med tanke på vad jag läste längre ner, att arbetsgivare blir VANSINNIG om man är borta från jobbet. Har jobbat kort tid i privat regi, men förstår att det är betydligt tuffare arbetsmässigt (beror nog på företag).
På min sons skola har de utvecklingssamtal, föräldrafika en eller två gånger per termin. Föräldrarna förväntas vara med på föräldramöte, ställa upp och ordna vissa aktiviteter på skolan. Men det är alltid på kvällstid.

Att vara med på skolan är inget som skolan kräver, men det är bra. Jag har varit med där sen sexårs 3 gånger. Min son går nu i 3:an. Jag har varit med på föräldrafika.
Och det är skönt med mitt jobb, man kan säga till att man måste gå tidigare på grund av barnaktivitet på skolan.
Min son har också lite problem, så jag måste gå till BUP var 3:e vecka. Pratar med klassfröken gör jag en gång i veckan på morgonen. Samt kommer på skolmöten om det är nödvändigt.
Vad glad jag är som har det kommunala jobb jag har, visserligen inte så välbetalt, men väldigt högt i tak när det gäller att ta ledigt. Det skulle aldrig fungera om jag jobbat privat kan jag tänka. Min son har dessutom varit mycket sjuk när han var på dagis, så jag var tvungen att vara hemma var och varannan vecka från jobbet.

Men jag kan däremot inte ta ledigt på loven. Han får då vara på fritids. Kanske jag tar ledigt några dagar.
Har inga släktingar som kan vara med sonen, är ensamstående också.