Vad läser ni för barnen nu?
_01 Höstbarn
  1. memim
    #1

    Vad läser ni för barnen nu?

    Vad har barnen för favoritböcker just nu?
    Det är ju igen dags att uppdatera på bokfronten tycker jag.

    Vi läser fortfarande de evinnerliga Bockarna Bruse, Halvan och sopbilen, bärgningsbilen, polisbilen, brandbilen..Åtminstone jag behöver nåt nytt!

  2. 1
    Vad läser ni för barnen nu? Vad har barnen för favoritböcker just nu?
    Det är ju igen dags att uppdatera på bokfronten tycker jag.

    Vi läser fortfarande de evinnerliga Bockarna Bruse, Halvan och sopbilen, bärgningsbilen, polisbilen, brandbilen..Åtminstone jag behöver nåt nytt!

  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2

    Just nu...

    ...är det Gittan-böckerna som gäller här.
    Gittan och älgbrorsorna, Gittan och gråvargarna och så finns det nån till med får i som jag inte minns vad den heter.

    Sedan är (fortfarande) Petter och hans fyra getter en stor favorit. Viktor kan texten utantill och \"läser\" den då och då för lillasyster.
  4. 2
    Just nu... ...är det Gittan-böckerna som gäller här.
    Gittan och älgbrorsorna, Gittan och gråvargarna och så finns det nån till med får i som jag inte minns vad den heter.

    Sedan är (fortfarande) Petter och hans fyra getter en stor favorit. Viktor kan texten utantill och \"läser\" den då och då för lillasyster.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Gittan och fårskallarna

    den har vi och den gillar jag :)
    Fast vi läser den inte så ofta. Men nån av de andra Gittanböckerna ska vi kanske satsa på.

    Tack för tipset!
  6. 3
    Gittan och fårskallarna den har vi och den gillar jag :)
    Fast vi läser den inte så ofta. Men nån av de andra Gittanböckerna ska vi kanske satsa på.

    Tack för tipset!
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4

    Lite dålig på det

    har jag varit ett tag. Att läsa alltså. Vi läser i alla fall Pettson och så har vi en \"gammal\" sagobok från när jag var liten, som de älskar \"De gamla goda sagorna\". Det är roliga bilder i den. Inga bra förslag alltså och nu måste vi börja läsa igen. jag är ju inte så trött längre och det är ju så mysigt.
  8. 4
    Lite dålig på det har jag varit ett tag. Att läsa alltså. Vi läser i alla fall Pettson och så har vi en \"gammal\" sagobok från när jag var liten, som de älskar \"De gamla goda sagorna\". Det är roliga bilder i den. Inga bra förslag alltså och nu måste vi börja läsa igen. jag är ju inte så trött längre och det är ju så mysigt.
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5

    G gillar lite olika...

    De klassiska sagorna (Snövit, Rödluvan osv...), Bamse (han prenumererar)och sänt han plockar upp på biblioteket.
  10. 5
    G gillar lite olika... De klassiska sagorna (Snövit, Rödluvan osv...), Bamse (han prenumererar)och sänt han plockar upp på biblioteket.
  11. Medlem sedan
    Apr 1999
    #6

    Prostens barnbarn

    Lydia har varit och grävt i mina gamla böcker hos mormor och morfar och hittade tre böcker om Prostens barnbarn som vi betat av i rask takt. Hon älskar dem! Annars läser vi ofta Askungen, Kråke, Pettson samt Astids Lindgrens böcker.
  12. 6
    Prostens barnbarn Lydia har varit och grävt i mina gamla böcker hos mormor och morfar och hittade tre böcker om Prostens barnbarn som vi betat av i rask takt. Hon älskar dem! Annars läser vi ofta Askungen, Kråke, Pettson samt Astids Lindgrens böcker.
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7

    Karl gillar

    Alfons (typ Mera knyt, Aja Baja, Godnatt).
    Håkan Bråkan och den spökiga källaren.
    Lilla H
    ABC av Jan Lööv
    Pelle i djungeln
    Barnen i luften och barnen i djungeln (Krantz)
    Historien om någon

    Vi har äntligen fått in en bra biblioteksrutin och varje kväll väljer Karl och Ida varsin bok, det är så roligt!

  14. 7
    Karl gillar Alfons (typ Mera knyt, Aja Baja, Godnatt).
    Håkan Bråkan och den spökiga källaren.
    Lilla H
    ABC av Jan Lööv
    Pelle i djungeln
    Barnen i luften och barnen i djungeln (Krantz)
    Historien om någon

    Vi har äntligen fått in en bra biblioteksrutin och varje kväll väljer Karl och Ida varsin bok, det är så roligt!

  15. Medlem sedan
    May 2001
    #8

    Pippi

    För tillfället läser vi inte så mycket av hans egna böcker, där är han mest intresserad av faktaböckerna som Myror i brallan.
    Vi går till biblioteket och lånar nytt varje gång vi lämnar böcker, men nu har han velat låna om en bok som heter Stötnisse åker jorden runt, två gånger. Det finns säkert fler av de böckerna men jag har inte hittat någon än. En Alfons brukar det alltid bli också, dem gillar han.
    Pippi är annars det stora läsprojektet nu, och då läser vi en tjock \"riktig\" Pippi, tänkte jag skriva, ingen bilderbok alltså.
  16. 8
    Pippi För tillfället läser vi inte så mycket av hans egna böcker, där är han mest intresserad av faktaböckerna som Myror i brallan.
    Vi går till biblioteket och lånar nytt varje gång vi lämnar böcker, men nu har han velat låna om en bok som heter Stötnisse åker jorden runt, två gånger. Det finns säkert fler av de böckerna men jag har inte hittat någon än. En Alfons brukar det alltid bli också, dem gillar han.
    Pippi är annars det stora läsprojektet nu, och då läser vi en tjock \"riktig\" Pippi, tänkte jag skriva, ingen bilderbok alltså.
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9

    Elias gillar nu:

    petsson och findus
    klas klättermus
    bamse serietidning

    Han önskar sig nils karlsson pyssling och rasmus på luffen i födelsedagspresent.
  18. 9
    Elias gillar nu: petsson och findus
    klas klättermus
    bamse serietidning

    Han önskar sig nils karlsson pyssling och rasmus på luffen i födelsedagspresent.
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10

    Rut och Knut,

    Alfons, Laban plus en massa gamla bocker som Hermans pappa hade nar han var liten! (t ex Kalle Kanin, Misse och Dagge, Pappa Ruff, Mamma Muff och lille Tusse)

    Klassikerna som Snovit, Askungen, Pinoccio, Den fula ankungen, Den standaktige tennsoldaten osv gar ocksa hem! Han har en _tjock_ sagobok med alla sagorna samlade och den laser vi ofta ur!

  20. 10
    Rut och Knut, Alfons, Laban plus en massa gamla bocker som Hermans pappa hade nar han var liten! (t ex Kalle Kanin, Misse och Dagge, Pappa Ruff, Mamma Muff och lille Tusse)

    Klassikerna som Snovit, Askungen, Pinoccio, Den fula ankungen, Den standaktige tennsoldaten osv gar ocksa hem! Han har en _tjock_ sagobok med alla sagorna samlade och den laser vi ofta ur!

  21. Medlem sedan
    Jan 2001
    #11

    Pixi-böcker

    av alla de slag (har hur många som helst sparade från när jag var liten) tycker Filippa är jätteroliga.
  22. 11
    Pixi-böcker av alla de slag (har hur många som helst sparade från när jag var liten) tycker Filippa är jätteroliga.
  23. Medlem sedan
    Oct 2001
    #12

    Bajsboken

    Rut och Knut och lilla Tjut.
    Mamma Mu
    Gittan

    Känner också att vi behöver uppdatera lite i bokhyllan. Bra julklappsönskning helt klart!
  24. 12
    Bajsboken Rut och Knut och lilla Tjut.
    Mamma Mu
    Gittan

    Känner också att vi behöver uppdatera lite i bokhyllan. Bra julklappsönskning helt klart!
  25. Medlem sedan
    Oct 2001
    #13

    Mera

    Rödluvan och Vargen
    Håkan bråkan och det stora bråket (heter den så?)
    Och myror i brallan boken.


  26. 13
    Mera Rödluvan och Vargen
    Håkan bråkan och det stora bråket (heter den så?)
    Och myror i brallan boken.


  27. Kakan
    #14

    När Åkes mamma glömde bort

    En jättefin alldeles nyutkommen bok som Love fick i 4-årspresent. Pija Lunderbaum (? - ja hon som skrivit Gittan-böckerna. Handlar om en sönderstressad mamma som inte ser sin pojke. Men så en dag förvandlas hon till en knasig drake som gör väldigt annorlunda saker. Skitbra bok, tycker jag och Love!
  28. 14
    När Åkes mamma glömde bort En jättefin alldeles nyutkommen bok som Love fick i 4-årspresent. Pija Lunderbaum (? - ja hon som skrivit Gittan-böckerna. Handlar om en sönderstressad mamma som inte ser sin pojke. Men så en dag förvandlas hon till en knasig drake som gör väldigt annorlunda saker. Skitbra bok, tycker jag och Love!
  29. Cecilia & Samuel
    #15

    Bokstavsböckerna

    Samuel älskar bokstavsböckerna vi prenumererar på (GoBoken). Vi har ungefär halva alfabetet nu, och han vill lyssna på dem v-a-r-j-e kväll. Lite större variation än när han ville höra om tågen i \"Så funkar det\" i alla fall. :)

    Andra favoriter är Pelle Svanslös, Petter och hans 4 getter, och så tror jag han läser några böcker om en bäver som heter Castor (hos Samuels farmor & farfar).
  30. 15
    Bokstavsböckerna Samuel älskar bokstavsböckerna vi prenumererar på (GoBoken). Vi har ungefär halva alfabetet nu, och han vill lyssna på dem v-a-r-j-e kväll. Lite större variation än när han ville höra om tågen i \"Så funkar det\" i alla fall. :)

    Andra favoriter är Pelle Svanslös, Petter och hans 4 getter, och så tror jag han läser några böcker om en bäver som heter Castor (hos Samuels farmor & farfar).

Liknande trådar

  1. Läser barnen Moa och Mille???
    By Karin m I&O in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-23, 16:47
  2. Man läser och läser och läser lite till
    By pösmunken in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 13:28
  3. Läser för barnen
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-22, 20:16
  4. Ni som läser i läser i basgrupper.
    By Anti-PBL in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 11:33
  5. läser och läser men skriver inte ofta
    By aberge in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 12:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar