Hur har ni det med BLöJA/NAPP & FLASKA?
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Hur har ni det med BLöJA/NAPP & FLASKA?

    min ella ville själv sluta med dag blöja dagarna innan hon fyllde två. Men nappen håller hon såååååå kär, och jag är rädd att hennes tänder ska stryk. Sedan så har hon fortfarande blöja på natten eftersom hon vägrar somna utan sin flaska...

    Hur har era barn det? Kör de med allt det oavstående?
  2. 1
    Hur har ni det med BLöJA/NAPP & FLASKA? min ella ville själv sluta med dag blöja dagarna innan hon fyllde två. Men nappen håller hon såååååå kär, och jag är rädd att hennes tänder ska stryk. Sedan så har hon fortfarande blöja på natten eftersom hon vägrar somna utan sin flaska...

    Hur har era barn det? Kör de med allt det oavstående?
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2

    Emelia

    Blöja : nej. Slutade dagtid i april och nattetid i augusti.
    Napp; gav dem till tomten redan i oktober ;)Inget gnäll eller gråt.
    Nappflaska m. välling; ja .. fast inte att somna med utan till Bollibompa så hon hinner kissa innan hon lägger sig.
  4. 2
    Emelia Blöja : nej. Slutade dagtid i april och nattetid i augusti.
    Napp; gav dem till tomten redan i oktober ;)Inget gnäll eller gråt.
    Nappflaska m. välling; ja .. fast inte att somna med utan till Bollibompa så hon hinner kissa innan hon lägger sig.
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    hmmm

    jo blöja på heltid.... hade en period i somras då hon nästan var blöjfri men sedan kom ett bakslag och där är vi... hon vill absolut inte gå på toa eller potta just nu. Tips??

    Välling dricker hon inte längre.

    Napp... när hon somnar... ska ges till tomten i jul..
  6. 3
    hmmm jo blöja på heltid.... hade en period i somras då hon nästan var blöjfri men sedan kom ett bakslag och där är vi... hon vill absolut inte gå på toa eller potta just nu. Tips??

    Välling dricker hon inte längre.

    Napp... när hon somnar... ska ges till tomten i jul..
  7. anna med astrid och B2
    #4

    astrid har aldrig haft napp, ej heller flaska,

    hon slutade med blöja både natt och dag strax efter hon fyllde två. då hade hon varit nattorr i knappt ett halvår men jag vågade inte riktigt lita på det.

    astrid har haft sin mamma, den organiska nappen, i knappt tre år, vi slutade amma för ca en månad sedan.
  8. 4
    astrid har aldrig haft napp, ej heller flaska, hon slutade med blöja både natt och dag strax efter hon fyllde två. då hade hon varit nattorr i knappt ett halvår men jag vågade inte riktigt lita på det.

    astrid har haft sin mamma, den organiska nappen, i knappt tre år, vi slutade amma för ca en månad sedan.
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5

    Inget

    Sofia använder varken blöja eller napp. Välling har hon aldrig ätit utan hon ammar fortfarande. Nuförtiden blir det bara lite grann på kvällen.
  10. 5
    Inget Sofia använder varken blöja eller napp. Välling har hon aldrig ätit utan hon ammar fortfarande. Nuförtiden blir det bara lite grann på kvällen.
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    Oliver

    håller på att bli torr på dagarna just nu faktiskt. Det går väl sådär. Vägrar gå på toa på dagis men hemma är det jättelajbans!

    Napp gillar han inget visare, lite när han ska somna bara sen tar han ut den. Han somnar också med vällingflaska. :-)
  12. 6
    Oliver håller på att bli torr på dagarna just nu faktiskt. Det går väl sådär. Vägrar gå på toa på dagis men hemma är det jättelajbans!

    Napp gillar han inget visare, lite när han ska somna bara sen tar han ut den. Han somnar också med vällingflaska. :-)
  13. Sabina m barnen
    #7

    William

    Blöja har han endast på natten. Slutade dagtid i juli-05.
    Napp har han endast när han sover.
    Nappflaska slutade han med runt 2 årsdagen tror jag det var.
  14. 7
    William Blöja har han endast på natten. Slutade dagtid i juli-05.
    Napp har han endast när han sover.
    Nappflaska slutade han med runt 2 årsdagen tror jag det var.
  15. Åsa m Alex`94, Molly`98 & Klara 021129
    #8

    Klara har slutat med allt ovanstående.

    Sedan mars i år har hon inte blöja alls.
    Napp slutade hon med i april och välling slutade hon med från ena dagen till den andra i somras.

    Det är SÅÅÅ skönt att slippa alla dessa \"extra tillbehören\"!!

    Enligt tandläkare bör barnen sluta med napp och nappflaska _innan_ 3 års ålder för att inte få fel på bettet. Jag tror inte det är KRIS om man har napp lite längre än så, men det är ju lämpligt att sluta snart eftersom barnen är så stora nu.
    Jag vågar inte uttala mig här om hur enkelt det kan vara att sluta med napp om man avdramatiserar det, för sist det var upp blev jag \"påhoppad\". (Viskar dock till dig att det går väldigt enkelt att bryta nappberoendet om man inte gör en så stor grej av det!!)
  16. 8
    Klara har slutat med allt ovanstående. Sedan mars i år har hon inte blöja alls.
    Napp slutade hon med i april och välling slutade hon med från ena dagen till den andra i somras.

    Det är SÅÅÅ skönt att slippa alla dessa \"extra tillbehören\"!!

    Enligt tandläkare bör barnen sluta med napp och nappflaska _innan_ 3 års ålder för att inte få fel på bettet. Jag tror inte det är KRIS om man har napp lite längre än så, men det är ju lämpligt att sluta snart eftersom barnen är så stora nu.
    Jag vågar inte uttala mig här om hur enkelt det kan vara att sluta med napp om man avdramatiserar det, för sist det var upp blev jag \"påhoppad\". (Viskar dock till dig att det går väldigt enkelt att bryta nappberoendet om man inte gör en så stor grej av det!!)
  17. Åsa m A&E
    #9

    Ingen blöja, välling ibland och napp

    när det ska sovas. Emrik slutade med blöja vid strax efter 2år. Har varit torr både dag och natt sedan dess.

    Välling går upp och ned. Just nu är han sjuk och vill ha. Storebror åt välling till han vad drygt 4:a så vi har inte bråttom.

    Nappen finns kvar när det är sov dax men den ska bort nu. Hade tänkt ta det i början av hösten men det har varit för mycket med nytt dagis och allt. Sedan har vi varit sjuka och sjuka och då är det inte rätt läge att ta nappen.
  18. 9
    Ingen blöja, välling ibland och napp när det ska sovas. Emrik slutade med blöja vid strax efter 2år. Har varit torr både dag och natt sedan dess.

    Välling går upp och ned. Just nu är han sjuk och vill ha. Storebror åt välling till han vad drygt 4:a så vi har inte bråttom.

    Nappen finns kvar när det är sov dax men den ska bort nu. Hade tänkt ta det i början av hösten men det har varit för mycket med nytt dagis och allt. Sedan har vi varit sjuka och sjuka och då är det inte rätt läge att ta nappen.
  19. Åsa m A&E
    #10

    Det du

    blev påhoppad för sist var bl.a. kommentarerna kring att jag valde att inte byta dagis och sluta med napp samtidigt...

    Inte att det skulle vara så svårt egentligen
  20. 10
    Det du blev påhoppad för sist var bl.a. kommentarerna kring att jag valde att inte byta dagis och sluta med napp samtidigt...

    Inte att det skulle vara så svårt egentligen
  21. Medlem sedan
    Oct 2002
    #11

    vi har

    blöjja på natten inte på dagen, ingen napp, flaska bara till vällingen innan läggning
  22. 11
    vi har blöjja på natten inte på dagen, ingen napp, flaska bara till vällingen innan läggning
  23. Sabina m barnen
    #12

    Skulle ju hamna

    under Annicas inlägg ju.
  24. 12
    Skulle ju hamna under Annicas inlägg ju.
  25. Medlem sedan
    Jun 2002
    #13

    Rasmus har

    blöja för det mesta men testar kalsonger då och då, med varierande resultat. Napp hade han några månader som bebis, sen inte mer. Välling dricker han fortfarande gärna i nappflaska, både morgon och kväll, och om han blir gnällig och trött, då brukar han fråga efter välling...
  26. 13
    Rasmus har blöja för det mesta men testar kalsonger då och då, med varierande resultat. Napp hade han några månader som bebis, sen inte mer. Välling dricker han fortfarande gärna i nappflaska, både morgon och kväll, och om han blir gnällig och trött, då brukar han fråga efter välling...
  27. Medlem sedan
    Jun 2002
    #14

    vi har också

    en som inte vill gå på toa på dagis, vet inte riktigt varför...
  28. 14
    vi har också en som inte vill gå på toa på dagis, vet inte riktigt varför...
  29. Medlem sedan
    Oct 2001
    #15

    Såhär

    Jolina slutade med blöja dagtid i våras. Nattblöjan är dock kvar, den är inte det minsta torr på morgonen! :) Eftersom det har med hormoner att göra tar vi det när hon är mogen!

    Napp har hon aldrig haft, men hon dricker mjölk i nappflaska ett par gånger om dagen. Ser inget problem med det eftersom vi alltid borstar tänderna efter mjölkflaskan på kvällen.
  30. 15
    Såhär Jolina slutade med blöja dagtid i våras. Nattblöjan är dock kvar, den är inte det minsta torr på morgonen! :) Eftersom det har med hormoner att göra tar vi det när hon är mogen!

    Napp har hon aldrig haft, men hon dricker mjölk i nappflaska ett par gånger om dagen. Ser inget problem med det eftersom vi alltid borstar tänderna efter mjölkflaskan på kvällen.
  31. Mira m -99 o -02
    #16

    han har

    slutat med tutte, dricker välling framför bollibompa och använder nattblöja. Fast eg är nattblöjan inte nödvändig då han är helt torr. Vaknar också om han är kissnödig och vill gå upp o kissa på natten. Det har dock hänt 1-2 ggr att han kissat på sig så vi behåller den ett tag till....
  32. 16
    han har slutat med tutte, dricker välling framför bollibompa och använder nattblöja. Fast eg är nattblöjan inte nödvändig då han är helt torr. Vaknar också om han är kissnödig och vill gå upp o kissa på natten. Det har dock hänt 1-2 ggr att han kissat på sig så vi behåller den ett tag till....
  33. Medlem sedan
    Feb 2003
    #17

    ingen

    blöja sen ett år tillbaka. Aldrig haft napp. Välling dricker han fortfarande ur flaska, men det ska vi sluta med när han fyller 3 tror vi. Inte vällingen, den fortsätter vi gärna med. Men flaskan känns det som om han vuxit ifrån nu. Kanske får någon fin ny mugg i present. Glömde välling när han sov hos farmor. \"jaha... har du slutat med välling Edvin\" frågade hon... och han svarade bara kort \"ja\" (så det blir nog inte så stor affär av det!)
  34. 17
    ingen blöja sen ett år tillbaka. Aldrig haft napp. Välling dricker han fortfarande ur flaska, men det ska vi sluta med när han fyller 3 tror vi. Inte vällingen, den fortsätter vi gärna med. Men flaskan känns det som om han vuxit ifrån nu. Kanske får någon fin ny mugg i present. Glömde välling när han sov hos farmor. \"jaha... har du slutat med välling Edvin\" frågade hon... och han svarade bara kort \"ja\" (så det blir nog inte så stor affär av det!)
  35. Medlem sedan
    Feb 2003
    #18

    och

    tandborstning efter vällingen såklart :)
  36. 18
    och tandborstning efter vällingen såklart :)
  37. Åsa
    #19

    Så var det ju...

    ...INTE riktigt, men skit samma.
  38. 19
    Så var det ju... ...INTE riktigt, men skit samma.
  39. Medlem sedan
    Aug 2002
    #20

    Blöja åter igen, och välling

    varje kväll. Ska försöka lägga den lite tidigare, så att hon hinner kissa på kvällen, men för tillfället vägrar hon nästan alltid att kissa på pottan. (Vill ej heller att man ska byta blöja på henne, så det är en liten kamp...). Napp slutade vi med för någon månad sedan. Inspirerad av Bi gav hon också bort napparna till tomtebarnen.
  40. 20
    Blöja åter igen, och välling varje kväll. Ska försöka lägga den lite tidigare, så att hon hinner kissa på kvällen, men för tillfället vägrar hon nästan alltid att kissa på pottan. (Vill ej heller att man ska byta blöja på henne, så det är en liten kamp...). Napp slutade vi med för någon månad sedan. Inspirerad av Bi gav hon också bort napparna till tomtebarnen.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Blöja eller inte Blöja
    By Helena_79 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 09:21
  2. Blöja eller inte blöja?
    By elwira76 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-10-15, 20:02
  3. amma,flaska och napp.....
    By xaramia in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 20:58
  4. Utan blöja hemma, men blöja på dagis?
    By anonymt namn in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 06:36
  5. Napp och blöja???
    By Nyssan in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 10:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar