Hej,skriver en liten lägesrapport om hur medicineringen går.

Sonen har nu i två veckors tid ätit Strattera,första veckan endast dos på morgonen och vi såg ingen som helst förändring,han var liiite tröttare en stund efter lunch men både innan och efter var han aktivare än vanligt nästan,speciellt på em/kvällen när medicinen började gå ur kroppen,han var \"avstängd\",hysteriskt fnittrig alt hysteriskt arg typ.

Vecka två la vi till en dos även på kvällen och då märktes det lite skillnad direkt morgonen efter,han var lugnare,mindre tics,mindre utbrott men förändringen var ändå inte speciellt påtaglig.

Nu har han ätit morgon och kväll i en vecka och han mår bättre och bättre för varje dag,fast vi kommer nog få höja i några steg till.
Han kan koncentrera sig hyfsat i skolan,men allt går väldigt snabbt,det blir mkt tokigheter tex glömmer ena skon när han ska gå ut och såna saker.
Han har inte lika mkt utbrott men är väldigt lättirriterad och kaxig.
Över lag känns han lugnare,gladare,deppigheten är borta och inte lika rastlös.

Men jag vet att det kan ta lååång tid innan man verkligen ser effekten helt.
Väntar just nu samtal från läkaren hur vi går vidare.
Jag känner mig väldigt positiv och hoppas att vi kommer hitta en fungerande dagsdos,den verkar ha liknade effekt som tidigare medicin (haldol) men biverkningen som han fick av den verkar vi slippa.(han vart deppig,apatisk,trött,rastlös)

Om jag inte minns fel så hade ni väl en licensansökan inne för Strattera,det är bara att hålla tummarna.
Men barn är ju oxå så himla olika,jag är glad att vi ser lite förändringar,det kändes inte kul första veckan när det inte var någon skillnad alls.

Det enda negativa är att sonen har svårt att svälja tabletterna och att han måste göra detta både morgon och kväll,men han är verkligen jätte-jätte duktig.

Måste berätta-han var så söt igår.
Vi var hos svägerskan på fars-dag fika och mannens släkt var där.
Lilla A satt som vanligt med oss vuxna och fikade och pratade...plötsligt säger han glatt-jag har en sjukdom,hmmm vad heter det nu????(ser mkt fundersam ut) äsch...har iallafall fått en ny medicin och den funkar....nästan (ticsar med händerna vid huvet och springer i racerfart glatt iväg därifrån) =)