Känner någon igen detta?
Barnsjukdomar
  1. gellan
    #1

    Känner någon igen detta?

    Sonen fick måttlig feber igår, var lite hängig, sov på soffan. Fick Iprensupp när han vaknade, bajsade löst. Sen började han klia sig frenetiskt ovanför snoppen och då såg vi att venusberget (heter det så på killar?)var helt svullet och liksom täckt av ljusröda, förhöjda utslag och blåsor. Sedan ploppade de bara upp på magen, nacken, rumpan och några på armarna. De verkade nästan flytta på sig. Han kliade sig frenetiskt och grät och verkade må dåligt. Vi duschade honom svalt och smörjde på kylbalsam. Sedan sov han oroligt några timmar, bajsade lite och kräktes fyra gånger, genomskinligt, lite slemmigt vatten. Under tiden försvann utslagen och har inte kommit tillbaka. I dag är han trött men verkar frisk. På sjukvårdsupplysningen trodde de allergisk reaktion. Han fick smaka en halv cashewnöt med choklad av mig i går vid tolv och sedan kom reaktionen vid halv fem på kvällen. Vad kan detta vara? Nässelfeber?
  2. 1
    Känner någon igen detta? Sonen fick måttlig feber igår, var lite hängig, sov på soffan. Fick Iprensupp när han vaknade, bajsade löst. Sen började han klia sig frenetiskt ovanför snoppen och då såg vi att venusberget (heter det så på killar?)var helt svullet och liksom täckt av ljusröda, förhöjda utslag och blåsor. Sedan ploppade de bara upp på magen, nacken, rumpan och några på armarna. De verkade nästan flytta på sig. Han kliade sig frenetiskt och grät och verkade må dåligt. Vi duschade honom svalt och smörjde på kylbalsam. Sedan sov han oroligt några timmar, bajsade lite och kräktes fyra gånger, genomskinligt, lite slemmigt vatten. Under tiden försvann utslagen och har inte kommit tillbaka. I dag är han trött men verkar frisk. På sjukvårdsupplysningen trodde de allergisk reaktion. Han fick smaka en halv cashewnöt med choklad av mig i går vid tolv och sedan kom reaktionen vid halv fem på kvällen. Vad kan detta vara? Nässelfeber?
  3. gellan
    #2

    Tillägg.

    Inget liknande går på dagis. Där har precis grasserat vattenkoppor men det har sonen haft.
  4. 2
    Tillägg. Inget liknande går på dagis. Där har precis grasserat vattenkoppor men det har sonen haft.
  5. Anonym
    #3

    Du vet väll att man inte skall ge småbarn

    nötter?

    Tror inte det var pga nöten, då skulle det nog ha kommit tidigare.

    Kansek det var allergis reaktion pga iprenen?
  6. 3
    Du vet väll att man inte skall ge småbarn nötter?

    Tror inte det var pga nöten, då skulle det nog ha kommit tidigare.

    Kansek det var allergis reaktion pga iprenen?
  7. gellan
    #4

    Han är drygt tre

    så jag tycker väl kanske inte att man behöver tänka så mycket på sådana regler längre. Han har ätit många produkter med nötter i (kakor etc) men aldrig reagerat tidigare. Däremot är jag osäker på om han fått cashewnöt.

    Vad beträffar Ipren så har du nog rätt på ett sätt däremot. Jag läste om nässelfeber att just Ipren kan förvärra symtomen. (Som för övrigt kan komma flera timmar efter intaget av födan).

    Tack för ditt svar.
  8. 4
    Han är drygt tre så jag tycker väl kanske inte att man behöver tänka så mycket på sådana regler längre. Han har ätit många produkter med nötter i (kakor etc) men aldrig reagerat tidigare. Däremot är jag osäker på om han fått cashewnöt.

    Vad beträffar Ipren så har du nog rätt på ett sätt däremot. Jag läste om nässelfeber att just Ipren kan förvärra symtomen. (Som för övrigt kan komma flera timmar efter intaget av födan).

    Tack för ditt svar.
  9. Elsa B
    #5

    Jag tycker att

    det låter som en rätt rejäl reaktion OM det nu var på nöten. kan du inte ringa och höra med ngn allergimottagning om de kan testa, så att ni vet bättre om ni ska undvika nöten i fortsättningen (i och för sig ska man väl helst det med alla barn tills det är 5, men...)
  10. 5
    Jag tycker att det låter som en rätt rejäl reaktion OM det nu var på nöten. kan du inte ringa och höra med ngn allergimottagning om de kan testa, så att ni vet bättre om ni ska undvika nöten i fortsättningen (i och för sig ska man väl helst det med alla barn tills det är 5, men...)

Liknande trådar

  1. Någon som känner igen detta??
    By Lejonet-57 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-01, 14:26
  2. Någon som känner igen detta?
    By mean in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-06, 21:46
  3. Någon som känner igen sig i detta?
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 19:25
  4. Någon som känner igen detta?
    By anonymt namn in forum Pappasnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-02-17, 12:22
  5. Känner någon igen detta??
    By 6-barnsmamma in forum Autismspektrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 23:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar