Ensam hemma?
_00 Alla barn
  1. Maa
    #1

    Ensam hemma?

    Är det lagom att börja nu? Sonen vill gärna prova att vara ensam hemma, och jag har tänkt att han ska få testa typ 5-10 minuter när jag går iväg till en annan del av hyreshuset bara.
    Har ni börjat än?
  2. 1
    Ensam hemma? Är det lagom att börja nu? Sonen vill gärna prova att vara ensam hemma, och jag har tänkt att han ska få testa typ 5-10 minuter när jag går iväg till en annan del av hyreshuset bara.
    Har ni börjat än?
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2

    Ja Filiph är

    Ensam hemma när jag går runt gata med grannens hund. Han vet exakt vart jag går då. Han har oxå fåt vara hemma själv när jag gått med Elise till dagis och det huset ligger ca 5 meter härifrån.
  4. 2
    Ja Filiph är Ensam hemma när jag går runt gata med grannens hund. Han vet exakt vart jag går då. Han har oxå fåt vara hemma själv när jag gått med Elise till dagis och det huset ligger ca 5 meter härifrån.
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3

    Det händer att

    Hannah får vara själv när jag lämnar Patricia på skolan. Tar ca 10 minuter och hon vet att jag kommer så fort som möjligt. Men längre stunder blir det inte.
  6. 3
    Det händer att Hannah får vara själv när jag lämnar Patricia på skolan. Tar ca 10 minuter och hon vet att jag kommer så fort som möjligt. Men längre stunder blir det inte.
  7. semla
    #4

    Jadå

    Nellie har varit ensam hemma ganska länge nu. Ingen längre stund, men hon brukar få vara hemma och titta på en film när vi går med lillasyster för att hon ska somna.
    Hon är inte särdeles förtjust i att vara hemma själv men det funkar bra.
  8. 4
    Jadå Nellie har varit ensam hemma ganska länge nu. Ingen längre stund, men hon brukar få vara hemma och titta på en film när vi går med lillasyster för att hon ska somna.
    Hon är inte särdeles förtjust i att vara hemma själv men det funkar bra.
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5

    Glömde

    ju att han säger ofta att han kan ju stanna hemma när vi far på affären men där går min gräns- Vill inte köra iväg någonstanns med bil och lämna honom hemma om nått händer oss.
  10. 5
    Glömde ju att han säger ofta att han kan ju stanna hemma när vi far på affären men där går min gräns- Vill inte köra iväg någonstanns med bil och lämna honom hemma om nått händer oss.
  11. Medlem sedan
    Dec 1999
    #6

    Korta stunder

    när jag går runt kvareter med vovvis är barnen hemma själva, funkar jättebra.
  12. 6
    Korta stunder när jag går runt kvareter med vovvis är barnen hemma själva, funkar jättebra.
  13. Mustardseed
    #7

    Jaa då

    Där vi bodde tidigare så låg affären mindre än fem minuter bort, och då var Lova ofta kvar hemma när jag sprang dit för att köpa nån liter mjölk eller vad det nu kunde vara. Hon kunde lätt ta sig dit själv (gångväg utan bilar) om hon kom på att hon absolut inte ville vara kvar hemma, men oftast satt hon bara och tittade på tv när jag var borta. Detta började när hon var ca fyra år tror jag.

    Nu däremot bor vi så att affären är längre bort (=tar bilen) och vartän man ska i princip så måste man gå förbi gator med trafik (så hon kan inte komma efter om hon får för sig det), så nu har hon inte varit själv hemma på ett tag. Däremot kan hon ju vara själv inne i huset om jag är ute i trädgården och krattar eller något tex och det är ju nästan samma sak som att vara helt själv eftersom jag inte hör vad hon håller på med därinne.

  14. 7
    Jaa då Där vi bodde tidigare så låg affären mindre än fem minuter bort, och då var Lova ofta kvar hemma när jag sprang dit för att köpa nån liter mjölk eller vad det nu kunde vara. Hon kunde lätt ta sig dit själv (gångväg utan bilar) om hon kom på att hon absolut inte ville vara kvar hemma, men oftast satt hon bara och tittade på tv när jag var borta. Detta började när hon var ca fyra år tror jag.

    Nu däremot bor vi så att affären är längre bort (=tar bilen) och vartän man ska i princip så måste man gå förbi gator med trafik (så hon kan inte komma efter om hon får för sig det), så nu har hon inte varit själv hemma på ett tag. Däremot kan hon ju vara själv inne i huset om jag är ute i trädgården och krattar eller något tex och det är ju nästan samma sak som att vara helt själv eftersom jag inte hör vad hon håller på med därinne.

Liknande trådar

  1. Ensam hemma
    By Bea E in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-26, 14:02
  2. Ensam hemma
    By Matte_geting in forum Singelmingel
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 21:23
  3. Ensam hemma
    By maylin in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 20:38
  4. Ensam hemma!
    By x-tjejen in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 09:40
  5. Ensam hemma, heeelt ensam!
    By Winnertaco in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 14:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar