Sonen går i åk 3 men får ingen som helst
Skolbarn
  1. Antons mamma
    #1

    Sonen går i åk 3 men får ingen som helst

    Råkade posta inlägget i \"börja skolan\" vilket ju inte var riktigt rätt! Försöker här istället!

    Sonen går i åk 3 men får ingen som helst utmaning i matematik i skolan. Han vill nu att vi skaffar en mattebok att ha hemma där han får jobba med sånt som han gillar (volymer, procent, vinklar, areor etc). Jag är utbildad inom matematik så jag tror vi grejar förståelsen hemma men jag vore väldigt tacksam för hjälp med förslag på vilken matematikbok vi kan skaffa oss?

    Vi jobbar dagligen med mattegåtor, vardagsmatematik etc, matematiken är levande här hemma men sonen vill ha lite mer att bita i!
  2. 1
    Sonen går i åk 3 men får ingen som helst Råkade posta inlägget i \"börja skolan\" vilket ju inte var riktigt rätt! Försöker här istället!

    Sonen går i åk 3 men får ingen som helst utmaning i matematik i skolan. Han vill nu att vi skaffar en mattebok att ha hemma där han får jobba med sånt som han gillar (volymer, procent, vinklar, areor etc). Jag är utbildad inom matematik så jag tror vi grejar förståelsen hemma men jag vore väldigt tacksam för hjälp med förslag på vilken matematikbok vi kan skaffa oss?

    Vi jobbar dagligen med mattegåtor, vardagsmatematik etc, matematiken är levande här hemma men sonen vill ha lite mer att bita i!
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Skulle ju funka

    med vilken mattebok som helst, som vänder sig till år 4-6.
    Sedan finns ju temaböcker inom de olika områdena du beskrev.
    Tips:Be att få titta i skolans läromedelskataloger!Eller be att få låna hem ex av skolans temaböcker, kanske.
  4. 2
    Skulle ju funka med vilken mattebok som helst, som vänder sig till år 4-6.
    Sedan finns ju temaböcker inom de olika områdena du beskrev.
    Tips:Be att få titta i skolans läromedelskataloger!Eller be att få låna hem ex av skolans temaböcker, kanske.
  5. Agneta H m trean bf 8/11 (+6)
    #3

    Det finns inte...

    ...gamla matteböcker kvar på skolan som inte används längre? Min dotter fick en i våras av sin fröken. Jag tycker du ska fråga. Bättre att de kommer till användning än att de slängs.
  6. 3
    Det finns inte... ...gamla matteböcker kvar på skolan som inte används längre? Min dotter fick en i våras av sin fröken. Jag tycker du ska fråga. Bättre att de kommer till användning än att de slängs.

Liknande trådar

  1. Har ingen som helst lust
    By marib in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-01-09, 00:35
  2. Jag har ingen som helst lust
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 19:25
  3. Sonen kan säga vad som helst..
    By feather in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 07:36
  4. Sonen vill helst bara vara hemma
    By Mamman1 in forum Ensamförälder
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-11, 11:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar