Provat både Habermann och "Nip-nappen"
Läpp-, käk- och gomspalt
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Provat både Habermann och \"Nip-nappen\"

    Med anledning av en fråga nedan tänkte jag skriva lite synpunkter om de båda flasksorterna. Vi har använt Habermann ända tills nu, men beställde nyss den nya varianten av \"köpenhamnsnappen\" som på medföljande information kallas för \"nip\".

    Habermann:
    Plus: Lätt att trycka ut vätskan både för Ella och för mig som kan hjälpa till genom att trycka på nappen. Minus: Bökigt med många olika delar. Svårt att få med sig allt då man t ex går ut. Läcker ofta mellan flaskan och ringen som håller nappen. Hård och inte så ergonomisk för Ellas lilla mun.

    \"Nip-nappen\":
    Plus: Mjuk och god napp, Ella verkar älska den, hon suger längre än vad hon gör på Habermann. Färre delar att hålla rätt på.
    Minus: Svårt att få till rätt storlek och antal på hålen i nappen. Flaskan som skall vara mjuk är alltför hård för att trycka länge på, man får ont i handen. Man kan dock hjälpa till och trycka lite på nappen istället. Svårt att varva olika drycker i den. Bröstmjölk är ju tunnare än Baby-plus ersättningen, och det kräver nästan att man får använda olika nappar för olika drycker. Om det dessutom är lite klumpar i ersättningen fungerar inte nappen alls.

    Hittills använder vi Habermann för ersättning, och börjar gå över till den andra när Ella får bröstmjölk. Så småningom får vi väl göra större/fler hål när vi bara har ersättning till henne.

    Har ni några ytterligare synpunkter?
  2. 1
    Provat både Habermann och \"Nip-nappen\" Med anledning av en fråga nedan tänkte jag skriva lite synpunkter om de båda flasksorterna. Vi har använt Habermann ända tills nu, men beställde nyss den nya varianten av \"köpenhamnsnappen\" som på medföljande information kallas för \"nip\".

    Habermann:
    Plus: Lätt att trycka ut vätskan både för Ella och för mig som kan hjälpa till genom att trycka på nappen. Minus: Bökigt med många olika delar. Svårt att få med sig allt då man t ex går ut. Läcker ofta mellan flaskan och ringen som håller nappen. Hård och inte så ergonomisk för Ellas lilla mun.

    \"Nip-nappen\":
    Plus: Mjuk och god napp, Ella verkar älska den, hon suger längre än vad hon gör på Habermann. Färre delar att hålla rätt på.
    Minus: Svårt att få till rätt storlek och antal på hålen i nappen. Flaskan som skall vara mjuk är alltför hård för att trycka länge på, man får ont i handen. Man kan dock hjälpa till och trycka lite på nappen istället. Svårt att varva olika drycker i den. Bröstmjölk är ju tunnare än Baby-plus ersättningen, och det kräver nästan att man får använda olika nappar för olika drycker. Om det dessutom är lite klumpar i ersättningen fungerar inte nappen alls.

    Hittills använder vi Habermann för ersättning, och börjar gå över till den andra när Ella får bröstmjölk. Så småningom får vi väl göra större/fler hål när vi bara har ersättning till henne.

    Har ni några ytterligare synpunkter?
  3. Medlem sedan
    Sep 2004
    #2

    hållbarhet

    Nu har ju inte vi använt haberman mer än ett fåtal gånger men jag får för mig att en habermannappi silikon håller längre än den andra som är i latex/naturgummi?! Kan ju vara ett +/- . Håller med om att det är kruxigt med olika tjocklekar på vätskan, blir svårare att göra hål när det blir tjockare vätskor.
  4. 2
    hållbarhet Nu har ju inte vi använt haberman mer än ett fåtal gånger men jag får för mig att en habermannappi silikon håller längre än den andra som är i latex/naturgummi?! Kan ju vara ett +/- . Håller med om att det är kruxigt med olika tjocklekar på vätskan, blir svårare att göra hål när det blir tjockare vätskor.
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Tar tillbaka

    att vi nog går över till \"Nip-nappen\". Ella verkar faktiskt nöjdare med habermann. Det blir ett jämnare flöde, som hon själv kan kontrollera bättre. Jag tror vi håller oss till den, trots läckage m.m.
  6. 3
    Tar tillbaka att vi nog går över till \"Nip-nappen\". Ella verkar faktiskt nöjdare med habermann. Det blir ett jämnare flöde, som hon själv kan kontrollera bättre. Jag tror vi håller oss till den, trots läckage m.m.

Liknande trådar

  1. När gav ni nappen?
    By nornor in forum _0807 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 18:14
  2. Nappen
    By zukits in forum _0707 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 09:02
  3. Han tar nappen....:)
    By jenjen in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 13:55
  4. Ni som provat både VV o GI..
    By Maria in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 20:18
  5. Nu skippar vi Habermann!
    By Karin med S och E in forum Läpp-, käk- och gomspalt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-27, 22:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar