(

    Jag har hög moral men för det första så gillar jag inte döma andra efter vad jag hör ryktesvägen utan vill läsa på själv och för det andra så tycker jag faktiskt att alla förtjänar en andra chans vad man gjort i det förgångna kan man inte bli straffad för i all evinerlighet...
  12. 6
    inte rätt... de gav gratisprover till sjukhusen i afrika...det har de dock slutat med och jag tycker isåfall att semper är lika illa för det är vad som finns på de svenska sjukhusen och tro inte att sverige är bättre...visst vi har rent vatten men mina stora tjejer blev itryckta ersättning från dag ett och jag fick hela vistelsen veta att jag inte skulle kunna amma dem!

    Jag undviker helst båda för jag tycker båda gärna ser att man hellre ger deras produkter än egna (naturligtvis de skall ju tjäna pengar som vilket annat företag som helst :))...men nu råkar det vara så att mina barn verkar föredra Nestlé för med två föräldrar med dåliga magar så får man knappast stålmage :(

    Jag har hög moral men för det första så gillar jag inte döma andra efter vad jag hör ryktesvägen utan vill läsa på själv och för det andra så tycker jag faktiskt att alla förtjänar en andra chans vad man gjort i det förgångna kan man inte bli straffad för i all evinerlighet...

Liknande trådar

  1. Kvällsskrik
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-12-02, 08:32
  2. Kvällsskrik.
    By Minchi in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 14:27
  3. Kvällsskrik....
    By Emelie_winge in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 22:09
  4. kvällsskrik...
    By charlie med 3 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 17:28
  5. Kvällsskrik
    By Jeany in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 20:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar