stinkande stygn...
_0510 Oktoberbarn
  1. skäms lite...
    #1

    stinkande stygn...

    Detta låter så superäckligt så jag väljer att vara anonym...

    Min fråga är alltså: är det normalt att stygnen luktar illa? Jag syddes i mellangården med 3 inre och 1 yttre stygn. Det yttre har lossnat, men det finns kvar ett par i slidöppningen. Och de luktar så illa! Som var, ja liksom inflammerat. Har inget ont och det ser inte irriterat ut eller så. Men denna lukt! Har inget minne av att det var så förra gången...I och för sig är det väl inte jättekonstigt om 4 veckor gamla styg i den regionen inte luktar hallon, men i alla fall...
    Borde jag kontakta min BM?
  2. 1
    stinkande stygn... Detta låter så superäckligt så jag väljer att vara anonym...

    Min fråga är alltså: är det normalt att stygnen luktar illa? Jag syddes i mellangården med 3 inre och 1 yttre stygn. Det yttre har lossnat, men det finns kvar ett par i slidöppningen. Och de luktar så illa! Som var, ja liksom inflammerat. Har inget ont och det ser inte irriterat ut eller så. Men denna lukt! Har inget minne av att det var så förra gången...I och för sig är det väl inte jättekonstigt om 4 veckor gamla styg i den regionen inte luktar hallon, men i alla fall...
    Borde jag kontakta min BM?
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    humm...

    och det är inte avslag som luktar då?

    Testa att badda med sån där lösning man använder till babynaveln... Vad heter det? Klorhexidin eller något liknande.

    Hur som helst tycker jag du skall kontakta din barnmorska, infektioner är ju aldrig trevliga - men ofta lätta att få bukt med om man söker hjälp.
  4. 2
    humm... och det är inte avslag som luktar då?

    Testa att badda med sån där lösning man använder till babynaveln... Vad heter det? Klorhexidin eller något liknande.

    Hur som helst tycker jag du skall kontakta din barnmorska, infektioner är ju aldrig trevliga - men ofta lätta att få bukt med om man söker hjälp.
  5. Medlem sedan
    Jul 2004
    #3

    Avslaget?

    Säger som Uuma.. Hmm, jag förstår inte riktigt... har ditt avslag upphört? För det i sig luktar ju inte jordgubb direkt. Det låter ju som om det är det du känner, att stygnen skulle lukta låter lite konstigt?
  6. 3
    Avslaget? Säger som Uuma.. Hmm, jag förstår inte riktigt... har ditt avslag upphört? För det i sig luktar ju inte jordgubb direkt. Det låter ju som om det är det du känner, att stygnen skulle lukta låter lite konstigt?
  7. Åsa
    #4

    Min barnmorska sa...

    ...att om det luktar \"fisk\" i de nedre regionerna ska man absolut kontakta sjukhuset för det kan vara livmoderinflamation.
  8. 4
    Min barnmorska sa... ...att om det luktar \"fisk\" i de nedre regionerna ska man absolut kontakta sjukhuset för det kan vara livmoderinflamation.
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5

    Ja, inte luktar jag gott

    men jag tror det är avslaget. Jag tycker du ska kolla de bara för att slippa vara orolig. Skämmas behöver du inte!
  10. 5
    Ja, inte luktar jag gott men jag tror det är avslaget. Jag tycker du ska kolla de bara för att slippa vara orolig. Skämmas behöver du inte!

Liknande trådar

  1. stinkande gummistövlar
    By euphrosyne in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2018-12-05, 12:41
  2. På tal om stinkande städning
    By Malinau in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 14:26
  3. Stinkande overall
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 13:56
  4. Stinkande hm-kläder
    By Lima in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 18:04
  5. Stygn, ej stygn, klaffar?
    By deepthii in forum Förlossning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 23:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar