Fult och otrevligt språk. Långt
Skolbarn
  1. Peaches
    #1

    Fult och otrevligt språk. Långt

    Hej.
    jag är mamma till en tjej som går i 0:an. På hennnes skola går 6 åringarna tillsammans med 7 åringarna.
    det är några killar i 7an som hela tiden svär skriker könsord. För någon vecka sedan kom tjejen hem och frågade. \" mamma? X säger att jag är en Hora! Vad är jag då?\" Hon har inga syskon och vi är ganska restrektiva med vad hon ska se på Tv, så sådana ord förekommer inte i vårt hem.
    Jag pratade med fröken om det här och hon skulle ta upp det med de pojkarna det gäller. Allt väl så långt.
    men i fredags var jag med på em i skolan. Och fick höra något som mina öron blev skrynkliga av. 4 killar i 1.an retade en pojke i 0:n med orden XX ska Kn***a Annas mamma!
    Jag plev så paff att jag inte kom mig för att svara tillbaks....
    Vad jag nu undrar är: Ska jag prata med fröken igen. Jag vet att många flickor och pojkar med förden delen tycker att det är otäckt med dessa ord och tillmälen.
    Eller är jag en \"skvaller\" mamma då.
    Jag tycker ju i första hand att det är vi som föräldrar som skall lära våra barn vad som är rätt och fel. Inte skolan.
    Hoppas ni förstår vart jag vill komma! Kram
  2. 1
    Fult och otrevligt språk. Långt Hej.
    jag är mamma till en tjej som går i 0:an. På hennnes skola går 6 åringarna tillsammans med 7 åringarna.
    det är några killar i 7an som hela tiden svär skriker könsord. För någon vecka sedan kom tjejen hem och frågade. \" mamma? X säger att jag är en Hora! Vad är jag då?\" Hon har inga syskon och vi är ganska restrektiva med vad hon ska se på Tv, så sådana ord förekommer inte i vårt hem.
    Jag pratade med fröken om det här och hon skulle ta upp det med de pojkarna det gäller. Allt väl så långt.
    men i fredags var jag med på em i skolan. Och fick höra något som mina öron blev skrynkliga av. 4 killar i 1.an retade en pojke i 0:n med orden XX ska Kn***a Annas mamma!
    Jag plev så paff att jag inte kom mig för att svara tillbaks....
    Vad jag nu undrar är: Ska jag prata med fröken igen. Jag vet att många flickor och pojkar med förden delen tycker att det är otäckt med dessa ord och tillmälen.
    Eller är jag en \"skvaller\" mamma då.
    Jag tycker ju i första hand att det är vi som föräldrar som skall lära våra barn vad som är rätt och fel. Inte skolan.
    Hoppas ni förstår vart jag vill komma! Kram
  3. Marie
    #2

    Jag skulle absolut ta upp saken!!

    Jag är själv mamma till sju barn och fyra av dem är pojkar.Då de blir arga på varandra så kallar de varandra för sånt som jävla bög,cp,etc..
    Jag tycker det är hemskt när de uttrycker sig så och ger aldrig upp med att få dem att sluta.Det är varje dag man hör dessa ord.
    Men i skolan har jag inte fått reda på att de använder orden till andra.
    Isåfall skulle jag som mamma absolut vilja veta det.Jag tycker du ska ta upp det med läraren i första hand ,och blir det inte bättre så ring upp föräldrarna.
    De måste få veta hur deras barn uttrycker sig.Tråkigt nog är detta ord som börjat användas mer och mer.
    Men man får aldrig bara acceptera det.

    Lycka till..och döm inte föräldrarna för hårt.Kan lova dig att vi är de mest skötsamma föräldrar,som har regler och håller koll på våra barn.
    Ändå förekommer dessa tråkiga ord allt som oftast..
  4. 2
    Jag skulle absolut ta upp saken!! Jag är själv mamma till sju barn och fyra av dem är pojkar.Då de blir arga på varandra så kallar de varandra för sånt som jävla bög,cp,etc..
    Jag tycker det är hemskt när de uttrycker sig så och ger aldrig upp med att få dem att sluta.Det är varje dag man hör dessa ord.
    Men i skolan har jag inte fått reda på att de använder orden till andra.
    Isåfall skulle jag som mamma absolut vilja veta det.Jag tycker du ska ta upp det med läraren i första hand ,och blir det inte bättre så ring upp föräldrarna.
    De måste få veta hur deras barn uttrycker sig.Tråkigt nog är detta ord som börjat användas mer och mer.
    Men man får aldrig bara acceptera det.

    Lycka till..och döm inte föräldrarna för hårt.Kan lova dig att vi är de mest skötsamma föräldrar,som har regler och håller koll på våra barn.
    Ändå förekommer dessa tråkiga ord allt som oftast..
  5. Pappa till en femma
    #3

    Hej det är en utmärkt sak att

    skriva till föräldrarna om i ett veckobrev med uppmaning att alla skall markera när dessa ord och tillmälen hoppar ur munnen på barnen.

  6. 3
    Hej det är en utmärkt sak att skriva till föräldrarna om i ett veckobrev med uppmaning att alla skall markera när dessa ord och tillmälen hoppar ur munnen på barnen.

  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Skvaller? Frågan är om inte

    skolan borde kalla till ett möte om det här. Ifall ungarna är så grova i munnen och inte får en rejäl motreaktion, så legitimerar man ju det här.

    Har ni inte veckobrev? Kan inte skolan informera där samt bjuda in till möte?
  8. 4
    Skvaller? Frågan är om inte skolan borde kalla till ett möte om det här. Ifall ungarna är så grova i munnen och inte får en rejäl motreaktion, så legitimerar man ju det här.

    Har ni inte veckobrev? Kan inte skolan informera där samt bjuda in till möte?

Liknande trådar

  1. Fult språk
    By Anonym in forum Bokstavsbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 17:08
  2. Otrevligt språk?
    By Hojhoj in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 17:01
  3. Suck..(varning för fult språk)
    By 6-barnsmamma in forum Bokstavsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 10:43
  4. Raderat inlägg med otrevligt språk
    By Scout Aff in forum Mammasnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-17, 12:40
  5. Raderat inlägg med otrevligt språk
    By Scout Aff in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-28, 11:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar