storlek på skolklasser?
Förskoleklass (6-års.)
  1. Mamman
    #1

    storlek på skolklasser?

    Hej,
    hur många elever är det vanligtvis i en klass när barnen går i låg - och mellanstadiet? Har hittat en friskola där klasserna består av 15 elever i varje - visst är det väl ovanligt små klasser?
    Tacksam för svar?
  2. 1
    storlek på skolklasser? Hej,
    hur många elever är det vanligtvis i en klass när barnen går i låg - och mellanstadiet? Har hittat en friskola där klasserna består av 15 elever i varje - visst är det väl ovanligt små klasser?
    Tacksam för svar?
  3. Sofia*
    #2

    18-25

    I de flesta kommuner ligger delningstalet på 25. Det innebär att är de 26 barn ska klassen delas, fast inte alla gör det ändå. I andra kommuner finns inga delningstal alls. Jag arbetar på en skola där vi har små klasser eftersom många av eleverna har svenska som andra språk. Vi har 18-25 elever i klasserna och delar absolut på 26. Min dotter går på en friskola och de är ca 15 i sina klasser.
  4. 2
    18-25 I de flesta kommuner ligger delningstalet på 25. Det innebär att är de 26 barn ska klassen delas, fast inte alla gör det ändå. I andra kommuner finns inga delningstal alls. Jag arbetar på en skola där vi har små klasser eftersom många av eleverna har svenska som andra språk. Vi har 18-25 elever i klasserna och delar absolut på 26. Min dotter går på en friskola och de är ca 15 i sina klasser.
  5. NillaN
    #3

    Dotterns klass

    har endast 16 elever,
    jag e FÖR små klasser,
    Skolan jag jobbar på är det allt från 18 elever till hela 34!!!!!!
  6. 3
    Dotterns klass har endast 16 elever,
    jag e FÖR små klasser,
    Skolan jag jobbar på är det allt från 18 elever till hela 34!!!!!!
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Vi har också friskola,

    de är 17 st i sonens klass. Den skolan tar in max 20 elever i alla årskurser, från 6-års till 9:an. Det tycker jag är jättebra.
  8. 4
    Vi har också friskola, de är 17 st i sonens klass. Den skolan tar in max 20 elever i alla årskurser, från 6-års till 9:an. Det tycker jag är jättebra.
  9. Karin
    #5

    Där vi har våra

    barn måste de vara 25 i lågstadiet samt 30 i mellanstadiet för att ekonomin ska gå ihop. Skolan får lite bidrag eftersom fördelningen bygger på antal invandrarbarn, föräldrarnas utbildningsnivå mm vilket innebär att vi får lite. En del klasser är färre elever i början men då hamnar alla nyinflyttade där.
  10. 5
    Där vi har våra barn måste de vara 25 i lågstadiet samt 30 i mellanstadiet för att ekonomin ska gå ihop. Skolan får lite bidrag eftersom fördelningen bygger på antal invandrarbarn, föräldrarnas utbildningsnivå mm vilket innebär att vi får lite. En del klasser är färre elever i början men då hamnar alla nyinflyttade där.

Liknande trådar

  1. Sammansatta skolklasser
    By Urd! in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 14:47
  2. Storlek?
    By Minks in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-04-29, 07:22
  3. storlek 68
    By Anki-panki in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-02-10, 13:52
  4. WS storlek?
    By Ellens mamma in forum Småbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 17:17
  5. storlek på skolklasser?
    By Mamman in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 19:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar