Fler små barn?
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Fler små barn?

    Idag var det dax för kontroll på bvc ...

    Ida har passerat 3 kg och väger idag 3040g - vilket jag tycker är såå himla lite! Är det fler, snart 4-veckors bäbisar, som väger nåt sånt? Eller är Ida lättast? BVC säger att allt är lugnt, det är bara att jag får fortsätta gå o väga varje vecka för att hålla koll .. tyvärr så har BVC förr sagt att allt är lugnt om nåt annat trots att det inte har varit det .. så lite skeptisk är jag! Hur stora är era barn nu??
  2. 1
    Fler små barn? Idag var det dax för kontroll på bvc ...

    Ida har passerat 3 kg och väger idag 3040g - vilket jag tycker är såå himla lite! Är det fler, snart 4-veckors bäbisar, som väger nåt sånt? Eller är Ida lättast? BVC säger att allt är lugnt, det är bara att jag får fortsätta gå o väga varje vecka för att hålla koll .. tyvärr så har BVC förr sagt att allt är lugnt om nåt annat trots att det inte har varit det .. så lite skeptisk är jag! Hur stora är era barn nu??
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2

    Vid 5 v ålder

    så väger Hanna nu 3740 g & är 52.5 cm lång. Hon vägde ju 2735 g & var 48 cm när hon föddes så hon har ökat 1005 g & 4,5 cm på 5 v. Rent storleksmässigt så är hon ju som en nyfödd bebis, men jag tycker ju att hon känns så stor nu!

    Du får nog försöka lita på BVC om dom säger att det är lugnt. Dessutom så bör du inte oroa dig så länge hon mår bra!
  4. 2
    Vid 5 v ålder så väger Hanna nu 3740 g & är 52.5 cm lång. Hon vägde ju 2735 g & var 48 cm när hon föddes så hon har ökat 1005 g & 4,5 cm på 5 v. Rent storleksmässigt så är hon ju som en nyfödd bebis, men jag tycker ju att hon känns så stor nu!

    Du får nog försöka lita på BVC om dom säger att det är lugnt. Dessutom så bör du inte oroa dig så länge hon mår bra!
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Om BVC...

    ...tycker att det är lugnt så tror jag inte du behöver oroa dig. Dom brukar minsann säga till om det är nåt....åtminstone här. Bra i alla fall att dom håller koll på er.

    Vi var till BVC idag. Vår Alva är 4445 g och 53,8 cm (vid födseln 4100 g, 51 cm). Hon är 15 dagar gammal idag.
  6. 3
    Om BVC... ...tycker att det är lugnt så tror jag inte du behöver oroa dig. Dom brukar minsann säga till om det är nåt....åtminstone här. Bra i alla fall att dom håller koll på er.

    Vi var till BVC idag. Vår Alva är 4445 g och 53,8 cm (vid födseln 4100 g, 51 cm). Hon är 15 dagar gammal idag.
  7. divine (tristans mamma)
    #4

    Tristan vägde

    3035 när han föddes å nu, 3 veckor gammal, väger han 3190....BVC-sköterskan säger att han e så mager å så liten men att de ej e nån fara!
    Tycker de e ite jobbigt eftersom ja få känslan av att e e mitt fel, att han ej få nog me mat å så...ja få moindervärdskomplex så att säga!

    en ja försöker att ej bry mig i va hon säger å tänker att så länge han äter å mår bra så e de ingen fara!!
    Ja tycker inte du ska oroa dig, alla barn e ju olika å hon växer väl bara i sin egen takt...
  8. 4
    Tristan vägde 3035 när han föddes å nu, 3 veckor gammal, väger han 3190....BVC-sköterskan säger att han e så mager å så liten men att de ej e nån fara!
    Tycker de e ite jobbigt eftersom ja få känslan av att e e mitt fel, att han ej få nog me mat å så...ja få moindervärdskomplex så att säga!

    en ja försöker att ej bry mig i va hon säger å tänker att så länge han äter å mår bra så e de ingen fara!!
    Ja tycker inte du ska oroa dig, alla barn e ju olika å hon växer väl bara i sin egen takt...
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5

    Ja då

    Tuva vägde i dag 3115 g, längden vet jag inte, men hon var 47 lång då hon föddes. När hon föddes vägde hon 2790 g. En OK viktuppgång enligt BVC, men de vill att vi är uppmärksamma på om hon får i sig tillräkligt och om hon blir slö. Ev får jag då ge tillägg. Grejen är den att jag har mängder med mat! Jag läcker ju spom ett såll! Tror bara att hon är trög i starten, det var Freja också! FAst Freja vägde ju 3640 ga då hon föddes, så hon hade ju lite mer att \"ta av\" så att säga.

    Tror inte du ska oroa dig, lite på BVC. Men var ändå uppmärksam på om hon blir slö och trött m.m.

    Hej! :-)
  10. 5
    Ja då Tuva vägde i dag 3115 g, längden vet jag inte, men hon var 47 lång då hon föddes. När hon föddes vägde hon 2790 g. En OK viktuppgång enligt BVC, men de vill att vi är uppmärksamma på om hon får i sig tillräkligt och om hon blir slö. Ev får jag då ge tillägg. Grejen är den att jag har mängder med mat! Jag läcker ju spom ett såll! Tror bara att hon är trög i starten, det var Freja också! FAst Freja vägde ju 3640 ga då hon föddes, så hon hade ju lite mer att \"ta av\" så att säga.

    Tror inte du ska oroa dig, lite på BVC. Men var ändå uppmärksam på om hon blir slö och trött m.m.

    Hej! :-)
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6

    liten knubbe

    hej på er min lilla adam väger ca4890g o är 55 cm
    jag tycker det känns ganska stort ,men det är rätt normalt tydligen
  12. 6
    liten knubbe hej på er min lilla adam väger ca4890g o är 55 cm
    jag tycker det känns ganska stort ,men det är rätt normalt tydligen
  13. Medlem sedan
    Jul 2005
    #7

    Förra måndagen

    dvs vid 4 v vägde han 4350 gr och var 57,5 cm lång. Jag tror han gått upp mer tills nu. Ska på bvc imorgon. Jag tycker han äter hela tiden just nu och han har växt ur sin första body.
  14. 7
    Förra måndagen dvs vid 4 v vägde han 4350 gr och var 57,5 cm lång. Jag tror han gått upp mer tills nu. Ska på bvc imorgon. Jag tycker han äter hela tiden just nu och han har växt ur sin första body.

Liknande trådar

  1. Ni med fler barn!
    By MariaWe in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 09:47
  2. Fler barn??
    By salsa in forum Föräldraskap
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 10:54
  3. Ni med fler barn än 1
    By Astrid in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 13:02
  4. Fler här med barn som jag ??
    By towa1 in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 12:48
  5. Ni med fler än ett 1 barn
    By Sanna med Paula & Simon in forum _03 Vårbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 11:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar