Jag får nog göra mitt egna lilla julbord
Vikt
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Jag får nog göra mitt egna lilla julbord

    iår då vi ska hem till svärmor o svärfar på lille julafton.

    Får väl stek lite vego eller lågkalori köttbullar, en egen mage jansson osv.

    kom gärna med lite tips på vad man mer kan äta för magert vid jul som jag kan göra hemma och ta med mig.
  2. 1
    Jag får nog göra mitt egna lilla julbord iår då vi ska hem till svärmor o svärfar på lille julafton.

    Får väl stek lite vego eller lågkalori köttbullar, en egen mage jansson osv.

    kom gärna med lite tips på vad man mer kan äta för magert vid jul som jag kan göra hemma och ta med mig.
  3. jenpet
    #2

    Detta:

    Quornköttbullar.
    Jansson där du använder hälften lättmjölk och hälften mager grädde (typ 7%).
    Prinskorvar med så hög köttmängd som möjligt fast istället bara _få_.
    Ät sill från \"klar\" lag hellre än tjock och simmig baserad på grädde t ex.
    Ägg är nyttigt ifall du inte överdriver, och vill du snåla på fettet där så ät mest vitor.
    Grönsaker finns oftast för få på julbordet, gör en wok av strimlad rödkål, vitkål, morot och lök.
  4. 2
    Detta: Quornköttbullar.
    Jansson där du använder hälften lättmjölk och hälften mager grädde (typ 7%).
    Prinskorvar med så hög köttmängd som möjligt fast istället bara _få_.
    Ät sill från \"klar\" lag hellre än tjock och simmig baserad på grädde t ex.
    Ägg är nyttigt ifall du inte överdriver, och vill du snåla på fettet där så ät mest vitor.
    Grönsaker finns oftast för få på julbordet, gör en wok av strimlad rödkål, vitkål, morot och lök.
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3

    tack för tipsen

    men jag tror nog jag undviker kål och lök...Sagas mage mår nog inte allt för bra då :/
  6. 3
    tack för tipsen men jag tror nog jag undviker kål och lök...Sagas mage mår nog inte allt för bra då :/

Liknande trådar

  1. Tillägg till mitt julbord
    By Christopher in forum Singelmingel
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-12-15, 16:28
  2. Mitt GI-julbord idag *rapport*
    By Blomman in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 08:25
  3. Ställde in mitt julbord
    By heaven in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 18:12
  4. Ska göra mitt första egna
    By GunillaK in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-19, 15:40
  5. Min egna lilla teori...
    By siri in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 17:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar