Sonen går i åk 3 men får ingen som helst
Skolbarn
  1. Antons mamma
    #1

    Sonen går i åk 3 men får ingen som helst

    Råkade posta inlägget i \"börja skolan\" vilket ju inte var riktigt rätt! Försöker här istället!

    Sonen går i åk 3 men får ingen som helst utmaning i matematik i skolan. Han vill nu att vi skaffar en mattebok att ha hemma där han får jobba med sånt som han gillar (volymer, procent, vinklar, areor etc). Jag är utbildad inom matematik så jag tror vi grejar förståelsen hemma men jag vore väldigt tacksam för hjälp med förslag på vilken matematikbok vi kan skaffa oss?

    Vi jobbar dagligen med mattegåtor, vardagsmatematik etc, matematiken är levande här hemma men sonen vill ha lite mer att bita i!
  2. 1
    Sonen går i åk 3 men får ingen som helst Råkade posta inlägget i \"börja skolan\" vilket ju inte var riktigt rätt! Försöker här istället!

    Sonen går i åk 3 men får ingen som helst utmaning i matematik i skolan. Han vill nu att vi skaffar en mattebok att ha hemma där han får jobba med sånt som han gillar (volymer, procent, vinklar, areor etc). Jag är utbildad inom matematik så jag tror vi grejar förståelsen hemma men jag vore väldigt tacksam för hjälp med förslag på vilken matematikbok vi kan skaffa oss?

    Vi jobbar dagligen med mattegåtor, vardagsmatematik etc, matematiken är levande här hemma men sonen vill ha lite mer att bita i!
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Skulle ju funka

    med vilken mattebok som helst, som vänder sig till år 4-6.
    Sedan finns ju temaböcker inom de olika områdena du beskrev.
    Tips:Be att få titta i skolans läromedelskataloger!Eller be att få låna hem ex av skolans temaböcker, kanske.
  4. 2
    Skulle ju funka med vilken mattebok som helst, som vänder sig till år 4-6.
    Sedan finns ju temaböcker inom de olika områdena du beskrev.
    Tips:Be att få titta i skolans läromedelskataloger!Eller be att få låna hem ex av skolans temaböcker, kanske.
  5. Agneta H m trean bf 8/11 (+6)
    #3