Behöver era tummar (OT)
_04/05 Vinterbarn
  1. Madde m A-01 & I-05
    #1

    Behöver era tummar (OT)

    Hej hopp, nu behöver jag era tummar! Skall till läkaren igen idag (en ny IGEN då den andra som bara var AT-läkare har slutat! *suck*) för att följa upp min medicinering mot ångesten....det är INTE bra kan jag säga, verkar inte funka alls eller så är det nåt annat för jag har yrsel och hjärtklappning och ont i bröstet och tror jag är jättesjuk dagarna i ända, så svinjobbigt! :( Det är nog det enda jag tänker på hela tiden, att jag har än det ena och än det andra och är så skiträdd att vara sjuk i nåt allvarligt istället för \"bara\" ångesten och fibromyalgin...tom fibron tror jag ibland beror på nåt helt annat....löjligt kanske kan tyckas men så funkar en del....och hur gärna man än vill tro att man bara överdriver så tycker hjärnan en annan sak.... :(

    Skall som sagt iaf till läkaren och idag MÅSTE jag våga lämna lappen med alla mina symptom till honom, måste skita i att vara rädd för att bli tagen som hypokondrisk....MÅSTE kräva en utredning på mitt svidande i luftrören, min hjärtklappning och mitt ständiga ont i halsen osv osv....

    E inte mycket för att klaga på nätet öppet för alla men nu känner jag att jag måste få era tummar i eftermiddag! Önska mig styrka!

    Återkommer sen hur det gick om ngn vill veta....*ler lite*
  2. 1
    Behöver era tummar (OT) Hej hopp, nu behöver jag era tummar! Skall till läkaren igen idag (en ny IGEN då den andra som bara var AT-läkare har slutat! *suck*) för att följa upp min medicinering mot ångesten....det är INTE bra kan jag säga, verkar inte funka alls eller så är det nåt annat för jag har yrsel och hjärtklappning och ont i bröstet och tror jag är jättesjuk dagarna i ända, så svinjobbigt! :( Det är nog det enda jag tänker på hela tiden, att jag har än det ena och än det andra och är så skiträdd att vara sjuk i nåt allvarligt istället för \"bara\" ångesten och fibromyalgin...tom fibron tror jag ibland beror på nåt helt annat....löjligt kanske kan tyckas men så funkar en del....och hur gärna man än vill tro att man bara överdriver så tycker hjärnan en annan sak.... :(

    Skall som sagt iaf till läkaren och idag MÅSTE jag våga lämna lappen med alla mina symptom till honom, måste skita i att vara rädd för att bli tagen som hypokondrisk....MÅSTE kräva en utredning på mitt svidande i luftrören, min hjärtklappning och mitt ständiga ont i halsen osv osv....

    E inte mycket för att klaga på nätet öppet för alla men nu känner jag att jag måste få era tummar i eftermiddag! Önska mig styrka!

    Återkommer sen hur det gick om ngn vill veta....*ler lite*
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    Du har i stort samma symtom som jag hade

    2003...utmattningssyndrom:=) DU ÄR INTE HYPOKONDRISK!!!! Lämna lappen...om du äter cipramil exv så tar de ibland upp till 4 veckor innan kroppen \"mår bra av dem\" ...LYCKA TILL!!!
  4. 2
    Du har i stort samma symtom som jag hade 2003...utmattningssyndrom:=) DU ÄR INTE HYPOKONDRISK!!!! Lämna lappen...om du äter cipramil exv så tar de ibland upp till 4 veckor innan kroppen \"mår bra av dem\" ...LYCKA TILL!!!
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    Förlåt ! Jag missade fibron...då har du en diagnos

    oxå ju!!! Då är du ju VERKLIGEN INTE HYPOKONDRIKER!!!!!
  6. 3
    Förlåt ! Jag missade fibron...då har du en diagnos oxå ju!!! Då är du ju VERKLIGEN INTE HYPOKONDRIKER!!!!!
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4

    Tummar hålls..

    Har faktiiskt funderat hur du mår, undrat, tycker inte du vart så synlig*ler*.

    Tycker de är trist att du mår som du gör, och hoppas innerligt att du lämnade lappen.

    Jag lider med dig, och hör gärna av dig, villveta hur de gick hos dr idag./varma kramar/Mis
  8. 4
    Tummar hålls.. Har faktiiskt funderat hur du mår, undrat, tycker inte du vart så synlig*ler*.

    Tycker de är trist att du mår som du gör, och hoppas innerligt att du lämnade lappen.

    Jag lider med dig, och hör gärna av dig, villveta hur de gick hos dr idag./varma kramar/Mis
  9. Medlem sedan
    Sep 2004
    #5

    Å fy va jobbigt!

    Måste vara jättetufft att känna sådär. Jag fick själv en depression pga ett missfall våren 04. Den höll i c:a ett år och jag gick ner 10 kg i vikt (var smal sen innan)och mådde konstigt på alla möjliga sätt och trodde som du att jag kanske hade nån farlig sjukdom, fick efter tjat, en hälsoundersökning, som visade ja..ingenting, jag var helt frisk. Man känner sig kocko. Sen har det varit tufft med Joy, som haft kolik och sovit uselt ända tills för ett par månader sen och så har vi flyttat...så för nån månad sen vaknade jag av smärta i bröstet, fick skakningar i hela kroppen och kände mig jättekonstig. Jag trodde att jag fått en propp eller nått annat livshotande. Kom in på akuten och fick efter att ha väntat hela dan och tagit en massa prover veta: Det finns inget fel. Man känner sig så knäpp. Men nu har det ordnat sig och jag har fått vila mkt och tjejen har börjat sova, så nu mår jag mkt bättre :-). Ursäkta att du fick hela min story, men med den vill jag bara säga att jag FÖRSTÅR att du har det jobbit!! Finns inget värre än sånt där. Du får alla tummar jag har! Och en massa styrkekramar! Hoppas verkligen att det blir bättre för dig och att du får tag på en bra läkare som förstår!
    Kram igen!
  10. 5
    Å fy va jobbigt! Måste vara jättetufft att känna sådär. Jag fick själv en depression pga ett missfall våren 04. Den höll i c:a ett år och jag gick ner 10 kg i vikt (var smal sen innan)och mådde konstigt på alla möjliga sätt och trodde som du att jag kanske hade nån farlig sjukdom, fick efter tjat, en hälsoundersökning, som visade ja..ingenting, jag var helt frisk. Man känner sig kocko. Sen har det varit tufft med Joy, som haft kolik och sovit uselt ända tills för ett par månader sen och så har vi flyttat...så för nån månad sen vaknade jag av smärta i bröstet, fick skakningar i hela kroppen och kände mig jättekonstig. Jag trodde att jag fått en propp eller nått annat livshotande. Kom in på akuten och fick efter att ha väntat hela dan och tagit en massa prover veta: Det finns inget fel. Man känner sig så knäpp. Men nu har det ordnat sig och jag har fått vila mkt och tjejen har börjat sova, så nu mår jag mkt bättre :-). Ursäkta att du fick hela min story, men med den vill jag bara säga att jag FÖRSTÅR att du har det jobbit!! Finns inget värre än sånt där. Du får alla tummar jag har! Och en massa styrkekramar! Hoppas verkligen att det blir bättre för dig och att du får tag på en bra läkare som förstår!
    Kram igen!
  11. Sabina m barnen
    #6

    Hoppas

    det gick bra idag.
    Kram till dig i stora lass.
  12. 6
    Hoppas det gick bra idag.
    Kram till dig i stora lass.
  13. Gunsan
    #7

    Håller tummarna!

    Fast nu har du ju redan varit där, ser jag. Hur gick det?
  14. 7
    Håller tummarna! Fast nu har du ju redan varit där, ser jag. Hur gick det?
  15. Medlem sedan
    Jul 2004
    #8

    Kram gumman

    Tänker på dig och hoppas att det gått bra i dag. Vill du prata så finns jag här...
  16. 8
    Kram gumman Tänker på dig och hoppas att det gått bra i dag. Vill du prata så finns jag här...
  17. Medlem sedan
    Dec 2000
    #9

    Tack alla! (långt som abbans!)

    Och rapport:

    Det började inget vidare kan man säga...till saken hör att den läkare som bokade tiden (han som slutat) hade bokat in mig 14.30, men imorse ringde den andra läkaren och frågade var jag var, men vi redde iaf ut att någon troligen råkat flytta runt i systemet för det såg ut som hon bokat tiden men vi har aldrig träffats...så hon rusade till sin kollega för att se om han hade tid idag (då hon själv inte hade nån mer) och hon SÅG när han skrev in mig kl 16.30....

    Väl där sitter jag och väntar...och väntar...och väntar....klockan blir 16.50...väntar snällt vidare....klockan blir 17.00....börjar bli riktigt less, har juh tokladdat och verkligen sett fram emot att få räta ut alla frågor....klockan blir 17.10 och då öppnar läkaren dörren och....ropar ine en ANNAN patient!? Jag sa att jag hade tid kl 16.30 men \"nä, du står inte med här....jag kan inte hjälpa dig nu\" varpå jag börjar tokböla och knappt vet vart jag skall ta vägen....\"du får boka en ny tid hos sköterskan där\" och så stänger han bara dörren framför ansiktet på mig! Är såååå arg och såååå ledsen och gick för att se om hon som ringt imorse fanns kvar, och jodå....så hon går bort till den andra och säger att hon såg när han skrev in mig men \"nä, det har jag inte nån uppgift på, jag kan inte göra nåt åt detta nu\"! Ännu ledsnare och tårarna bara strömmar (nu med när jag går igenom det igen) känslig som man är och den andra läkaren säger att du får väl gärna prata med mig istället då (lät dock lite jobbigt för henne) så jag velar och går iväg för att snyta mig och då försvinner hon iväg, MEN en räddande ängel i form av en sköterska letar upp mig och frågar vad som hänt och leder mig till läkarens rum....och hon babblar om att det väl kan blivit fel i systemet och bla bla bla men till slut får jag iaf ett vettigt samtal med henne OCH tro det eller ej, men hon verkar väldigt kunnig och bra och var nästan hundra på att jag inte alls är sjuk utan att det är ångesten! Så nu ökar vi på medicineringen lite, sen begär hon in journalerna från utredningen om min fibro och så skall jag till henne snart igen för att kolla om det är några prover mer vi bör ta vilket hon inte trodde ändå! Så jag e nöjd i efterhand även om gubbslusken kunde skött det lite bättre än han gjorde!

    STORT tack för era tummar, nu skall jag försöka fatta att jag nog ÄR frisk iaf! :) Ja förutom ångest och fibro då men det skall vi väl kunna lära oss leva med! *optimistisk trots allt*

    Okat läsa allt? GRATTIS! ;)

    Tjipp!
  18. 9
    Tack alla! (långt som abbans!) Och rapport:

    Det började inget vidare kan man säga...till saken hör att den läkare som bokade tiden (han som slutat) hade bokat in mig 14.30, men imorse ringde den andra läkaren och frågade var jag var, men vi redde iaf ut att någon troligen råkat flytta runt i systemet för det såg ut som hon bokat tiden men vi har aldrig träffats...så hon rusade till sin kollega för att se om han hade tid idag (då hon själv inte hade nån mer) och hon SÅG när han skrev in mig kl 16.30....

    Väl där sitter jag och väntar...och väntar...och väntar....klockan blir 16.50...väntar snällt vidare....klockan blir 17.00....börjar bli riktigt less, har juh tokladdat och verkligen sett fram emot att få räta ut alla frågor....klockan blir 17.10 och då öppnar läkaren dörren och....ropar ine en ANNAN patient!? Jag sa att jag hade tid kl 16.30 men \"nä, du står inte med här....jag kan inte hjälpa dig nu\" varpå jag börjar tokböla och knappt vet vart jag skall ta vägen....\"du får boka en ny tid hos sköterskan där\" och så stänger han bara dörren framför ansiktet på mig! Är såååå arg och såååå ledsen och gick för att se om hon som ringt imorse fanns kvar, och jodå....så hon går bort till den andra och säger att hon såg när han skrev in mig men \"nä, det har jag inte nån uppgift på, jag kan inte göra nåt åt detta nu\"! Ännu ledsnare och tårarna bara strömmar (nu med när jag går igenom det igen) känslig som man är och den andra läkaren säger att du får väl gärna prata med mig istället då (lät dock lite jobbigt för henne) så jag velar och går iväg för att snyta mig och då försvinner hon iväg, MEN en räddande ängel i form av en sköterska letar upp mig och frågar vad som hänt och leder mig till läkarens rum....och hon babblar om att det väl kan blivit fel i systemet och bla bla bla men till slut får jag iaf ett vettigt samtal med henne OCH tro det eller ej, men hon verkar väldigt kunnig och bra och var nästan hundra på att jag inte alls är sjuk utan att det är ångesten! Så nu ökar vi på medicineringen lite, sen begär hon in journalerna från utredningen om min fibro och så skall jag till henne snart igen för att kolla om det är några prover mer vi bör ta vilket hon inte trodde ändå! Så jag e nöjd i efterhand även om gubbslusken kunde skött det lite bättre än han gjorde!

    STORT tack för era tummar, nu skall jag försöka fatta att jag nog ÄR frisk iaf! :) Ja förutom ångest och fibro då men det skall vi väl kunna lära oss leva med! *optimistisk trots allt*

    Okat läsa allt? GRATTIS! ;)

    Tjipp!
  19. Sabina m barnen
    #10

    Men gud

    Blir helt stum, så fruktansvärt dåligt. Allt verkade bara bli fel. Vilken tur att du tillslut fick prata med den sköterskan, så du inte behövde åka därifrån o komma en annan dag.
    Hoppas nu det rättar till sig något och att den nya dosen medicinering fungerar.
    Kram
  20. 10
    Men gud Blir helt stum, så fruktansvärt dåligt. Allt verkade bara bli fel. Vilken tur att du tillslut fick prata med den sköterskan, så du inte behövde åka därifrån o komma en annan dag.
    Hoppas nu det rättar till sig något och att den nya dosen medicinering fungerar.
    Kram
  21. Medlem sedan
    Dec 2000
    #11

    Kram

    Hoppas att du blir bättre, har missat att du inte mår bra. Du borde verkligen få en riktigt utredning, inte kul att gå och må så dåligt :(

    *kram*
  22. 11
    Kram Hoppas att du blir bättre, har missat att du inte mår bra. Du borde verkligen få en riktigt utredning, inte kul att gå och må så dåligt :(

    *kram*
  23. Medlem sedan
    Feb 2002
    #12

    Ojdå!

    Jag visste inte att du mådde så dåligt! Att du orkar vara så positiv mot alla du möter är ju helt fantastiskt!

    jag hoppas verkligen att du får någon rätsida på det hela så att du snart mår bättre. Sådär ska du inte behöva ha det!

    Massor med kramar!

    Karin
  24. 12
    Ojdå! Jag visste inte att du mådde så dåligt! Att du orkar vara så positiv mot alla du möter är ju helt fantastiskt!

    jag hoppas verkligen att du får någon rätsida på det hela så att du snart mår bättre. Sådär ska du inte behöva ha det!

    Massor med kramar!

    Karin
  25. Medlem sedan
    Jul 2004
    #13

    Klantarsel

    till läkare alltså. Kunde han inte varit lite smidigare? Men va bra att du fick träffa en annan och att hon verkade så bra. Hoppas nu att det funkar bra med nya medicineringen och att du känner dig bättre snart. *Massa kramar, tänker på dig*
  26. 13
    Klantarsel till läkare alltså. Kunde han inte varit lite smidigare? Men va bra att du fick träffa en annan och att hon verkade så bra. Hoppas nu att det funkar bra med nya medicineringen och att du känner dig bättre snart. *Massa kramar, tänker på dig*
  27. *Annika med Joel och Isak*
    #14

    Vad trist att du mått så dåligt

    Oj Madde vad trist att du mått så dåligt! Hoppas verkligen att du får hjälp med detta fortsättningsvis. Och vilken gubbslusk till läkare...vilken klant!
  28. 14
    Vad trist att du mått så dåligt Oj Madde vad trist att du mått så dåligt! Hoppas verkligen att du får hjälp med detta fortsättningsvis. Och vilken gubbslusk till läkare...vilken klant!
  29. Medlem sedan
    Sep 2004
    #15

    Stackars dig!

    Vilken mardröm! Tur att det finns räddande änglar som den där sköterskan. Jag bad för dig i går att du ska få må bättre och inte heller behöva leva med ångest.
    Kram på dig!
  30. 15
    Stackars dig! Vilken mardröm! Tur att det finns räddande änglar som den där sköterskan. Jag bad för dig i går att du ska få må bättre och inte heller behöva leva med ångest.
    Kram på dig!
  31. Medlem sedan
    Jan 2000
    #16

    Hej Madde!

    Har inte varit här på några dagar och hann inte hålla tummarna för dig. Men vad dåligt att läkaren gjorde så förstår att du blev både arg och ledsen. Tur att det löste sig i slutändan och hoppas du kommer att må bättre nu. Hade ingen aning om att du mådde så dåligt *kramar om*

    Som sagt hoppas det ordnar sig nu så du får må lite bättre!!
  32. 16
    Hej Madde! Har inte varit här på några dagar och hann inte hålla tummarna för dig. Men vad dåligt att läkaren gjorde så förstår att du blev både arg och ledsen. Tur att det löste sig i slutändan och hoppas du kommer att må bättre nu. Hade ingen aning om att du mådde så dåligt *kramar om*

    Som sagt hoppas det ordnar sig nu så du får må lite bättre!!
  33. Medlem sedan
    Dec 2000
    #17

    Näe...

    ...det är juh det, man ser oftast inte på en person som mår dåligt i just ångest, det är väldigt lätt att dölja utåt har jag lärt mig!

    Tack för ditt svar, ses på måndag!
  34. 17
    Näe... ...det är juh det, man ser oftast inte på en person som mår dåligt i just ångest, det är väldigt lätt att dölja utåt har jag lärt mig!

    Tack för ditt svar, ses på måndag!
  35. Medlem sedan
    Dec 2002
    #18

    Hoppas

    allt ordnar sig nu då. Är det ångesten som ligger i botten så borde det ju bli bättre med ökad/ändrad medicinering? Kan tänka mig att det är skönt att veta att det kroppsliga inte är något farligt iaf, även om alternativet inte är mycket bättre... Massa kramar till dig, skriv gärna vidare och berätta, det är bra att prata om det!
  36. 18
    Hoppas allt ordnar sig nu då. Är det ångesten som ligger i botten så borde det ju bli bättre med ökad/ändrad medicinering? Kan tänka mig att det är skönt att veta att det kroppsliga inte är något farligt iaf, även om alternativet inte är mycket bättre... Massa kramar till dig, skriv gärna vidare och berätta, det är bra att prata om det!
  37. Medlem sedan
    Nov 2001
    #19

    vilket strul *sucka*

    otroligt otrevlig läkare måste jag säga...
    förstår inte hur man orkar med sig själv då man beter sig på det viset *morr*

    skönt att du fick hjälp o att någon lyssnade tillslut iaf!

    ber om ursäkt för att jag inte skickat senapen, ska ta tag i det... måste bara klura ut hur *fniss*

    kramar från oss
  38. 19
    vilket strul *sucka* otroligt otrevlig läkare måste jag säga...
    förstår inte hur man orkar med sig själv då man beter sig på det viset *morr*

    skönt att du fick hjälp o att någon lyssnade tillslut iaf!

    ber om ursäkt för att jag inte skickat senapen, ska ta tag i det... måste bara klura ut hur *fniss*

    kramar från oss
  39. Medlem sedan
    Jun 2005
    #20

    Träffade en väninna i dag som har fibro,

    hon hade en sån där \"förjävlig period nu\" det blir för henne värre när det är stressigt...tänkte på dig & hoppas att du har hat en bra helg utan stress :=)
  40. 20
    Träffade en väninna i dag som har fibro, hon hade en sån där \"förjävlig period nu\" det blir för henne värre när det är stressigt...tänkte på dig & hoppas att du har hat en bra helg utan stress :=)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Behöver tummar! :)
    By Apples in forum Singelmingel
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-26, 17:13
  2. Jag behöver tummar!
    By dosiss in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 14:52
  3. Behöver tummar=)
    By annahpo in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 08:12
  4. Behöver tummar...
    By En nervös Humran in forum Missfall
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 11:12
  5. Behöver era tummar
    By Helena m. J+bf 7/2*2 in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 22:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar