Tips på matematikbok önskas!
Förskoleklass (6-års.)
  1. Antons mamma
    #1

    Tips på matematikbok önskas!

    Sonen går i åk 3 men får ingen som helst utmaning i matematik i skolan. Han vill nu att vi skaffar en mattebok att ha hemma där han får jobba med sånt som han gillar (volymer, procent, vinklar, areor etc). Jag är utbildad inom matematik så jag tror vi grejar förståelsen hemma men jag vore väldigt tacksam för hjälp med förslag på vilken matematikbok vi kan skaffa oss?

    Vi jobbar dagligen med mattegåtor, vardagsmatematik etc, matematiken är levande här hemma men sonen vill ha lite mer att bita i!
  2. 1
    Tips på matematikbok önskas! Sonen går i åk 3 men får ingen som helst utmaning i matematik i skolan. Han vill nu att vi skaffar en mattebok att ha hemma där han får jobba med sånt som han gillar (volymer, procent, vinklar, areor etc). Jag är utbildad inom matematik så jag tror vi grejar förståelsen hemma men jag vore väldigt tacksam för hjälp med förslag på vilken matematikbok vi kan skaffa oss?

    Vi jobbar dagligen med mattegåtor, vardagsmatematik etc, matematiken är levande här hemma men sonen vill ha lite mer att bita i!
  3. L
    #2

    Bit för bit

    På ekelunds förlag. Finns både \"räknebok\" och \"problembok\"
  4. 2
    Bit för bit På ekelunds förlag. Finns både \"räknebok\" och \"problembok\"
  5. Sofia*
    #3

    Kolla in

    www.learningpage.com Visserligen är det på engelska men matten är ju ett eget språk så det mesta går att använda ändå.
    www.lektion.se är ett annat bra ställe att leta material på. Jag tycker inte att det finns några riktigt bra mateböcker men ska det vara någon får det väl vara Alma. Däremot finns mulitmatte som är ett kopieringsunderlag, det är bra, kanske finns det på nätet. Materialet till mattecirkeln tycker jag också är bra. Du kan kolla det på www.mattecirkeln.nu Jag brukar låta eleverna göra uppgifter till sig själva och lösa dem, det brukar vara bra för då blir det på absolut rätt nivå.
  6. 3