Fia med E+L och Lillbuff!!
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Fia med E+L och Lillbuff!!

    Jag får säga grattis till Lillbuffen, när ska den titta ut???

    Hur går det med Linneas hörselskada?
    Som du redan vet så är jag också hörselskadad!
    Skriv gärna och berätta!
  2. 1
    Fia med E+L och Lillbuff!! Jag får säga grattis till Lillbuffen, när ska den titta ut???

    Hur går det med Linneas hörselskada?
    Som du redan vet så är jag också hörselskadad!
    Skriv gärna och berätta!
  3. Malin med J. feb-04 och M. aug-05
    #2

    Nähä!

    Jag har också en hörselskada, har helt missat att du också har det...

    Kram!
  4. 2
    Nähä! Jag har också en hörselskada, har helt missat att du också har det...

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3

    va???

    Hur dåligt hör du Malin??
  6. 3
    va??? Hur dåligt hör du Malin??
  7. Fia
    #4

    Tack f;r omtanken!

    Jag skriver mer n\'r jag kommer hem! Just nu \'r datorn inst\'lld p[ ngt konstigt s\'tt och jag har ingen aning om hur jag ska fixa det:(
    Kram!
  8. 4
    Tack f;r omtanken! Jag skriver mer n\'r jag kommer hem! Just nu \'r datorn inst\'lld p[ ngt konstigt s\'tt och jag har ingen aning om hur jag ska fixa det:(
    Kram!
  9. Mamijo
    #5

    Jag har...

    ...en ganska så lätt hörselskada. Jag har inte haft någon hörapparat förrän på senare år (även om jag nu inser att jag hade varit oerhört hjälpt av att få ha en sådan från början). Jag hör det mesta när jag samtalar med bara en person som sitter mittemot mig, men är det en grupp eller t ex en föreläsning, då måste jag ha hörapparaten på mig.

    Tyvärr är jag dålig på att använda hörapparaten, eftersom jag inte fått den förrän i vuxen ålder. Jag har inte vant mig och trivs inte riktigt med att höra alla möjliga ljud. Jag gillar min tysta värld bättre ;).
  10. 5
    Jag har... ...en ganska så lätt hörselskada. Jag har inte haft någon hörapparat förrän på senare år (även om jag nu inser att jag hade varit oerhört hjälpt av att få ha en sådan från början). Jag hör det mesta när jag samtalar med bara en person som sitter mittemot mig, men är det en grupp eller t ex en föreläsning, då måste jag ha hörapparaten på mig.

    Tyvärr är jag dålig på att använda hörapparaten, eftersom jag inte fått den förrän i vuxen ålder. Jag har inte vant mig och trivs inte riktigt med att höra alla möjliga ljud. Jag gillar min tysta värld bättre ;).
  11. Mamijo
    #6

    Och du då?

    Hur dåligt hör du?
  12. 6
    Och du då? Hur dåligt hör du?
  13. Fia med E+L och Lillbuff
    #7

    Bättre sent än aldrig!

    Tiden vid datorn finns nästan inte längre så du har fått vänta på et tsvar.

    Just nu funkar det rätt bra med Linnéa faktiskt! Vi vet att hon är döv på ena sida men att det finns ett fungerade inneröra att jobba med när hon blir lite större. Då kan man, om Nea själv vill, göra en hörselgång och fixa en trumhinna mm som behövs. Dit har dock tanken och planeringen inte nått:-) Andra örat har en normal grundhörsel tack och lov MEN hon är öronbarn och får nedsatt hörsel ett par månader efter varje inflammation. Som du säkert förstår så innebär ju det att hon aldrig kommer till den där fulla hörseln. Nu har vi pratat lite löst om rör men eftersom det i sin tur innebär en risk är det inte så självklart... Just nu ska vi börja en teckenspråkskurs under nästa termin iaf för Linnéa och vi behöver det. Nu känns det iaf bra för vi har bra kontakter som bryr sig om Linnéa och vi har den information vi behöver för att ta väl underbyggda beslut om det som behövs. Vi har också pratat om hörapparat att ta till när hröseln är som värst men dit har vi inte kommit än. Det kommer dock komma!
    På dagis är personalen underbara och gör allt för att hjälpa Nea med tecken, små grupper, ljuddämpande åtgärder, acckustikplattormm men trots detta så orkar inte lInnéa vara med hela dagen. Nu ansöker vi om en resursperson som kan vara med 10% extra för Linnéa. Det hoppas vi på eftersom kravet är så lågt ställt. Det ska dock bli bra för henne att hon i vår/sommar kan vara hemma mkt mer och bara behöva vara på dagis 15h/vecka som mest.

    Bebisen ja, hoppas att man är sån som tredjegångare för jag hinner aldrig tänka på den. Jag har inga symtom eller nåt just nu så jag \"glömmer bort\" att den finns. Fast å andra sidan är jag också övertygad om i mina svaga stunder att det inte finns ngt därinne eller att den dött.Pessimisst, jag??? Vad i hela friden får dig att tro det????;-) Bebisen kommer iaf i mitten av maj, men eftersom jag kommer plussa så har jag bestämt nationaldagen så vi får ngt att fira då och slipper det dåliga samvetet:-)
    Tack återigen för tanken och omtanken!
    Kram!
  14. 7
    Bättre sent än aldrig! Tiden vid datorn finns nästan inte längre så du har fått vänta på et tsvar.

    Just nu funkar det rätt bra med Linnéa faktiskt! Vi vet att hon är döv på ena sida men att det finns ett fungerade inneröra att jobba med när hon blir lite större. Då kan man, om Nea själv vill, göra en hörselgång och fixa en trumhinna mm som behövs. Dit har dock tanken och planeringen inte nått:-) Andra örat har en normal grundhörsel tack och lov MEN hon är öronbarn och får nedsatt hörsel ett par månader efter varje inflammation. Som du säkert förstår så innebär ju det att hon aldrig kommer till den där fulla hörseln. Nu har vi pratat lite löst om rör men eftersom det i sin tur innebär en risk är det inte så självklart... Just nu ska vi börja en teckenspråkskurs under nästa termin iaf för Linnéa och vi behöver det. Nu känns det iaf bra för vi har bra kontakter som bryr sig om Linnéa och vi har den information vi behöver för att ta väl underbyggda beslut om det som behövs. Vi har också pratat om hörapparat att ta till när hröseln är som värst men dit har vi inte kommit än. Det kommer dock komma!
    På dagis är personalen underbara och gör allt för att hjälpa Nea med tecken, små grupper, ljuddämpande åtgärder, acckustikplattormm men trots detta så orkar inte lInnéa vara med hela dagen. Nu ansöker vi om en resursperson som kan vara med 10% extra för Linnéa. Det hoppas vi på eftersom kravet är så lågt ställt. Det ska dock bli bra för henne att hon i vår/sommar kan vara hemma mkt mer och bara behöva vara på dagis 15h/vecka som mest.

    Bebisen ja, hoppas att man är sån som tredjegångare för jag hinner aldrig tänka på den. Jag har inga symtom eller nåt just nu så jag \"glömmer bort\" att den finns. Fast å andra sidan är jag också övertygad om i mina svaga stunder att det inte finns ngt därinne eller att den dött.Pessimisst, jag??? Vad i hela friden får dig att tro det????;-) Bebisen kommer iaf i mitten av maj, men eftersom jag kommer plussa så har jag bestämt nationaldagen så vi får ngt att fira då och slipper det dåliga samvetet:-)
    Tack återigen för tanken och omtanken!
    Kram!

Liknande trådar

  1. Nu är Lillbuff här!
    By Fia med 4 in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-03, 19:47
  2. Fia med Lillbuff
    By Helena_2E in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-25, 11:01
  3. Fia mE+L och Lillbuff
    By Anonym in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 00:28
  4. Fia med E+L och Lillbuff
    By Anonym in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-27, 18:53
  5. Fia med E+L och Lillbuff
    By Sirpa in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 08:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar