5 års koll
_00 Alla barn
  1. A-k
    #1

    5 års koll

    har varit och tagit sista bvc sprutan och det gick jätte bra hon sa inte ens aj...med andra ord är hon inte sprut rädd som jag=)
    Bvc sköterskan undrade om vi hade gjort någon utredning på henne sedan 4 års kollen.

    På 4 års kollen hade dagis sagt att de trodde att hon hade en hörselskada eller något för hon lyssnade inte så bra och hade svårt att koncentrera sig.
    Så vi var iväg på remiss till en hörsel doktor(kommer inte ihåg vad de kallas)
    Fast på hörseln var det inga fel.
    Så jag släppte det för det är väl inte farligt med aktiva barn, eller?
    jodå tydligen för nu ville bvc sköterskan skriva det i papprena som Saga ska ha med sig till skolan nästa år...vilket jag vägrade.

    Visst hon är aktiv fast överaktiv vet jag inte om jag vill kalla henne...
    och visst hon tycker inte att det är roligt att se en hel film eller rita i timmar, utan rör sig mycket och hoppar gärna istället för att gå,, fast är inte det lite så som en 5 åring är?

    Hur är era barn?
  2. 1
    5 års koll har varit och tagit sista bvc sprutan och det gick jätte bra hon sa inte ens aj...med andra ord är hon inte sprut rädd som jag=)
    Bvc sköterskan undrade om vi hade gjort någon utredning på henne sedan 4 års kollen.

    På 4 års kollen hade dagis sagt att de trodde att hon hade en hörselskada eller något för hon lyssnade inte så bra och hade svårt att koncentrera sig.
    Så vi var iväg på remiss till en hörsel doktor(kommer inte ihåg vad de kallas)
    Fast på hörseln var det inga fel.
    Så jag släppte det för det är väl inte farligt med aktiva barn, eller?
    jodå tydligen för nu ville bvc sköterskan skriva det i papprena som Saga ska ha med sig till skolan nästa år...vilket jag vägrade.

    Visst hon är aktiv fast överaktiv vet jag inte om jag vill kalla henne...
    och visst hon tycker inte att det är roligt att se en hel film eller rita i timmar, utan rör sig mycket och hoppar gärna istället för att gå,, fast är inte det lite så som en 5 åring är?

    Hur är era barn?
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2

    Min John är inte lik din tjej.

    Men alla är ju inte lika och det är väl tur.

    Han gillar att rita, se film, spela dator, spela bordsspel, skriva m.m.
    Men han älskar att vara ute och där springer och studsar han!
  4. 2
    Min John är inte lik din tjej. Men alla är ju inte lika och det är väl tur.

    Han gillar att rita, se film, spela dator, spela bordsspel, skriva m.m.
    Men han älskar att vara ute och där springer och studsar han!
  5. Kakum
    #3

    Bra vägrat!

    Min femåring sitter still litet för mycket om jag skulle få välja - men det får man inte alltid! Barn måste få vara som de är och det verkar gå litet hysteri i att anteckna i journaler!

    Jag tycker att man inte alls måste vara världsbäst på att sitta still och koncentrera sig när man är fem år! Förresten! Är det inte sånt de ska träna på i förskoleklass? De måste väl inte vara fullfjädrade skolbarn INNAN de ens börjat i förberedande skola?

  6. 3
    Bra vägrat! Min femåring sitter still litet för mycket om jag skulle få välja - men det får man inte alltid! Barn måste få vara som de är och det verkar gå litet hysteri i att anteckna i journaler!

    Jag tycker att man inte alls måste vara världsbäst på att sitta still och koncentrera sig när man är fem år! Förresten! Är det inte sånt de ska träna på i förskoleklass? De måste väl inte vara fullfjädrade skolbarn INNAN de ens börjat i förberedande skola?

  7. A-k
    #4

    nej

    det tycker inte jag heller.
    jag tycker oxå att de är väldigt snabba att sätta stämplar på barn och tyvärr är de svåra att tvätta bort.

    det kommer väl senare isåfall.
  8. 4
    nej det tycker inte jag heller.
    jag tycker oxå att de är väldigt snabba att sätta stämplar på barn och tyvärr är de svåra att tvätta bort.

    det kommer väl senare isåfall.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    aktiv till tusen

    är Linnea. Hon är bara helt still då hon sover, det är sant.

    Hon kan inte vara i vårt sovrum utan att jämt hoppa i sängen, det går bara inte, och så kommer Linus och gör likadant.
    Vid matbordet håller hon på med minst 4-5 olika skaer + äter, hon ser rolig ut.

    När hon ser på bolibompa eller film står hon på huvudet i soffan eller klättrar runt, ligger på golvet osv.

    Jag brukar säga att hon skulle behöva gå på gymnastik 5 dagar i veckan, det skulle hon gilla.
  10. 5
    aktiv till tusen är Linnea. Hon är bara helt still då hon sover, det är sant.

    Hon kan inte vara i vårt sovrum utan att jämt hoppa i sängen, det går bara inte, och så kommer Linus och gör likadant.
    Vid matbordet håller hon på med minst 4-5 olika skaer + äter, hon ser rolig ut.

    När hon ser på bolibompa eller film står hon på huvudet i soffan eller klättrar runt, ligger på golvet osv.

    Jag brukar säga att hon skulle behöva gå på gymnastik 5 dagar i veckan, det skulle hon gilla.
  11. A-k
    #6

    å vad skönt

    att höra att det finns andra exemplar av saga!!!
    gissa om jag lev lite lättad.

    Alla mina vänners barn sitter och tittar på film eller målar i timmar och pratar tyst och lugnt, medan s min sprutar ut ord och vill berätta helst 1000 saker samtidigt.
  12. 6
    å vad skönt att höra att det finns andra exemplar av saga!!!
    gissa om jag lev lite lättad.

    Alla mina vänners barn sitter och tittar på film eller målar i timmar och pratar tyst och lugnt, medan s min sprutar ut ord och vill berätta helst 1000 saker samtidigt.

Liknande trådar

  1. 2,5 års koll
    By annfis in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 20:18
  2. 2 mån koll!
    By zenzi in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 17:02
  3. koll på 18-månaders koll?
    By Cina m Julia & Maja in forum _0505 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 11:27
  4. Ni som har koll
    By -Annie- in forum _0605 Majbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 17:23
  5. Nån som har koll på
    By --mm-- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 09:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar