Håller min bebis på att fixera sig?
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2001
    #1

    Håller min bebis på att fixera sig?

    Hej
    länge sen jag skrev. Har inte orkat för det har känts så ledsamt och tråkigt att graviditeten skulle bli en enda lång \"sjukdom\" istället för ett lyckligt tillstånd. Men men, man får väl försöka förlika sig och bara se fram emot det som komma skall.

    Förra veckan hade jag i alla fall jättemycket sammandragningar. Under några perioder så gjorde de så ont att jag övervägde att ringa förlossningen, men sen lugnade det ned sig. Sedan några dagar tillbaka har det \"stuckit\", ilat och tryckt nedåt i underlivet. Bebisens huvud ligger skitlångt ned och jag tror faktiskt att den håller på att fixera sig.
    Konstigt, för jag har hört att bebisen vanligen inte fixerar sig alls om man är omföderska. Någon mer som har fixerad bebis? Molle?
    Men det faktum _att_ bebisen fixerar sig behöver inte betyda så mycket väl!?? (mer än att man får gå med en kokosnöt mellan benen resten av graviditeten... eller?)
  2. 1
    Håller min bebis på att fixera sig? Hej
    länge sen jag skrev. Har inte orkat för det har känts så ledsamt och tråkigt att graviditeten skulle bli en enda lång \"sjukdom\" istället för ett lyckligt tillstånd. Men men, man får väl försöka förlika sig och bara se fram emot det som komma skall.

    Förra veckan hade jag i alla fall jättemycket sammandragningar. Under några perioder så gjorde de så ont att jag övervägde att ringa förlossningen, men sen lugnade det ned sig. Sedan några dagar tillbaka har det \"stuckit\", ilat och tryckt nedåt i underlivet. Bebisens huvud ligger skitlångt ned och jag tror faktiskt att den håller på att fixera sig.
    Konstigt, för jag har hört att bebisen vanligen inte fixerar sig alls om man är omföderska. Någon mer som har fixerad bebis? Molle?
    Men det faktum _att_ bebisen fixerar sig behöver inte betyda så mycket väl!?? (mer än att man får gå med en kokosnöt mellan benen resten av graviditeten... eller?)
  3. Medlem sedan
    Aug 2001
    #2

    Men oj...

    Stackars dej som har det så jobbigt!
    Det är så orättvist att vissa av oss kan jobba och leva \"som vanligt\" (så gott det nu går med en basketboll på magen) utan att i alla fall ha ont.

    Det där med fixering vet jag inte så mycket om men jag kan väl tänka mig att bebisen sjunker ner tidigare när man har fött barn innan.
  4. 2
    Men oj... Stackars dej som har det så jobbigt!
    Det är så orättvist att vissa av oss kan jobba och leva \"som vanligt\" (så gott det nu går med en basketboll på magen) utan att i alla fall ha ont.

    Det där med fixering vet jag inte så mycket om men jag kan väl tänka mig att bebisen sjunker ner tidigare när man har fött barn innan.
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3

    Ja men

    förra gången kunde jag i alla fall leva på som vanligt, så jag får väl tänka på det också. Att jag faktiskt klarat det galant en gång :)

    Ska fråga barnmorskan nästa vecka om huvudet är fixerat.

    kram!
  6. 3
    Ja men förra gången kunde jag i alla fall leva på som vanligt, så jag får väl tänka på det också. Att jag faktiskt klarat det galant en gång :)

    Ska fråga barnmorskan nästa vecka om huvudet är fixerat.

    kram!
  7. Medlem sedan
    Aug 2001
    #4

    Vad olika det kan vara

    Och du - du kommer att klara det galant den här gången också!! Det är inte långt kvar nu, kom ihåg det =)

    Kram du också!
  8. 4
    Vad olika det kan vara Och du - du kommer att klara det galant den här gången också!! Det är inte långt kvar nu, kom ihåg det =)

    Kram du också!
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    Min är fixerad

    redan. Det spänner i bäckenet och trycker på ordentligt neråt vid sammandragningarna. Tycker även underlivet är svullet och det är besvärligt att gå längre sträckor med jättebulan mellan benen. Med första hade jag inget tryck i underlivet förrän förlossningen men man är väl uttöjd så bebisen halkar ner djupare nu kanske.
  10. 5
    Min är fixerad redan. Det spänner i bäckenet och trycker på ordentligt neråt vid sammandragningarna. Tycker även underlivet är svullet och det är besvärligt att gå längre sträckor med jättebulan mellan benen. Med första hade jag inget tryck i underlivet förrän förlossningen men man är väl uttöjd så bebisen halkar ner djupare nu kanske.
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Ja, säkert!

    Precis så kände jag när jag väntade mitt andra barn, en vacker dag så kändes det, precis som du säger, som att jag hade fått en kokosnöt mellan benen;-) Jag blev också förvånad, eftersom jag hade hört som du att bebisen vanligen inte fixerar sig alls när man är omförderska. Så var det dock _inte_ för mig, min son låg med huvudet mycket långt ner och var helfixerad, sådär gick jag i fem veckor innan han slutligen föddes. Det var inte särskilt skönt, faktiskt.

    Min bm var förvånad över att han inte föddes tidigare iom att han låg så långt ner så pass många veckor. Vi d de två sista besöken blev hon väldigt förvånad varje gång över att se mig i väntrummet;-)

    Så i mitt fall hade det inget med saken att göra att han sjönk ner djupt och fixerades så pass tidigt för att vara andra barnet. (Han föddes på bf.)
  12. 6
    Ja, säkert! Precis så kände jag när jag väntade mitt andra barn, en vacker dag så kändes det, precis som du säger, som att jag hade fått en kokosnöt mellan benen;-) Jag blev också förvånad, eftersom jag hade hört som du att bebisen vanligen inte fixerar sig alls när man är omförderska. Så var det dock _inte_ för mig, min son låg med huvudet mycket långt ner och var helfixerad, sådär gick jag i fem veckor innan han slutligen föddes. Det var inte särskilt skönt, faktiskt.

    Min bm var förvånad över att han inte föddes tidigare iom att han låg så långt ner så pass många veckor. Vi d de två sista besöken blev hon väldigt förvånad varje gång över att se mig i väntrummet;-)

    Så i mitt fall hade det inget med saken att göra att han sjönk ner djupt och fixerades så pass tidigt för att vara andra barnet. (Han föddes på bf.)
  13. Medlem sedan
    Mar 2000
    #7

    Fixerad

    Min är fixerad och ligger lååångt ner med huvudet. Jag har precis som du hugg, stick och ilningar i underlivet och har haft det sedan vecka 28-29 (är nu i vecka 33). Så fort han rör sig hugger det i underlivet, rätt obehagligt. Men trots att alla säger att det känns som en kokosnöt mellan benen så känner jag inte alls igen den liknelsen faktiskt...
  14. 7
    Fixerad Min är fixerad och ligger lååångt ner med huvudet. Jag har precis som du hugg, stick och ilningar i underlivet och har haft det sedan vecka 28-29 (är nu i vecka 33). Så fort han rör sig hugger det i underlivet, rätt obehagligt. Men trots att alla säger att det känns som en kokosnöt mellan benen så känner jag inte alls igen den liknelsen faktiskt...
  15. Medlem sedan
    Feb 2001
    #8

    Nej

    det känns inte som en kokosnöt hela tiden, men vid *hrm* sex känns det lite. Annars känns det mest som ett tryck på något vis.
  16. 8
    Nej det känns inte som en kokosnöt hela tiden, men vid *hrm* sex känns det lite. Annars känns det mest som ett tryck på något vis.

Liknande trådar

  1. Hur håller man bebis inne?
    By *Lottiz* in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 09:41
  2. Bebis håller mig vaken...
    By -Nike- in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 10:11
  3. När "ska" bebis fixera sig?
    By cat m Vilgot o Molly in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 13:53
  4. Kan bebis fixera sig
    By verne in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-15, 20:42
  5. Men VAD håller bebis på med??
    By Eowyn in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 17:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar